Možno mi to v tomto skorom rannom čase ešte nemyslí, ale v čom si ten zákon odporuje?
K tomu komentáru: Zákon 315/96 je Zákonom o premávke na pozemných komunikáciách. Pozemnou komunikáciou je aj chodník. Čiže značky platia aj pre chodníky (napr. značka D8 Podchod alebo nadchod platí len pre chodcov). A čím je zakázané státie na chodníku? Však si to o 6 riadkov vyššie napísal. (§24 bod 1 písmeno o)
Ja som bol doteraz v tom, že na chodníku sa môže parkovať okrem prípadu, keď je to dovolené značkou aj vtedy, keď sa nechá dostatočný priestor pre chodcov (1,2m).
Povodne som Ti chcel napisat ze nemas pravdu. Ale podme sa na to spolocne pozriet, ako si zakon cislo 315/96 atd. serie do huby:
Vodič nesmie zastaviť a stáť:
§24 bod 1 pismeno o) na chodníku, kde by motocykel, motorové vozidlo alebo prípojné vozidlo boli prekážkou plynulého pohybu chodcov; to neplatí, ak ide o zastavenie a státie, ktoré nepresiahne tri minúty a ktoré neohrozí ani neobmedzí chodcov.
Ďalej, ten istý zákon, §40 bod 4 písmeno a)
Správca cesty môže odstrániť vozidlo, ktoré je ponechané na ceste vrátane chodníka, na náklady jeho prevádzkovateľa, ak je ponechané na mieste, kde je zastavenie alebo státie zakázané
*komentar: zakazane na chodniku cim? pokial viem dopr. znacky platia iba pre cesty, ked sa mylim opravte ma*
Ten istý zákon, §52 odstavec 1: ...Iní účastníci cestnej premávky než chodci nesmú chodník používať, ak dopravnou značkou nie je určené inak.
Vymedzenie co to je chodnik je dane nasledovne §2, pismenom n)
chodníkom komunikácia alebo časť cesty určená predovšetkým pre chodcov, ktorá je spravidla oddelená od vozovky výškovo alebo iným spôsobom
Toto vsetko je jeden zakon, jedna pravna sila. Teda, ledazeby v pripade konfliktu mal prednost napr. §2 pred paragrafom §56 lebo ma vacsie cislo. Na zaver prikladam stanovisko nacelnika mestskej policie, ktoremu som osobne mailom pisal:
Vážený pán Srnec,
v prípadoch, ak dopravným značením správca komunikácie umožňuje vodičom motorových vozidiel státie na chodníkoch /šikmé, vodorovné, pozdĺžne/, motorista môže chodník využívať na zaparkovanie vozidla. Ak tu ale dopravné značenie nie je a vodič vozidla zaparkuje na chodníku, porušuje § 24 ods. 1 písm. o zákona č. 315/1996 Z.z. o premávke na pozemných komunikáciách a v takých prípadoch môže správca komunikácie takéto vozidlo odtiahnuť. Nemám vedomosť o tom, že niektoré mestá si vlasntými všeobecne záväznými nariadeniami upravili parkovanie vozidiel na chodníkoch. Je to možné len v prípadoch, ak je to povolené dopravným značením.
A teraz sa priznajte, kolki z vas ste toto vsetko vedeli. Bo ani ja sam som to nevedel az doteraz.
Este doplnim, ze iba to co nie je zakazane, je dovolene, takze ak este vyhlaska , VZN abo cosi insie zakazuje, tak je to zakaz.
Ja Ti nevim karle. Podla mna musis mat aj kus stastia. A ja cestujem okolo 8:30 z Lamaca. Nikdy som sa netlacil. To by prestalo bavit aj mna. Je pravda ze z DNV chodia tie busy napraskanejsie.
Jasneee uz si spominam. To tam napadal sneh a akurat od konecnej (lamac) po klanec je stupanie asi ako na Kramare (i ked nie take dlhe). Preto sa otacali uz na Podhaji prip. Studenohorskej.
