Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: CraneMan #156682:
Ono to vsetko suvisi. Najprv treba ludi dobre zaplatit, potom si bude moct DPB vyberat kto u nich bude jazdit a ak si DPB bude vyberat dobre, potom moze skoncit opovrhovanie tych ludi verejnostou. Lebo povedzme si na rovinu, kym dopravcovia mizerne platia, tak jednak musia brat kazdeho kto sa prihlasi a jednak mnohi z tych kvalitnejsich vodicov sa ani neprihlasia, lebo maju lepsie moznosti - a tak to potom vyzera.

V DPB robi mnoho profesionalov so skvelym pristupom k robote (a rozumne vedenie by ich potencial dalej rozvijalo, co zial nerobi), ale proste ta druha skupina je bud pocetnejsia, alebo proste hlasnejsia.
Reakcia na: medzernik #156671:
Podla drazneho zakona treba mat 20 rokov, tak teraz neviem ci je to 21 alebo 20.
Reakcia na: trolejbus6207 #156680:
Je to len prechodne obdobie, uz zachvilu budu jazdit roboticke vozidla, takze problem s vodicmi coskoro odpadne ?
Reakcia na: trolejbus6207 #156680:
Dnes je to slabota s tými platmi u vodičov MHD, no ja som tam chcel nastúpiť aj napriek tomu, že to nie je nič extra po finančnej stránke, lebo ako som tu už minule písal, o dopravu sa zaujímam asi 26 rokov. Bol som už vlastne prijatý do kurzu na električky na TPP, ale neprešiel som vstupnou lek. prehliadkou, takže kvôli zdravotným problémom som nastúpiť nemohol. Mrzí ma to doteraz, lebo túto prácu som už chcel robiť odjakživa, šoférovanie auta ma vždy bavilo a električka je môj NAJ dopravný prostriedok. Podobne ako napísal Roman, u mňa peniaze pri nástupe do DPB nezohrávali rolu, ale vidina toho, že budem mať robotu po ktorej som vždy túžil. Ale holt, keď ma nepustili ďalej, nedá sa svietiť. Druhá vec je, že profesia vodiča MHD je dnes neuveriteľne zaznávaná medzi verejnosťou. Popravde, neviem o inej tak zodpovednej a rizikovej profesii, ktorá je súčasne medzi ľuďmi tak opovrhovaná, ako je práca vodiča bratislavskej MHD. Stačí si čítať rôzne diskusné či facebookové fóra a je vidieť verejnú mienku Bratislavčanov o tejto profesii. ?
Reakcia na: trolejbus6207 #156680:
Nepotrebujem vedieť koľko zarábajú vodiči v DPB po nástupe a bez praxe,ale myslím,že horšie nemôžu zarábať ako ja ? pred tromi rokmi keď som nastupoval do práce som si ako dlhodobo nezamestnaný absolvent strednej školy s maturitou povedal,že ok práca zaujímavá,ale nezaplatená lebo veď slovenské zdravotníctvo...Niekde treba začať a tak nejako som sa zapracoval,oveľa viac sa mi zapáčila práca,rýchlo som zapadol do kolektívu a som tu...Veľa sa zmenilo aj veľa ľudí sa premlelo za tie tri roky,ale tá skalná kostra chalanov zostala len skrz toho kolektívu,ktorý máme...A jedna vec je tiež super,že vedúci je vynikajúci chalan,ktorý to drží celé pohromade...Čiže ja som zástanca toho,že ak sa s úsmevom budíš ráno do práce a tešíš sa na partiu a zase zaujímavý deň v práci (súaj naozaj nároné dni,ale prenesieš sa cez to),tak v tom nevidíš peniaze a neriešiš...Peniaze boli a vždy budú a popritom si stále vieš zarobiť aj pomimo,tak aby ti vyšlo na réžiu domácnosti ?
Skrátene podčiarknuté áno som tá výnimka,ktorá robí za (pre mnohých) trápnu almužnu,ale ja to mám hlboko viete kde ☺
Reakcia na: Solider #156673:
ďalším, ak nie hlavným, problémom je finančné ohodnotenie tejto práce, pokiaľ mám informácie, tak platy vodičov sú úbohé a dnešná mladá generácia to za tie prachy nebude robiť ani náhodou, česť výnimkám
Reakcia na: 810zssk #156678:
Aha, tak som ho zle pochopil. Sorry. No toto v ČR je zaujímavé..
