Reakcia na: Papyr #94440:
Z historie trate DNV-Marchegghttp://rail.sk/arp/slovakia/history/h111.htm
Mosty na trati Marchegg-Bratislava
http://rail.sk/skhist/mosty/dnv.htm
Za cias zeleznej opony bol samozrejme most zabezpeceny nielen proti neziaducemu prechodu chodcov, ale aj proti neziaducemu prechodu vlaku. Na kolaji v DNV, ktora viedla na Rakusko, musela byt, ako na vsetkych takychto pohranicnych staniciach, trvale umiestnena uzamykatelna vykolajka, ktora sa odomykala iba bezprostredne pred odchodom/prichodom vlaku. O fungovani zeleznej opony viac napriklad na tychto linkoch:
http://www.lahvista.cz/opona/
http://pohranicnik.bloguje.cz/
a zaujimavy pohlad z druhej strany opony http://www.brianrose.com/lostborder.htm
P.S. V predoslom prispevku, pre presnost, som si zmylil link pri druhej fotografii - nejedna sa o skochovicky, ale o kacovsky most. Ale to je jedno, je tiez priehradovy.
Peon
Už dávno ma fascinuje a prekvapuje, že z DNV sa dá dostať do Rakúska, ale iba vlakom mostom po jednej koľaji (kde nie je miesto na chodník).
A teda pešo, bicyklom, autom či autobusom sa do Rakúska dá dostať IBA z Petržalky, resp. Jaroviec...
Viem, že z DNV sa plánuje most pre peších a cyklistov (neviem, či nakoniec aj pre autá), ale to dožvie kedy nakoniec bude...
OTÁZKY:
1; Poznáte niekto stručnú históriu tej trate? Napr. v 80-tych rokoch minulého storočia už existovala? Ak áno, jazdili tade nejaké "ostro kontrolované" vlaky občas? Na vlaky.net som k tomu akosi moc nenašiel...
2; Teraz, keď už je Schengen, dalo by sa tade teoreticky (riskantne) pešo prejsť? Alebo je to tam nejak strážené či inak zabezpečené? Viete o niekom, kto to skúsil a ako to dopadlo?
3; A pred Schengenom, keď sa mohla prejsť štátna hranica na OP len cez hraničné prechody, bol ten most nejak zabezpečený proti pešiemu prechodu?