Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Mike + Jadran - vďaka za objasnenie ?
Reakcia na: Jadran #156667:
*zamestnancovi, preklep, sorry
Reakcia na: trolejbus6207 #156665:
DPB ako jediný "väčší" podnik široko-ďaleko je ochotný ľudí zamestnať aj bez praxe, a tuším opäť platí, že v rámci nejakej zmluvy (na odrobených X rokov v podniku - neviem či nie 5, ale nechcem písať vtákoviny) aj Dčko spravia zamestnávateľovi v podstate zadarmo, jedinou podmienkou je mať 24 rokov a aspoň to Bčko.
Reakcia na: trolejbus6207 #156665:
Prax už dávno netreba. V beuse dnes jazdí plno ľudí, čo si robili C+D (to sa dá naraz) a hneď išli jazdiť na bus/tbus.
Reakcia na: S499.1023 #156663:
tak to som nevedel, že na električku nebolo treba ani B-čko...
zaujímalo by ma, ako je to dnes, keď už neplatia rôzne výnimky - aké sú vlastne požiadavky na električky, prípadne ako je na trolejbusoch, keď na D-čko treba mať tuším 2ročnú prax s nákladným autom, či by som si čisto teoreticky mohol urobiť D-čko, keď mám papiere na trolejbus, ale za "veľkým" volantom som nesedel 26 rokov, vedel by sa niekto k tomu vyjadriť?
Reakcia na: S499.1023 #156663:
No, ale hľadá sa vonkajší nepriateľ ?
Reakcia na: trolejbus6207 #156659:
Vtedy na električky nebolo treba ani B, stačil kurz + zácvik. Brigádnici nemuseli podpisovať ani záväzok. A trolejbusári často robili kurz v jednom záťahu B, C, trolejbus. Inak dnešný nezáujem podniku o vodičov je pozoruhodný.
Reakcia na: ratataj #156658:
Aj vtedy bol vodičov nedostatok, ale nikto sa nezaujímal o nejaké limity nadčasových hodín (môj osobný rekord je 440 hodín v mesiaci, jedna vodička v spolupráci s výpravcom nie celkom čistým spôsobom (čiže nie všetko odjazdila) sa dostala na 515)), boli brigádnici, robilo sa "za hotové... Dnes už je to asi inak.
Reakcia na: CraneMan #156657:
Pracoval som tam celkove desať rokov, z toho asi polovicu nastálo a polovicu brigádnicky. Ako je to dnes, sa spýtaj v DPB. Ako to ja mám vedieť, keď už 16 rokov žijem v Prahe a 22 rokov nejazdím v DPB?
Reakcia na: CraneMan #156657:
Laminátka Ti to určite okomentuje sám, ja som jazdil v rokoch 1985 až 1989 ako brigádnik na trolejbusoch, mal som C-čko vodičák(trolejbusy mali vtedy výnimku, nie ako dnes, keď aj na trolejbus musíš mať D-čko), urobil som si kurz na palice, podpísal, že dva roky brigádne odjazdím a bolo to v pohode. Vtedy boli brigádnici na všetkých trakciách, najviac na električkách(tam stačilo B-čko + kurz), potom na trolejbusoch a nakoniec na autobusoch(tam najmenej z prostredia mimo podnik).
Pokiaľ viem, tak dnes DPB príliš brigádnikov nechce, druhá vec je, že vodičáky a kurzy stoja dnes brutálne peniaze, prirátaj si k tomu kartu vodiča(tiež nemalý obnos), tak sa Ti to ako brigádnikovi ani neoplatí...
Reakcia na: S499.1023 #156656:
jadran ma pravdu v tom, ze momentane ak potrebujes nahle volno, tak odpoved je na 99% neda sa. nie je to ale preto, ze vypravca je na teba zly. on by ti to volno aj dal, ale ... za vsetky dovody spomeniem, aspon jednen verejne znamy - pozri si vo vyprave kolko sa tam objavuej poznamka "pre nedostatok vodicov nevypraveny".