Reakcia na: Mike #156677:
On pisal o Cesku, nie Slovensku (reakcia na moj prispevok).

V CR to je nasledovne:
Řidičské oprávnění pro skupiny D lze udělit rovněž osobě, která dosáhla věku 21 let nebo 23 let. Toto řidičské oprávnění opravňuje do dosažení věku 24 let jeho držitele k řízení
a) v rámci vstupního školení podle zvláštního právního předpisu,
b) pokud je držitelem průkazu profesní způsobilosti řidiče a podrobil se vstupnímu školení podle zvláštního právního předpisu
1. v rozšířeném rozsahu (21 let), nebo
2. v základním rozsahu, jedná-li se o osobu, které bylo řidičské oprávnění pro skupinu D uděleno ve věku 23 let.
Reakcia na: ratataj #156676:
Už nedostnaeš. Zmenil sa zákon, D môžeš mať po novom až od 24.
Reakcia na: 810zssk #156675:
ale je to s obmedzenim, od 21 sice dostanes D, ale mozes jazdit len mhd alebo primestku dopravu, teda to, na co sa nevztahuje AETR. bud maju cesi vynimku, alebo sme my boli zase raz papezkejsi ako papez. aj ked, treba povedat, ze u nas sa dvihal vek pre ziskanie jednotlivych skupin vodicakov po serii tazkych nehod.
Reakcia na: Solider #156673:
Mna by zaujimalo ako to je s tou smernicou, ked taky DPMB a aj vacsina inych ceskych podnikov na autobusy pozaduje len 21 rokov. Len na Slovensku som sa stretol s 24.
Reakcia na: Jadran #156667:
C+D sa dava podpisovat 22 mesiacov, D 9 mesiacov
Reakcia na: Jadran #156667:
Keby DPB požadoval prax, tak by nenašiel takmer nikoho, keďže všetci ostatní chcú hotových vodičov s viacročnou praxou a aj tí majú veľké problémy. Aj problematika tej praxe je skôr ošemetná. Veľa starších vodičov si počas vojny urobilo C, jazdili na tankoch alebo pragách, uznali im to ako prax, hoci to s prepravou cestujúcich nemá nič spoločné. Rovnako je iné jazdiť na družstevnej liazke s prívesom, ako s kĺbovým autobusom, kde namiesto jačmeňa vozíš živých ľudí. Pokiaľ ide o implementovanie európskej smernice, ktorá upravuje vek pre získanie vodičského oprávnenia skupiny D na 24 rokov, to je rovnaká hlúposť, keďže odstavila mladých ľudí od vodičskej profesie. Takto sa to teraz rieši látaním, preškoľovaním starších vodičov, ale to nie je systémové riešenie, keďže počet vodičov atakujúcich dôchodkový vek sa každý rok zvyšuje.
Reakcia na: CraneMan #156657:
Pokial viem, tak brigadnikov (aspon na elektricky) beru.
Reakcia na: trolejbus6207 #156665:
Na elektricky musis mat 21 rokov (teoreticky sa to da robit ked mas polovicu 20, aby to vyslo na 21) a skupinu B.
Reakcia na: Jadran #156667:
2...
Mike + Jadran - vďaka za objasnenie ?
Reakcia na: Jadran #156667:
*zamestnancovi, preklep, sorry
Reakcia na: trolejbus6207 #156665:
DPB ako jediný "väčší" podnik široko-ďaleko je ochotný ľudí zamestnať aj bez praxe, a tuším opäť platí, že v rámci nejakej zmluvy (na odrobených X rokov v podniku - neviem či nie 5, ale nechcem písať vtákoviny) aj Dčko spravia zamestnávateľovi v podstate zadarmo, jedinou podmienkou je mať 24 rokov a aspoň to Bčko.
Reakcia na: trolejbus6207 #156665:
Prax už dávno netreba. V beuse dnes jazdí plno ľudí, čo si robili C+D (to sa dá naraz) a hneď išli jazdiť na bus/tbus.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.