Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: enumaelish #98628:
Isteze ano. Mestske poulicne drahy (elektricky, trolejbusy) pouzivaju napatie 600 V jednosmernych. Zeleznice maju v juznej casti Slovenska (vratane Bratislavy) 25000 V, striedave napatie 50 Hz.
Reakcia na: Ike #98642:
aj pri prestupovych. ak meskal bus a ty si nechytil pripoj pokutu ti odpustia. Len treba mat presne udaje aby mohli overit.
Reakcia na: ADANELY #98625:
zabudli ti tu napisat este detail... pokial cestujes BEZ PRESTUPU... a v CP je napisane ze cesta ma trvat 28 minut a cvaknes si 30 minutovy listok, ale autobus skysne v zapche na 2h a chyti ta revizor... tak potom ti revizor nic nemoze... pri bezprestupovych jazdach sa nemusis stresovat...

pri prestupe to uz nefunguje, lebo revizor nema ako zistit kolko cestujes a ktory spoj sa ako zdrzal
Reakcia na: Marcelllooo #98638:
"Je to zargon, ktori pouzivaju dopravny inzinieri."
Aha, takže už nie odborné výrazy, ale žargón.

Re #98640 810zssk: Neboj, možno aj problém perpetum mobile vyriešia. Veď aj na tom pracujú tímy odborníkov. ?
Reakcia na: Marcelllooo #98638:
Nevyriesia, lebo rozdielny profil kolesa sa da vyriesit jedinym sposobom a to vymenou vsetkych podvozkov co je maximalne financne nevyhodne.
Reakcia na: Marcelllooo #98633:
Ak si si nevsimol to ty tu pouzivas odborne vyrazy aby ti niekto uveril ze si odbornik aj ked si len demagog siriaci sprostosti. Tot vsjo na absurdity viac reagovat nebudem.
Reakcia na: Valec #98637:
No vidis, ze ani vysokoskolske studium ta nenauci vsetko a zdaleka ti nezklada opravnenie k arogantnej povyseneckosti, lebo sa ti nakoniec stane taketo nieco, ze ta nieco bude ucit dopravny laik... Odbornik sa uci cely zivot... ?

No a teraz k tej dopravnej matici. Je to zargon, ktori pouzivaju dopravny inzinieri. Je to sustava tabuliek, v ktorych su kvantifikovane relacie, dopravne potreby, dopravne vzdialenosti, casy, obmedzenia atd. (odtial termin matica), ktoru nechaju preist danym analytickym nastrojom z ktoreho vypadne prislusny dopravny model riesiaci uzemie v komplexnosti s danymi charakteristikami, s danou obyvanostou a danymi prudmi...

Re #98635 enumaelish: Tak to ti ja nepoviem. To sa treba spytat technikov, ktori tento problem riesia a hadam aj vyriesia.
Reakcia na: Marcelllooo #98633:
"Nevyznas sa v tom, nevies co je dopravna matica ani ake miesto zaujima v dopravnom modelovani a planovani."

Tak ťa ako veľkého odborníka poprosím pojem "dopravná matica" vysvetliť. Nakoľko ani počas 5 ročného štúdia na Fakulte prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov na Žilinskej univerzite som sa v odbornej literatúre s týmto pojmom nestretol.
Reakcia na: enumaelish #98628:
Samozrejme... ze je, do masin inu ine V ako do elin ? Dalo by sa to riesit trebars napajanim z tretej kolajnice a po vstupe do LEN elektickovej trate , by presla elina na pantograf/zberac na streche. Problem je a bude rozchod, nekompatibilita vymen, kolajnic a v neposlednom rade navestidla a predpis , co by to riadil ..ten by bol asi dlhsi nez stol, na ktorom sa taka blbost ako dual-premavka zrodila ?
Reakcia na: Marcelllooo #98633:
ano ale s tym aky profil kolesa majú eliny ako pohneš? ?
Reakcia na: 810zssk #98631:
Ja už platím!
Reakcia na: 810zssk #98626:
Velmi spravne si to teraz pomenoval. Nevyznas sa v tom, nevies co je dopravna matica ani ake miesto zaujima v dopravnom modelovani a planovani.

A miesto toho, aby si sa o to trosku zaujimal a aspon z casti sa nieco naucil, zacal si sa prejavovat tak, ako si prejavoval aby si vyzeral cool pred ostatnymi. Myslel si si, ze zosmiesnovanim ukazes aky si cool a mna zhodis.

Vypalilo to vsak presne naopak. Nielen v tvojom pripade.

Re #98628 enumaelish: Ano, je tam cely rad technickych problemov. Problemy su vsak na to, aby sa riesili.
Reakcia na: enumaelish #98628:
Samozrejme ze kombinovana trat je blbost!
Reakcia na: enumaelish #98629:
Vymysli a zaplat.
Reakcia na: Papyr #98627:
Viem, všimol som si ? takže elina alebo vlak pôjde u nás? Podľa mňa samotná myšlienka o sebe to kombinovať je kravina. Buď alebo!
Reakcia na: S499.1023 #98612:
No rozchodil by som ju s tým, že by busy chodili s minimálny meškaním t.j. - do 2min, vozidlá čisté a moderné.
Reakcia na: 810zssk #98609:
a neviem aj či neni rozdiel v napájaní medzi električkami a vlakmi, aké je u elín neviem. Určite je tam oveľa viac technických detailov, ktoré ako jednotlivé zdanlivo nezavážia no keď sa nakopia, môžu obrátiť dobrý úmyel kombinovanej obsluhy trate na nočnú moru cestujúcich, ktorí by si v duchu hovorili, že radšej by cestovali do smrti v Petržke busmi, alebo trolejbusmi.
Reakcia na: enumaelish #98603:
Nielenze by museli mat rozchod 1435 mm, este by museli mat aj profil koleso/kolajnica zhodny so zeleznicnym. To je dolezite. Lebo napriklad prazske elektricky maju 1435 mm rozchod, ale na zeleznicnej trati by sa aj tak vykolajili.
Reakcia na: Marcelllooo #98623:
Dopravna matica tam zaujima take miesto ze zuzuje centralny komponent na uzke hrdlo nasledkom coho treba zrusit linku 99 a elektricka nemoze byt nosny system.

HA! A uz som rovnaky odbornik ako ty! (rozumej pouzivam odborne vyrazy bez toho aby som sa do toho vyznal, len aby som vyzeral cool).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.