Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: novacik #98652:
Cize lokomotivy sa nedaju pouzivat aj take aj take? To by bolo treba vymena celej vyzbroje, ci aj pohonnej sustavy?

Co je vyhodnejsie/lepsie? Ktory system?
Reakcia na: novacik #98652:
K náterom - dnes to už nemusí byť pravda, nakoľko asi pred dvoma rokmi zaviedla ZSSK unifikovaný náter v kombinácii karmínovočervená - biela - sivá ?

Styčné body > ako uvádzaš Dolné Kočkovce + št. hr. Milhosť, tam je tiež zmena z 3kV na 25kV 50Hz.
Reakcia na: Marcelllooo #98646:
Ak môžem, tak na železniciach je striedavé napätie na SK naozaj na "juhu"... "Sever" SK je napätie jednosmerné. Styčným bodom sú Dolné Kočkovce (pri Púchove). Tam sa nachádza izolovaný úsek - prechod medzi týmito napájacími sústavami. Z tohto dôvodu je preto možné vidieť na "juhu" lokomotívy s červeným, resp. modrým náterom. Na "severe" sú to zasa lokomotívy s modrým, resp. zeleným náterom. Samozrejme, mám na mysli lokomotívy elektrické. Modrý náter označuje hnacie vozidlá dvojsystémové, čiže môžu jazdiť v oboch spomínaných trakčných sústavách.
Striedavá a jednosmerná sústava, resp. ich umiestnenie súvisí s postupnou výstavbou (elektrifikáciou) železničných tratí. Severná časť SK bola elektrifikovaná ako pokračovanie "Českej severnej vetvy" (prechod Jablunkov) smer Košice, preto je "jednosmerná" - ale toto je len moja "spomienka" na časy, kedy som pracoval u železníc - možno si to už tak dobre nepamätám a dôvody, prečo je to tak môžu byť úplne iné, ako uvádzam ja.. Tu na tomto fóre sú určite odborníci, ktorí o tomto vedia viac a dajú Ti vedieť.
Reakcia na: hefec #98650:
Mozes citovat kde sa to pise? Pokial viem do uvahy sa berie dlzka jazdy. Nie to ze si nestihol prestup.
Reakcia na: 810zssk #98648:
predlzuje... je to aj v prepravnom poriadku. Ale na to, aby si aj po prestupe dokazal svoju pravdu, musis mat pevne nervy (kazdopadne vsak meskanie prveho spoja, ktory pouzijes, je velmi lahko dokazatelne, kedze na listku mas ev.c. vozidla).
Vsimol si niekto L17 ktora premava cez prazdniny dlhsie skoro hodinu ako cez bezny rok.Konecne zeby niekto nato prisiel ,ze premavka do 7,30 od Vinohradov je velmi kratka alebo z dovodu neprechadzania na L14 cez prazdniny sa ma co vratit spat na Vinohrady a urobit dalsie spoje.Premavka by bola potrebna aspon do 9,00 od Vinohradov pokial su preplnene spoje od Mladej Gardy smer mesto ,ktore idu az z Race.Tu je iba info o 15 min.intervale pre L7,17
Reakcia na: stevo #98647:
Ano to je pravda. Lenze ja som pisal ze neplati ak ti pri prestupe meska bus tak sa ti predlzi aj platnost listka.
Reakcia na: 810zssk #98645:
je to tak. plati minutaz z grafikonu. kludne mozes sediet v buse aj hodinu, ak mas cestovat 8 minut a tvrdnete z zapche, Ty mas stale platny listok.
Reakcia na: Papyr #98644:
To som uz dakde cital, mozes mi o tom povedat viac?

