Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: enumaelish #98391:
K takýmto veciam svoj podpis dávať nebudem. Práve preto, že tieto témy dehonestujú rôzne polocirkusantské organizácie typu Slovenská Náhodná Sranda, rôzne fašitické pospolitosti, Matica Slovenská a im podobná lúza...
?
Reakcia na: Ámos #98461:
a uz viem. dunco nas do toho zatiahol ?
Reakcia na: AAA #98459:
ano v jednom pripade islo o federaciu dvoch republik v druhom o autonomnu oblast (nie som si isty ci republiku)
V kazdom pripade delenie Juhoslavie ako federativnej republiky by sa dalo porovnat s CSFR.
Ale odtrhnutie kosova dava moznost bosniackym srbom na sebaurcenie. (Aj mozno nasledne pripojenie k srbsku)
Je to komplikovana otazka, ani neviem preco ju tu rozoberame.
Reakcia na: Ámos #98457:
No porovnávať odtrhnutie Kosova a rozdelenie ČSFR je na dlhšiu debatu, ale rozhodne porovnávaš neporovnateľné.
Reakcia na: Kami #98451:
sucastou zmluvy moze byt naozaj klauzula o predkupnom prave za zostatkovu hodnotu.
Reakcia na: Ike #98449:
ja nevravim, ze je jednoduchsie. Ale Cesi tiez mohli trvat na celistvosti statu.
Reakcia na: Di #98455:
ked je v kociku dieta tak nie, ak je kocik prazdny, tak ano.
Ahojte.
Neviete mi niekto poradit ako je to s cestovnym listkom na kocik? Treba ho vobec?
Dakujem.
Reakcia na: hoppusmark01 #98453:
a keby bola v tendri podmienka, že autobus musí byť PLNE nízkopodlažný, tak by vypadol aj SOR BN12.. teoreticky by sa mohli uchádzať ešte s NB 12, ale ten sa zrejme ešte nevyrába... Takže opäť by mali väčšiu šancu Mercedes a Man ?
Reakcia na: stevo #98452:
Toto by mohol byť dobrý argument, prečo nekúpiť Citelis aj pre Bratislavu.. Lebo pochybujem, že v Brne zanedbávajú údržbu..

Takže o to väčšia by mohla byť šanca špičkových výrobcov autobusov (Man/Mercedes) v tendri ?
Reakcia na: hoppusmark01 #98446:
zalezi ako stanovime ekonomicku zivotnost. V jednom podniku odpisuju autobusy 6 rokov. Viac ako 8 rokov uz nema vyznam. Pri podniku ako DPB je 8 rokov akurat hranica ked su tie vozidla vyzmykane, opotrebovane, moralne zastarane a kazdym rokom sa zvysuje pravdepodobnost "samovyradovania".

Tu je vyhoda 8 rocneho prenajmu, ak je v cene aj servis. DPB sa bude starat naozaj len o jazdenie, po 8 rokoch si zaobstara nove, lepsie, neopotrebovane autobusy. Alebo ich odkupi, ale uz musi mysliet na to, ako ich udrzat v prevadzke este par rokov (udrzba vacsieho rozsahu).
Reakcia na: S499.1023 #98359:
inac cudujem sa ze to este neurobili
Reakcia na: Ámos #98448:
ale tvoje riesenie "proste zobrat" je lepsie... OSN su preto take papiermi lebo sa za ne nikto nestavia... je to o ludoch... na Kosovo este budeme spominat...
Reakcia na: Ike #98424:
rezolucie OSN su uz dlho zdrapmi papiera pozitelne akurat na jednu cinost pri navsteve toalety. OSN nefunguje.
Reakcia na: hoppusmark01 #98446:
avsak zostatkova cena (rata cez amortizaciu, odpisy, tabulky a boh vie co este moze byt ina ako trhova.
Reakcia na: Ike #98445:
to bol Citybus. A bol starý 5 rokov, takže 2-3 mil je zostatková hodnota toho autobusu po 5 rokoch..

To sa vlastne hodí aj k našej téme o prenájme/kúpe autobusov..
Môžme si vypočítať, aká je zostatková hodnota autobusu po 8 rokoch a zistiť tak, či je výhodná kúpa alebo prenájom.. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.