Pozor pozor! Kedze sa intenzivne pracuje na anglickej verzii iMHD, bol som nuteny upravit vacsinu programov. Preto prosim vsetkych, ktori by nasli nejake chyby (napr. chybajuce slova a podobne), aby sa mi ozvali mailom. Vdaka.
A mal by som aj novinku, keby Pieskovisko posielalo maily - v iMHD news sa uz totiz da nastavenie posielania mailov aj bez diakritiky. Ale kym server maily posielat nebude, tak to ani skusat nemusite
A mal by som aj novinku, keby Pieskovisko posielalo maily - v iMHD news sa uz totiz da nastavenie posielania mailov aj bez diakritiky. Ale kym server maily posielat nebude, tak to ani skusat nemusite
Turbo
Martyk:
Tvoj popis koko v Brne vysvetluje hrozne piskanie a vrzganie v oblukoch. Ale podla mojho vedomia je sprievodnym javom zvysenia okolkov aj znizenie max. rychlosti v oblukoch (aj ked rozsiris zlab). Lebo vacsi okolok znamena vacsie trenie a pri jazde vonkajsieho kolesa v obluku sa lahsie "vystvera" na hlavu kolajnice (cize aj pri nizsej rychlosti). Este k tomu na 1435-ke. Nehovoriac o zvyseni frezovania samotnych stykovych ploch. V Bratislave som zvyknuty, ze tramvaj vleti do obluku v pohode aj 40 km/h. V Brne to podobneho idu max 30 km/h a to uz poriadne rachoti, kvili a piska (najma Mendlovo nam). Hadam aspon ciastocne pomoze rozsirenie zlabu. Okrem toho aj na tratiach s klasicoku kolajnicou S49 (alebo podobnou, neviem aku tam maju) to pri velkych polomeroch tiez piskalo (napr. rychlodraha na Lisen alebo Bystrc). K rozsirovaniu rozchodu trate v oblukoch mozem povedat toto: V Bratislave mame jedine fakt dobre obluky pri Chatamovi Soferovi, vyustenie z Tunela. Tam som uz zazil jazdu pri znacnych rychlostiach a vozidla isli uplne ticho, bez otrasov a kmitov (to potvrdia aj vodici, napr. KLF). Keby mali vsetky obluky v BA spravnu geometriu, tak by to bola balada. Ale nasi Trabusti preferuju nazor typu: "Vsak spravime to takto a tramvaje si profil uz vyjazida same." Co je sice pravda, ale:
1. Budu pri tom piskat, nicit kolajnice a okolky
2. Nevyjazdia si profil aky by mal skutocne byt
3. Je to zvratene myslenie.
Tolko k teme koko v BA. Inac, neopieram vyhody, ktore by priniesla zmena rozchodu (napr. spominana stabilita vozidla), ale napisem ti dovody, preco som proti zmene:
1. Cenovo velmi narocne (asi najvaznesi faktor)
2. Zbytocne sa tym stratia vyhody tisicky
3. Tisicka je povazovana za nevyhodu preto a iba preto, lebo su ludia ako ty (fakt bez urazky ) co si nevedia predstavit moderne, nizkokapacitne a tiche vozidlo na tisicke
4. Treba si uvedomit, ze Bratislava je jednym z mala miest, kde sa na rozchode 1000 mm prevadzkuju vozidal siroke 2,5 metra (tym narazam aj na stabilitu). To je tiez znacny faktor a pred vozmi T2 neboli ziadne eliny v BA sirsie ako 2,3 metra. Cize kludne sa mozu zacat kupovat moderne, nizkopodlazne clankove "slize", ktore budu siroke 2,3 alebo 2,4 metra. Tym sa zvysi stabilita, na ktoru narazas.
5. Ako KLF pisal postreh zo Zenevy, iba sa pridavam. Dalsi priklad najdes v Bazileji.
Dufam ze pochopis.
T3EV (T3 extra verkel)
Este by som k vsetkemu co uz bolo napisane dodal, ze pri navrhovani interieru vozidla sa zrejme ratalo s usporiadanim sedadiel 2+2 (co sa vsak s pochopitelnych dovodov nikdy nespravi - teda dufam), lebo v streche je iba jedno (!!!) madlo na drzanie a ked sa ten voz nahodou nacpe, tak sa fakt nemate kde drzat. Co mi este vadi je prilis zaujimave zasadenie laminatovych ciel do kovovej casti skrine. Prechod je jasne viditelny, su tam gumy, podobne ako na Vrakosach B9xx. Jedine co sa mi na T3EV pacilo, boli silne trakcaky, narazniky a dvere. Ale okrem toho nic, ba naopak, ostatne veci povazujem za nevydarene. T3EV je klasickym prikladom toho, ako sa da dobry voz pokazit zasahmi do overenej a uspesnej konstrukcie...
ak si nieco spomeniem, este dopisem