Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: bwd #98602:
Veď práve, že vo Viedni také zastávky ako Patrónka alebo Zochova nie sú, môžu mať všetky zastávky na znamenie. Lebo na týchto zastávkach by to bolo aj tak zbytočné, nakoľko vozidlo tam musí zastaviť tak či tak.
Druhá vec sú bratislavské zastávky na znamenie. Vo všetkých vozidlách nakupovaných od roku 1996 sú už tlačítka dopytového otvárania. Ak má teda dotyčný cestujúci problém s tým, či zastávka je alebo nie je na znamenie, nikto mu nebráni aby si ho pred vystupovaním stlačil.
A čo sa týka toho, či je to zmätočné alebo nie; vývoj v každej krajine bol iný, zatiaľ čo vo Viedni funguje dopyt už pomaly od dôb, čo zaviedli na električkách dvere (a to tiež isto nebolo naraz), tak u nás sa zavádza od polovice 90tych rokov. Ak sa preukáže výhodnosť zriadenia všetkých zastávok na znamenie v našich podmienkach, nie je vylúčené že sa to tu zavedie. Ale aby sme to zavádzali plošne a hneď aj keď nie všetky vozidlá sú tomuto prispôsobené len preto že to majú inde, tak to mi nepripadá nejak rozumné.

Ale aj tak to nerieši problém pozemky s tým, že vodič ju na zastávke nevidí preto, že tam parkuje vozidlo pred výjazdom na trasu. Tak isto by ju nevidel ani vo Viedni, čiže tiež by mala problém, že jej nezastaví.
Reakcia na: Valec #98601:
Ja som zvedavý, že čo za battle to bude elina versus vlak na tej trati, ako sa budú robiť grafikony. Podľa mňa to je kravina. Mestský vlak v Petržke by si vystačil bohate s už existujúcou traťou v Petržke. Neviem si predstaviť eliny na trati s profilom pre ľahké vlakové súpravy... ? jedine ak by naše eliny mali rozchod 1435mm, tak by to uľahčilo problém... ale rozchod taký neni ?
Reakcia na: Valec #98600:
Vo Viedni je len málo zastávok, na ktorých zastavuje viacej liniek. To je zásadný rozdiel oproti Bratislave. Rozmýšľam, že také niečo, ako Zochova, alebo Patrónka som tuším vo Viedni nevidel. Autobusy tam jazdia tak, aby svojimi trasami pokryli čo naväčšie územie, takže paralelne jazdia len veľmi málo, ale križujú sa, aby sa dalo pohodlne prestupovať. Takže problém, aby kvôli iným autobusom na zastávke neuvidel cestujúcu tam nevzniká. A rozdiel medzi viedenským systémom na dopyt a bratislavským zmätočným systémom zastávok na znamenie je v tom, že viedenský systém je jednotný a dopredu predvídateľný, pretože všetky zastávky sú na znamenie, takže sa presne dá naprogramovať premávka, oproti tomu ten bratislavský s len niektorými zastávkami na znamenie je chaotický, nepriehľadný a nezvládnuteľný z hľadiska presnej premávky.
Kým prvá etapa nosného systému MHD ráta len s výstavbou trate rýchlej električky po Bosákovu s využitím Starého mosta, po dokončení má trať pokračovať stredom Petržalky – popri Chorvátskom ramene do Janíkovho dvora.
....
„Dobudujeme trať pre električku po Janíkov dvor a zároveň tu vybudujeme železničnú trakciu, ktorá sa odkloní do tunela,“ povedal primátor.

