netvrdim ze za kazdu cenu (hoci to tak vyznelo)... ale aby chodili stale hrkace ikace kde bude 0% zaplnene miesta na statie, to je setrenie na nespravnom mieste... starymi ikacmi nikoho neprilakas...
inak bol by to zaujimavy namet na anketu, ci ludia uprednostnuju starsiee vozy a dobry interval alebo nove vozy a horsi interval
mna 900 Karosy nikdy neoslovili. Je to nieco ako felicia ohblovanym favoritom.
Nakup vozdiel v primestskej doprave bez klimy by mal byt pokutovany.
Re #99300 Majo: zdvojene spoje su chobotina logiky nahradenia klbaku solami v tom istom case. Ak poslem tie dve sola s odstupom 5 -10 minut cestujuci sa mi rozleju rovnomerne do oboch. Ak ich poslem naraz prvy voz je natrieskany a ten druhy poloprazdny.
Aj na L80 by sa v rannej spicke hodil klbak ale v sedle a poobede uz nie je tak potrebny. Tak lespie je mat rano interval 4minuty ako s klbakom 5 a v sedle 20.
Re #99302 Majo: Aj v medzivojnovom obdobi bol príplatok za jazdu v noci. Teda listok stal viac v noci ako cez den.
V kazdom pripade ak si kupim elektricenku mala by byt ND v cene. To ze si dopravca nedokaze spravit poriadok s ciernymi pasaziermi mna, platitela dani tomuto mestu a platiaci zakaznik, nemusi zaujimat a ani nezaujima. Je to Zahradnikov problem a vyriesil ho zle.
Re #99299 Valec: za poslednych 8 rokov DPB neprepravil kazdorocne o 10% cestujucich menej. Dokonca dnes prepravi viac ludi ako v roku 2000, ale zaroven menej ako v 1999.
Myslím, že cestujúci by ocenili skôr Ikarus, ak by v ňom všetci sedeli, ako tlačenicu v malej SORke. Ak by SAD BA kúpila niečo nové kĺbové alebo aspoň 15-metrové, potom by som súhlasil...
To boli tzv. "rozpadáky", vlaky, ktoré sa postupne cestou rozdeľovali.
Tak napríklad v GVD 1996/97 išiel v X z Lučenca Os 21451 v zložení 810+2xBaafx+810 do Utekáča, 810 do Poltára a Rimavskej Soboty, Baafx+810 do Poltára a 810 do Brezničky a Katarínskej Huty.
Zo Štúrova chodil v X vlak Os 12001 v zložení 751 (do Čaty), 810+3Baafx+810 do Levíc, 810+Baafx do Čaty a Šiah a 810 do Čaty.
V roku 1997/98 išiel v X vlak Os 12506, ktorý mal mať podľa obehov zloženie 851+Bix do Červenej Skaly, 851+2xBix+820 do Hnilca, 2xBix+851 do Nálepkova a 2xBix+851 do Gelnice mesta. Ale musím priznať, že keď som to fotil, tak to reálne malo "len" nejakých 9 vozidiel.
nakup vozidiel je podla mna vzdy plus, aj keby "na chleba nebolo"... myslim ze nove soratka pritiahnu viac cestujucich ako keby mali na primestskych linkach stale jazdit ikarusaci (proti tomu vozidlu nic nemam, ale je to skor veteransky kusok).
inovacia by mala mat vzdy zelenu, bez ohladu na pocet zakaznikov...
To je pravda, skrátka vozidlo MHD sa rýchlejšie opotrebuje a treba ich teda častejšie vymieňať. To treba brať ako fakt, s ktorým nič nespravíš, ani kebyže sa na hlavu postavíš...
Ja si pamätám, že svojho času (nie až tak dávno, ešte aj po roku 2000) chodili na niektorých spojoch SAD BA posilnený kĺbak sólom či dokonca dva kĺbaky. Ale nasadzovať dve sóla je aj tak maximálne neefektívne.
