http://dennik.pravda.sk/sk_dennik.asp?r=Abratislavao&c=bratislavao_15_1
S nadpisom nemozem suhlasit. Chce mi niekto povedat ze ked budu nove busy, bude viac vodicov, budu lepsie intervaly, bude preferencia elektriciek a trolejbusov, budu BUS pruhy a bude vyhodeny Zahradnik? Ani nahodou. Prave naopak. Vozidla su sice velky, nie vsak najvacsi problem, dokonca by som povedal ze najmensi. Ak odratame Ikarusy 28x tak v pripade dobrej udrzby by sme este par rockov mohli na nich jazdit. Ovela vacsim problemom sa mi vidia intervaly, ziadna preferencia az antipreferencia, nedostatok vodicov, zamestnavanie Branka v podniku atd.. toto autobusy nevylepsia... ano, su problematicke, ale nie najviac... a napriek tomu boli vyhlasene za vseholiek..
Co sa týka rozpočtu a nakupu autobusov.
1. Myslim si, ze DPB bude vyhlasovat tender na viacero vozidiel, nie na jeden rok. A kedze prve vozy budu prichadzat tak na konci 2008 za 200 mil. na zaciatku 2009 mozu dojst dalsie za 200 mil.
2. Nikde nie je napisane, ze DPB nemoze ziskat vlastne financne zdroje na nakup vozidiel. Cilek to predsa jasne povedal, ze ma 0,5 miliardy a je nanom aby z toho spravil 4,5 miliardy.
3. Na buduci rok ma DPB na kapitalove vydavky od mesta 476 mil.
"PS 1: ŽST UNS, ŽST Petržalka a ŽST Rusovce budú zaintegrované len tak ako doteraz alebo nebudú zaintegrované vôbec? Tam nepôjde napr. R80 alebo R90?"
Si mi ukradol otázku z klávesnice. ?
Ja mám ešte jednu - neviete, ako to bude so zastavovaním regionálnych liniek na zastávkach MHD v Bratislave? Budú stáť na každej, alebo ako dnes len na vybraných? V Brne totiž stoja na všetkých.
A vlastne ešte jednu - tie zacházdky vlakov do Kútov, Trnavy, Galanty a Dunajskej Stredy si mám ako vysvetliť? To bude nejaké extra tarifné pásmo či čo?
Pocul som od krajinnych architektov, ze zimna udrzba je v Ochrane ziv. prostredia naschval. Lebo sa tak daju minut peniaze ziskane za vyrub stromov na ine, ako zahradkarske ucely.
Čo si čakal od spoločnosti, ktorá si nie je schopná ani zriadiť web...
"Prečo v Česku ..."
Možno v Česku už v obecných voľbách ľudia akosi nevolia úplne tupo stranícky ako v BA, takže tam nemôžu politici srať na ľudí aj na prácu. A možno pre to, že v Česku sa trošku viac pohla dopravná legislatíva, takže o tom, kam bude chodiť vlak, kam autobus a kam integrovaná linka, rozhodujú kraje a nie nejaký cibazol na ministerstve.
PS 2: Žilinský IDS je síce trochu chabý (MHD + jedna lokálka), ale na rozdiel od BID funguje na jeden lístok. Kým BID sa rodí už nejakých 8 rokov, či koľko, tam to zmákli za tri. A možno ani nepotrebovali koncepciu ?
Re #91542 Martin Fundárek: Ja som sa už na novú BID od marca 2008 tak tešil, som VEĽMI SKLAMANÝ. ? Vie mi niekto vysvetliť, prečo sa v tomto našom štáte úžasnom tak často nedá nič stihnúť načas? ?
Vie niekto, ČO KONKRÉTNE ZAPRÍČINILO, že nová BID od marca 2008 nebude? Ak sa mýlim, opravte alebo doplňte ma prosím:
1; Prvý termín na spustenie novej BID bol september 2006
2; Preložilo sa to na september 2007
3; To sa preložilo na marec 2008, ktorému som vďaka schválenej Koncepcii BID z apríla 2007 hneď uveril...
Prečo v Česku už dlhšie majú hneď niekoľko integrovaných dopravných systémov (z toho Prahu a Brno dobre rozvinuté) a my len také chabé pokusy?
PS 1: ŽST UNS, ŽST Petržalka a ŽST Rusovce budú zaintegrované len tak ako doteraz alebo nebudú zaintegrované vôbec? Tam nepôjde napr. R80 alebo R90?
PS 2: Vie mi niekto v krátkosti objasniť, či aj Žilinský regionálny integrovaný dopravný systém (RIDS) a Košický integrovaný dopravný systém (KIDS) majú spravenú (alebo chystá sa) nejaká taká Koncecpia, akú má BID? Alebo tam úplne zaspali a vyzerá to podobne ako terajšia BID?
