Ja už som v Bratislave zažil túto zimu už aj vykúrený Citelis, tak či okrem nedostatočného vykurovacieho výkonu nebude chyba aj v šetrení a/alebo neúdržbe...
Nepotrebujú náhodou tie 30Tr/31Tr aj naftu, lebo elektrobusy ju tuším na kúrenie potrebovali.
Sú aj nové trolejbusy (asi iných značiek), ktoré to majú vyriešené lepšie, pretože v tých 30Tr/31Tr to v zime veľmi nekúri a najmä ráno je to hrozné?
Pretože 14Tr a 15Tr boli konštruované ako trolejbus. Teda majú elektrické kúrenie.
30Tr a 31Tr sú obyčajné autobusy, do ktorých bola pridaná elektrická výzbroj a teda majú teplovodné kúrenie: je to podobný princíp ako centrálne kúrenie v byte: máš kotol, ktorý zapneš, v ňom sa Ti zohreje voda a tá prúdi po obvode vozidla. 30Tr aj 31Tr majú dokonca na palubovke indikátor poklesu paliva pod rezervnú úroveň
To je teda super, že tým vozidlám nefungujú vysielačky, pomaly sa z nich stávajú nové Karosy a vyradenie v nedohľadne... Jediné výhody týchto vozov sú lepšie kúrenie (vie niekto prečo to v nových vozoch slabšie kúri) a uzatvorená kabína, inak je to hrôza.
Neviete niekto, ako je to s výpravou nočných trolejbusov? Lebo v posledných dňoch sa objavuje vo výprave na večernej t-203 ako aj t-N44,47,72 vždy len jeden trolejbus. To sa dá stihnúť s jedným trolejbusom? Spoj robený degešom nepočítam, ten bol na t-N72 aj predtým. Naozaj sa druhé poradie nevypravuje, alebo sa tam vypravuje trolejbus s nefunkčným palubákom?
Nespomínam si, že by sa na účel výluky menil názov zastávky. Nemáš na mysli skôr to, že tam bola nevylukova trasa?
edit: už rozumiem. Staré systémy fungovali na báze kódov. Kód zastávky/cieľa bol súčasťou grafikonu v palubáku a zároveň bola v palubáku nahraná aj "nezávislá" databáza panelov. Panel si potom spojil kód, ktorý prišiel z grafikonu a podľa toho zobrazil.
Novšie systémy (vnútorné LCD tabule) už zobrazujú zjednodušene dáta priamo z grafikonu.
+ #170757
Vďaka za odpoveď. Aj tak tomu ale celkom nerozumiem - napr. si pamätám ako ma takto v L9 prekvapilo, že pri jednej z výluk boli do palubákov nahraté nové výlukové trasy, no systém napriek tomu zobrazoval staré názvy zastávok.
Zamestnanec zabudol prepísať bočný zoznam zastávok a nikto si to z vtedajšieho vedenia nevšimol. Rovnaký problém bol so zastávkou Jesenského.
Teraz je databáza na 100% aktuálna,takze ak sa nezapoji palubak, ktorý nelezal roky niekde v sklade a dielenski nezabudnú prehrať db, všetko je aktuálne.
Databáza displejov a databáza hlásičov sú od seba nezávislé, t.j. v tom istom voze môžu byť staré dáta pre vizuálny IS a nové dáta pre hlásiče (alebo opačne).
A len zo zaujímavosti, aká databáza musela byť nahratá do palubákov, že v rokoch 2018-19 informačný systém v starých električkách aj po zmene názvov zastávok zobrazoval Park kultúry, zatiaľ čo akustický systém už hlásil Kráľovské údolie?
No ja sa síce neviem ako presne toto funguje ale v databázach je aj dnes plno starých cieľov ktoré sa vôbec nepoužívajú na žiadne linky ani dojazdy ale dajú sa ručne nadstaviť.
Preto myslím že keď sa premenovali Nový most na Most SNP tak vlastne nezmenili Nový most na Most SNP ale vytvorili nový cieľ Most SNP ktorý nastavili na všetky linky,dojazdy a pod.Ale cieľ Nový most zostal v palubákoch pod nejakým kódom ktorý sa dá ručne nadstaviť.
Takto som si to teda myslel ale možno je to blbosť ale inak si neviem vysvetliť plno starých cieľov v súčasných palubákoch.Ale ako hovorím nevyznám sa v tom takže sa nebudem hádať.
Súčasná databáza bola nahraná do každého pojazdného vozidla a Most SNP bol premenovaný z pôvodného názvu Nový most vo všetkých výskytoch (zvláštne jazdy, prejazdy a pod.). Neexistuje databáza, kde by bol Nový most a zároveň Most SNP.
Jediná (ale extrémne minimálna) možnosť výskytu Nového mosta je v prípade, že sa vo vozidle pokazil palubný počítač, dielenskí pracovníci ho vymenili za palubný počítač, ktorý mali na sklade a nenahrali do neho najnovšiu databázu. Keďže tu však bolo spomenuté, že cieľ SNP má, tak ani toto nie je reálne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.