Reakcia na: S499.1023 #156656:
Pracoval si v DPB tiež ako vodič brigádnik? Brigádnikov v tej dobe príjimali na všetky trakcie? Ako je to dnes s príjimaním brigádnikov? Berú ich ešte, alebo to už úplne zrušili?
Reakcia na: Jadran #156650:
Tak pred tými x rokmi (skončil som s jazdením v DPB v 1994) bol poslednou inštanciou pri udeľovaní voľna výpravca a ten dával voľno podľa toho, ako kto spolupracoval. A ja som bol vždy ochotný zobrať z voľna, prísť, keď niekto náhle vypadol, boli davy brigádnikov, ktorí chodili tzv. na blind, čiže čakali na výpravni, či niečo nevyskočí... Nikdy som nemal problém ani na jednej prevádzke E, ani na jednej výpravni T. A najlepšie som vždy vychádzal s tými výpravcami, ktorí boli považovaní za najväčších psov, lebo vyžadovali dodržiavanie pravidiel hry.
Ráno okolo 8 na električkovom moste ponad Staromestskú ul stála pracovná oranžovo-biela krátka Karosa, pred 8 boli nejaké problémy s výpadkom prúdu pre linku 207, 212, 211 okolo Vojenskej nemocnice, bol odklon a asi aj NAD, okolo 8:10 to bolo už pustené a vodiči mali podľa dispečingu premávať po svojích trasách. Vodiči sa mali rozbiehať pomaly po jednom aby sa nepreťažoval úsek vysokým odberom prúdu, aspoň také niečo hlásil dispečer cez vysielačku....
Reakcia na: ratataj #156652:
Co mam kamarata co jazdi u istej SADky, tak on ma proste pravidlo ze 24 hodin pred sluzbou nepije. Bez vynimky. Vecer si so mnou odmietol dat jedno pivo, lebo na dalsi den mal sluzbu - poobednu. Je to trochu obmedzujuce, ale nemusi sa bat ani toho zostatkoveho.
Reakcia na: Jadran #156650:
Ak si niekto mysli ze soferovat pod vplyvom alkoholu je mensie zlo ako prist o prideleny voz, tak nema co hladat za volantom. Mimochodom, pit alkohol nie je povinne. Ak viem ze na dalsi den robim, tak proste pit nebudem.
Reakcia na: S499.1023 #156648:
v tom s tebou plne suhasim. na druhu stranu, su situacie, ked si si isty ze si cisty, dokonca prides do roboty autom, ale nie si, zostatkovy alkohol vie byt svina. ono zvacsa ked niekto nafuka pri nastupe, tak prave pre ten zostatkovy, malokedy su to vysoke hodnoty.
Reakcia na: Jadran #156650:
prave v tomto konkretnom pripade nemas pravdu. ak vodic zavola, ze to presvihol s alkoholom a teda nebude sposobily do sluzby, tak volno dostane vzdy. bud si to nadrobi, alebo na ten den ma dovolenku. , nikto si nezoberie na seba, ze poslal nesposobielho vodica jazdit. co sa postihov za toto konkretne tyka, este som nepocul ze by bol nieto sankcionovany ako si napisal. ono to samozrejme zalezi od konkretneho pripadu, ale pokial to nerobis pravidelne, tak sa nemas coho bat, cas od casu sa moze stat kazdemu.
Reakcia na: S499.1023 #156648:
Síce nemám skúsenosti spred X rokov, ako to fungovalo v jednotlivých vozovniach, ale dnes najskôr platí to, že na druhý deň ti volno nedá absolútne nikto (niekedy ani mesiac dopredu, kdeže ešte takto na počkanie). Dôvod je veľmi jednoduchý - nejde, nedá sa, nemá kto. Ak sa náhodou niekto odhodlá nenastúpiť do služby, čakajú ho sankcie v podobe vyhrážok typu pripravenia o pridelený voz, službu, vyhodenia zo zadelenia, kľudne aj so strhnutím prémií, a tak ďalej. Takže je jasné, že sa vodiči boja a váhajú, že si vyberú to menšie zlo, ak náhodou nastane táto situácia ("veď možno nedajú fúkať").

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.