Akurát, predpokladám, že tie ich Karosy ani zďaleko nemajú toľko najazdených kilometrov a toľko odvezených vlčákov, ako vozidlá DPB. Navyše ďaleko lepšie a šetrnejšie sa jazdí po dedinách ako po prepachtom meste.
Skrátka električenka by mala byť all inclusive. ? Mne len jedna vec už dlhšiu dobu nie je jasná - ako je možné, že taká vzdelaná, inteligentná a rozhľadená osoba, aká stála dlhé roky na čele žilinského DP toto, čo píšeš nevedela pochopiť a nedala si vysvetliť.... Ale to je už do iného fóra.
Hlavne, ak podniky SAD nakúpia vozidla s podstatne menšou kapacitou, ako mali predtým a sľubujú, že na najzaťaženejších úsekoch budú zdvojené spoje, k čomu ale nikdy nedôjde...
A čo potom takí, ktorí sa na električenku odvezú do mesiaca len 42x (do práce a späť)? Tí zas doplácajú na tých čo sa vozia mesačne 60x a tí na tých čo sa vozia 80x ..... a takto by sme sa dostali k žilinskej všespravodlivej tarife a teda že každý si kúpi toľko jázd, koľko mesačne precestuje.
To povedie k vyháňaniu cestujúcich na krátke trasy (radšej si prejdem 1-2 zastávky pešo ako by som si mal minúť ďalšiu jazdu za 10 Sk) a časom aj na stredné jazdy.... a nakoniec sa dopracujeme k tomu, že v priebehu pár (málo) rokov bude MHD využívať tak polovica tých čo dnes a ešte naviac poväčšine na jednorázové lístky, lebo však predplatné sa už ani neoplatia. ?
Pre zaujímavosť, ročný prepad počtu cestujúcich sa už dlhodobo (minimálne posledných 8 rokov) drží na úrovni 10% oproti predchádzajúcemu roku, prepad v tržbách z PCL je aj napriek rôznym tarifným úpravám (poväčšine cenovo smerom hore) cca 10-15%. ?
A tak sa pýtam, toto sme chceli Slováci? Toto? ? Tú službu máš predplatenú, a ak ju raz budeš potrebovať, tak ju môžeš využiť. Na to nemožno pozerať systémom, ja doplácam na iných, lebo sa nočákom nevozím. Čo všetko ja financujem a pritom nevyužívam (resp. využívam len čiastočne). ?
ale tie karosy su napriek veku v dobrom stave, dvere priliehaju, brzdy nepiskaju, prevodovka nestrajkuje... i ked esteticky to nie je ziadna vyhra, stale je to podstatne (aj fyzicky aj esteticky) lepsie ako dpb karosy http://www.sadds.sk/img/karosa_c934_1+.jpg
netreba len nadavat ale vidiet aj suvislosti a to preco má vacsina SADiek nove vozy, ci to nebola sucast privatizacnych zmluv a podobne.
Okrem toho treba sa aj zamysliet, ze si stupol takemu SL pocet cestujucich ked kupili SORatka alebo napriek tomu stale zakaznikov stracaju. A teda, ze ci je novy bus tak obrovskym prinosom pre cestujuceho ako sa tu tvrdi.
Ano, nove vozidla su potrebne no ich nakup/prenajom je v prvomrade plusom pre DP az sekundarne aj pre cestujucich. A aj to podla toho aky voz sa kupi.
3.11.-13.12.1975 a 23.3.-30.6.1982. (Čekal, P.: Lodní doprava jako součást MHD v Praze aneb soumrak parníků na Vltavě. In: Dráha 2/1998. Fotky tam nie sú, pozriem v starších Železničářoch, až sa k nim dostanem.)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
inak bol by to zaujimavy namet na anketu, ci ludia uprednostnuju starsiee vozy a dobry interval alebo nove vozy a horsi interval