V stredu cez obednú pauzu som si skočil na frontopice, že sa pozriem do rozpočtu, či tam náhodou (na rozdiel od PDF na nete) nie sú vysvetlené skratky z kapitoly Dopravný podnik (VIP, SZNR, hviezdička). Automaticky som zašiel do ľavej kancelárie, kam patrí doprava. "Návrh rozpočtúúú? O tom nič nevieme... To už je?" Tak som skúsil oproti. "Nó, niekde sme to tu mali... kde to len môže byť... dievčatá, nezaložili ste to niekde??? Ahá, ono to asi bude v materiáli pre radu, ktorý študuje tamtá pani..." Keďže neštudovala rozpočet, požičal som si ho od nej a vrátil som sa na "Dopravu". "VIP? Neviem. SZNR? Neviem. Hviezdička? Netuším. Skúste zavolať na klapku xxx, tí majú na starosti dopravu." Klapka XXX: "VIP? Neviem. Hviezdička? Netuším. SZNR? To kde je?" Ja na to, že "SZNR - Dopravné prostriedky." "Jáj, vy myslíte dopravný podnik? Tak to musíte zavolať na klapku yyy." Na klapke YYY mi konečne vysvetlili, čo to je SZNR (pozri #91543), ale k VIP a hviezdičke nič. "Viete, ten návrh predkladal dopravný podnik, tak asi oni tam mali nejaké poznámky."
Ale to ewte neznamená, že v linku môže byť chyba, keďže rozpočet vyrábal Cílek osobne, tak mohlo dôjsť ku chybe pri prepise. Nevravím, že došlo, ale teoreticky to možné je. Alebo ako Andy povedal, je to na 3 roky dopredu.
Pár zaujímavostí zo stredajšej diskusie o plánovaní a doprave:
Cílkovým snom je metro. Tvrdí, že električka do Petržalky nie je dočasná a bude fungovať aj po postavení železničného spojenia.
Už v úvode sa mu podarilo vyvolať u niektorých divákov smiech, keď po tom, ako básnil o tom, ako mesto preferuje električky a podporuje budovanie bus pruhov, pridal čerešničku v podobe plánu na razantnú obnovu vozidlového parku DPB. Po pár rýpavých otázkach, za čo, sme sa dozvedeli, že DPB vozidlá nemusí kupovať, ale si ich môže prenajať. Bezočivo tvrdil, že na nákup nových autobusov je v rozpočte 500 miliónov a 200 na električky a 100 na trolejbusy je navyše, hoci v návrhu rozpočtu je na všetky dopravné prostriedky po 200 mil. na roky 2008 a 2009, 100 mil. na rok 2010 a zhasla fajka. (http://www.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/File.aspx?id_org=700000&id_dokumenty=11015967)
Cieľom zadrôtovania otočky na Molecovej je, aby mohli na Dlhých dieloch premávať normálne trolejbusy, pretože konečne Cílek priznal, že časté štartovanie pomocného pohonu spôsobuje technické problémy. Kde DPB trolejbusy vezme, keď nestačia ani na súčasnú výpravu 201, 202 a 212, sme sa nedozvedeli.
Zlatým klincom programu bola reakcia Kratochvílovej na otázku z publika, či a ako bude oblasť Landererovej a okolia, kde je už v plnom prúde mohutná výstavba, napojená hromadnou dopravou na centrum. Odpovedala totiž v tom zmysle, že čo chceme, veď križovatky sú už postavené tak, že ich nebude treba prerábať. Pifko sa nezdržal komentára, že to bolo typickou ukážkou myslenia na magistráte – ak sa povie „doprava“, automaticky rozmýšľajú o IAD.
Nebolo tých 500 miliónov vyčlenených na celé volebné obdobie?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
El Sergio
"PS 1: ŽST UNS, ŽST Petržalka a ŽST Rusovce budú zaintegrované len tak ako doteraz alebo nebudú zaintegrované vôbec? Tam nepôjde napr. R80 alebo R90?"
Si mi ukradol otázku z klávesnice. ?
Ja mám ešte jednu - neviete, ako to bude so zastavovaním regionálnych liniek na zastávkach MHD v Bratislave? Budú stáť na každej, alebo ako dnes len na vybraných? V Brne totiž stoja na všetkých.
A vlastne ešte jednu - tie zacházdky vlakov do Kútov, Trnavy, Galanty a Dunajskej Stredy si mám ako vysvetliť? To bude nejaké extra tarifné pásmo či čo?