Totiz, ze napajanie vlakovych lokomotiv nie je rovnake po celom Slovensku. Vies aj aky je tomu dovod?
Reakcia na: Ámos #98643:
Pokial viem pri meskani spoju sa platnost listka nepredlzuje.
Reakcia na: enumaelish #98628:
Isteze ano. Mestske poulicne drahy (elektricky, trolejbusy) pouzivaju napatie 600 V jednosmernych. Zeleznice maju v juznej casti Slovenska (vratane Bratislavy) 25000 V, striedave napatie 50 Hz.
Reakcia na: Ike #98642:
aj pri prestupovych. ak meskal bus a ty si nechytil pripoj pokutu ti odpustia. Len treba mat presne udaje aby mohli overit.
Reakcia na: ADANELY #98625:
zabudli ti tu napisat este detail... pokial cestujes BEZ PRESTUPU... a v CP je napisane ze cesta ma trvat 28 minut a cvaknes si 30 minutovy listok, ale autobus skysne v zapche na 2h a chyti ta revizor... tak potom ti revizor nic nemoze... pri bezprestupovych jazdach sa nemusis stresovat...

pri prestupe to uz nefunguje, lebo revizor nema ako zistit kolko cestujes a ktory spoj sa ako zdrzal
Reakcia na: Marcelllooo #98638:
"Je to zargon, ktori pouzivaju dopravny inzinieri."
Aha, takže už nie odborné výrazy, ale žargón.

Re #98640 810zssk: Neboj, možno aj problém perpetum mobile vyriešia. Veď aj na tom pracujú tímy odborníkov. ?
Reakcia na: Marcelllooo #98638:
Nevyriesia, lebo rozdielny profil kolesa sa da vyriesit jedinym sposobom a to vymenou vsetkych podvozkov co je maximalne financne nevyhodne.
Reakcia na: Marcelllooo #98633:
Ak si si nevsimol to ty tu pouzivas odborne vyrazy aby ti niekto uveril ze si odbornik aj ked si len demagog siriaci sprostosti. Tot vsjo na absurdity viac reagovat nebudem.
Reakcia na: Valec #98637:
No vidis, ze ani vysokoskolske studium ta nenauci vsetko a zdaleka ti nezklada opravnenie k arogantnej povyseneckosti, lebo sa ti nakoniec stane taketo nieco, ze ta nieco bude ucit dopravny laik... Odbornik sa uci cely zivot... ?

No a teraz k tej dopravnej matici. Je to zargon, ktori pouzivaju dopravny inzinieri. Je to sustava tabuliek, v ktorych su kvantifikovane relacie, dopravne potreby, dopravne vzdialenosti, casy, obmedzenia atd. (odtial termin matica), ktoru nechaju preist danym analytickym nastrojom z ktoreho vypadne prislusny dopravny model riesiaci uzemie v komplexnosti s danymi charakteristikami, s danou obyvanostou a danymi prudmi...

Re #98635 enumaelish: Tak to ti ja nepoviem. To sa treba spytat technikov, ktori tento problem riesia a hadam aj vyriesia.
Reakcia na: Marcelllooo #98633:
"Nevyznas sa v tom, nevies co je dopravna matica ani ake miesto zaujima v dopravnom modelovani a planovani."

Tak ťa ako veľkého odborníka poprosím pojem "dopravná matica" vysvetliť. Nakoľko ani počas 5 ročného štúdia na Fakulte prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov na Žilinskej univerzite som sa v odbornej literatúre s týmto pojmom nestretol.
Reakcia na: enumaelish #98628:
Samozrejme... ze je, do masin inu ine V ako do elin ? Dalo by sa to riesit trebars napajanim z tretej kolajnice a po vstupe do LEN elektickovej trate , by presla elina na pantograf/zberac na streche. Problem je a bude rozchod, nekompatibilita vymen, kolajnic a v neposlednom rade navestidla a predpis , co by to riadil ..ten by bol asi dlhsi nez stol, na ktorom sa taka blbost ako dual-premavka zrodila ?
Reakcia na: Marcelllooo #98633:
ano ale s tym aky profil kolesa majú eliny ako pohneš? ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.