Velmo (no, zas az tak ne ale dajme tomu ze velmo ) sa mi lubi clanok v dnesnych Bratislavskych novinach o elektrarni na Martanovicovej (pardon, Pribinovej). Bohuzial, na webe je este stale stare vydanie, nemozem hodit link. Ale v podstate som sa pekne pobavil na tom, ze Miso Milata im tam poslal list a nejaky Kocan z magorsratnej spravy majetku tam pisal o tom, ze tam bol, ze tam uz ziadne vybavenie elektrarne nie je a ze by to mali zburat... Este ze to zachranil tym, ze povedal ak budu pamiatkari proti, tak prosim. Mne to vyznelo tak, ze okolo toho domceka vyrastu mrakodrapy Treba dufat ze pamiatkari rozhodnu tak ako maju a my dobre vieme ako maju rozhodnut.
Turbo
Ja skoda ze su take male, ale nechapem preco ich potom neosadia viac, povedzme 5. Na takych zastavkach ako Racianske myto by to bolo naozaj treba. Sice som videl ze sa davaju dva pristresky vedla seba, pripadne ze sa spoja (vid Zimny stadion smer Trnavka), ale to stale nestaci. Ako priklad si vezmite pristresky na Hlavnej stanici ZSR (autobusy, trolejbusy). Sice neposobia nejako extra pekne, ale su velike - fakt velike. So sedenim na kovovych lavickach JCD nemam vela skusenosti, lebo vascinou na nich sedia uz stare babky, takze nie si kam sadnut. Za najvycsi vysmech cestujucej verejnosti povaujem nove zastavky pri Poluse na Vajnorskej. A to na oboch zastavkach - Polus City Center a Zatsie. Zacnem s kritikou zastavky pri Plouse. Pri rekonstrukcii trate sa znizila osova vzdialenost trati o pol metra, tak som si teda pvedal fajn, aspon budu sirsie zastavky. Keby som vtedy vedel ako to "postavaju", tak by som sa ani netesil. Totiz zastavky mozno opticky sirsie su, ale kazdy si vsimne, ze prakticky ostali povodne, iba su od cesty oddelene 25 centimetrovym "nicim", plochou medzi cestou a zabradlim. Fakt o nicom. Druha vec je samotna poloha zastavok. Zastavka v smere do mesta ostala na starom mieste a ludia iduci z nakupmi domov (teda do mesta) behaju po trati. Hrozne. Sice chapem fakt, ze dat dve zastavky presne vedla seba by si vyziadalo zuzit cestu, ale ak sa pozrem ako to spravili, tak dochadzam k zaveru, ze kludne mohli byt obe zastavky pred hlavnym vchodom Polus City Centra. Iba by neboli 25 centimetrove medzeri medzi cestou a zastavkami. Projektant fakt musel tazko rozmyslat a evidentne necestuje MHD. Dalsia vec su pristresky, najma na zastavke smerom do mesta. Odporucam projektantovi, nech sa tam za dazda skusi schovat. Vieme kolko ludi denne chodi do/z Polusu, ale zastavky na to nemame. Keby som to navrhoval ja, tak by som dal pristresky po celej dlzke zastavky, lebo po celej dlzke stoja ludia (vidno to dennodenne). Ta zastavka byva fakt napchata. Dobrou vecou je, ze sa do nej zmesita dve supravy T3, ale v smere z mesta ostala kratka, tiez nechapem preco - zrejme preto, lebo niekto namiesto toho aby rozmyslal ako by sa to mohlo urobit rozmyslal preco by to tak nemohlo byt. Typicke myslenie, potom sa necudujem preco u nas veci vyzeraju tak ako vyzeraju . Tieto dve zastavky som nesetril kritikou, ale co si myslite o zastavke Zatisie? Hmm, hlavne ze je tam nova trat, nove zabradlie, pristresky ziadne (hmm, cert ich zobral, ze?) a novy stlp. A samotna zastavka ostala rozbita, s popraskaynm asfaltovym povrchom, ktori miestami kde to bolo uz uplne rozbite vymenili. Okrem toho miesto obrubnikov zostali staze hrdzave a zhnite ocelove pasy a konstrukcie. Absolutna hroza. Tato trat je same polovicne riesenie. A o pristreskoch to plati rovnako, lebo si iba na jednej dvojici zastavok, su male a o nicom. Vsak nech JCd trochu porozmysla. Viac zastavok znamena viacej reklamnej plochy. Teda vicej ziskov z reklamy. Este jedna poznamka na zaver. Ak pojdete z Polusu elektrickou, vsimnite si smetny kos na zastavke. Je zrkadlom celej stavby. Nedomyslene a nedotiahnute riesenia, hlavne ze sa trat odovzdala dva tyzdne pred terminom. Tak teda dakujem pekne, uz nemam zaujem. Radsej si pockam o tie dva tyzdne dlhise (aj o mesiac), ale nech je to spravene kvalitne. Este sa odavzia tam honosne strihat pasky a skerit sa do kamier. Vidno ze tu trat, teda aj zastravky vyuzivat urcite nebudu.
Plynaky:
Ja som to vravel. Plynofikacia starych serblov (a obzvlasta Karos) je blbost. Ked uz plynove busy, tak nove, ciastocne nizkopodlazne - netreba mat 100% nizku podlahu.