http://bratislava.sme.sk/c/3751758/Mesto-a-zeleznice-uz-dohaduju-trat.html

Marcelllooo slabo loboval, električky bude mať pod oknami aj tak. ?
Reakcia na: bwd #98599:
Ako vyrieši viedenský spôsob zastavovania na zastávkach to, že vodič cestujúcu kvôli iným autobusom na zastávke neuvidí? Mimochodom nie sú bratislavské zastávky na znamenie presne to isté, čo zastávky vo Viedni? Teda ak chceš nastúpiť, stačí na nej viditeľne stáť a ak vystúpiť, tak si stlačíš tlačítko (či už dopytu alebo signalizácie)?
Reakcia na: pozemka #98597:
To je zvrhlosť koncepcie zastávok na znamenie. Keby sa jazdilo podľa cestovného poriadku a neboli by žiadne nevyspytateľné zastávky na znamenie, tak by nebol žiadny problém. To by ale museli byť všetky zastávky na dopyt tak ako vo Viedni a musel by sa dodržiavať cestovný poriadok. Včera som vo Viedni dosť jazdil v MHD a tak som si špeciálne všímal, ako perfektne to tam takto funguje.
Reakcia na: pozemka #98597:
Tak ohľadom tohto ti moc nepomôžem. Ak tam stojí len jeden autobus, tak sa skúr postaviť za neho, ak 2 tak potom už do oblúku, ako je výjazd do tých dvoch bytoviek na hlavnú cestu.
Ťažko totiž určiť, aby to bola stála zastávka len pre 2 ranné spoje a pre ostatné zastávka na znamenie.
Reakcia na: Valec #98596:
dobre. ale potom ne teda 98 na tej zastavke neje na znamenie ale nech automaticky zastane ako na inych lebo uz nejeden krat sa mi stalo ze zastavila mi 98 za zastavkou a ja som musela potom dobehnut lebo nevidel cez stojacu 83.
Reakcia na: pozemka #98595:
Tak to je potom jasné. Tieto postávajúce autobusy linky 83 sú tam v tejto dobe preto, že sa jedná o spoje, ktorým začína služba pri Technopole. A keď zvládnu trasu z vozovne na Kutlíkovú skôr, tak sa nemajú kde inde postaviť tak aby nezavadzali na ceste, iba na túto zastávku.
Reakcia na: Valec #98594:
ako je konecna pri technopole smerom na jasovsku
Reakcia na: pozemka #98592:
Ktorým smerom, do Petržalky či do mesta?
Reakcia na: enumaelish #98591:
Po výstavbe tunela Sitina linka 21 zvykne meškať tak maximálne 3-5 minút a to len kvôli zápche na Pražskej ?

Predtým to bolo ale hrozné, meškanie bolo aj 20 minút ☠
Kazde rano jak chodievam do prace o 4.55 hod tak na zastavke stoji autobus 83 a ja potom musim z neho vykukovat kedy pojde autobus 98 lebo ta zastavka je na znamenie. Nechapem preco potom nedali konecnu 83 na Malom drazdiaku ked tam stoja vsetky 83.
Reakcia na: Ik #98586:
prežiť sa to dá pri linkách ako 21,68,93,94 a 95, ale ostatné linky s intervalmi väčších ako 8minút ak meškajú alebo vďaka zácpe idú dve naraz a k tomu ideš s nimi na prestup tak ťa môže poraziť ak máš dačo dôležité stihnúť ozaj. Moje šťastie je,že tu mám 83 a kúsok ďalej 88, z ktorých ide presadnúť na 80 a 94 a z 83 aj na 31+39 ? no horšie to majú študáci učilíšť Na Pantoch, keď ešte aj 59 bola dobre okresaná na podradnú linku.
Reakcia na: Ik #98584:
Linka 99 Marcelovi ruca jeho matice poskladane na kopke v nejakom 3D modelovaciom programe nasledkom coho sa centralny komponent stal uzkym hrdlom. Z uvedeneho dovodu sa odporuca linku 99 zrusit a nahradit plytkym tunelom.
Reakcia na: S499.1023 #98587:

Re #98588 Vladimír:
sorry chlapi... asi to bude fakt vypaleny flak na sietnici... ospravedlnujem sa ?
Reakcia na: Ike #98583:
Pozri si ten príspevok od S499.1023 ešte raz a všimni si aj členenie textu do odstavcov a jeho zarovnanie.

Predmetná otázka je totiž položená v adresnosti "Re Marceloo - Ad Re Ike", t.j. pre Marceloa (asi divne vyskloňované, viem) vo veci jeho odpovede na Tvoj príspevok.

😉
Reakcia na: Ike #98583:
Tak to nebude dYslexia ale vypálený fľak na sietnici, keď si prehliadol to Ad Re:číslo príspevku pred tým.

Vysvetlenie: Žiadal som Marce3l3onds-a, ktorý sa v odpovedi na tvoj príspevok manažersky fundovane vyjadroval na tému rozdielu medzi OSEsSCKNimBY (Odporná Stará Električka so Slabým Centrálnym Komponentom Not in my Back Yard) a KNMNDSvPT (Krásny Nový Maticový Nosný Dopravný Systém v Plytkom Tunely), aby sa trocha technicky rozpísal a tie rozdiely nejako konkrétne rozviedol.
Reakcia na: enumaelish #98421:
Na časy, keď chodievali spoje podľa cestovného poriadku môžeme zabudnúť. Bratislava nie je mesto, kde prejdú po ulici za deň dva konské záprahy a krčmár so sudom piva. IAD v BA za posledné roky veľmi prudko stúpla a bude aj naďalej stúpať a priama úmera nám hovorí, že tým bude stúpať aj meškanie jednotlivých spojov. S týmto sa treba zmieriť.

Podľa mňa to, že spoje na linkách nejazdia podľa CP nie je veľký problém a určite by ma to neovlplyvnilo pri tom či pôjdem autom, alebo MHD.
Reakcia na: VLK #98559:
no videl som ta jak to ledva islo...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.