Slávičie - Horský park je oveľa rýchlejšie ako cez mesto na Patrónku a 207, resp. 34, 63, 83.
Re #91185 ivanbuto: Len na rozdiel od Essenu to sú busy a nie hybridy. ?
Určite áno, vzácne druhy tam sú a to sa netýka len fauny, ale aj flóry. Ťažko povedať, či odplašenie jednej vydry či bobra bude mať vplyv na ekosystém a druhovú biodiverzitu na konkrétnom území, dôležité je, aby sa nenarušili určité vzťahy medzi druhmi, teda napríklad aby nedošlo k narušeniu potravného reťazca. Hluk odplaší vtáky - predátory hmyzu, ten nebude požierať listy konkrétnej rastliny, tá sa premnoží tak, že vytlačí dajme tomu vzácne vstavačovité rastliny. Takéto komplexné vnímanie ekosystémov bohužiaľ chýba mnohým investorom, ktorí si pod pojmom výrub stromov predstavia len výrub určitého počtu stromov, listy a "burinu" pod nimi a to, že tým pádom zrušia to, o čom som písal vyššie, teda nielen jedného diviaka a štyri zajace, ktorí sa tam schovávajú, je u nich vedľajšie. Ale na druhej strane sú tie živočíchy už zvyknuté na životné prostredie v ktorom prežívajú, aj na hluk z dopravy, čoho dôkazom je aj pasenie sa srnčej zveri okolo diaľníc a nielen na výpadovke niekde za mestom, ale ako som bol svedkom, sediac v 95-ke, aj priamo na tom kopci pri ceste medzi Farského a Starým mostom. ? Z toho nevyplýva nič, len som sa chcel trochu vyzúriť na investoroch. ?
Re #91189 Papyr: To je práve to. Žiť nežijú. No vzácne druhy flóry, ktoré tam rastú, medzi vzácne druhy však spadajú tiež, na tie by sa nemalo zabúdať. ? Na druhej strane aj doprava musí existovať a musí jej niečo padnúť za obeť. ☠ Električka i naftový autobus majú svoje klady a zápory (hluk, znečistenie ovzdušia a pôdy), takže čo sa týka ochrany ŽP, treba voliť čo najmenej škodlivý variant.
1) Re #91132 kecho: Ad. prvy link: Zacinam mat obavy ze integrovana doprava nakoniec nebude, lebo to vyznieva ako keby mali byt len tie dve linky. To je naozaj o nicom...
2) Re #91184 Papyr: Presne tak to bolo myslene ked som to povodne pisal
chcem možno rýpať, ale aj v tomto fóre má (pre mňa nanešťasitie) viacero ľudí vo víziách (imho (našťastie) nereálnu) električku pod zemou ako (akúsi postupnú) náhradu povrchovej.
Myslis naozaj, ze ohrozene druhy ziju medzi petrzalskymi blokmi v trase buducej elektricky? Podla mna, ak by sa dokazali prisposobit zivotu na sidlisku, v blizkosti ludi, tak by preukazali taku zivotaschopnost ako druh, ze by nemali byt druhom ohrozenym.
myslená celá bundesrepublík, aj v dederónskej časti aj v endéer je toho veľa k videniu. Napr. vzorové mestečko Halle nojštadt.
Moc som tam nepobudol, väčšinou krátko alebo tranzitne...
Tak áno, niektorí ľudia ju odmietajú, sú na to rôzne názory. Nevysvetľuj to, prosím, mne, ja petržalskú električku a jej napojenie na súčasnú električkovú sieť cez Starý most podporujem, samozrejme s podmienkou zrýchlenia električkovej dopravy v BA a s podmienkou fungujúcej preferencie všada, kde sa dá.
Čo sa týka vzácnych druhov v lužných lesoch, to, čo hovoríš, asi nie je celkom pravda, t.j. niektoré tie vzácne druhy živočíchov tam asi naozaj žijú.... do tohto ja nevidím, ale myslím, že ani ty do toho nevidíš natoľko, aby si mohol vynášať nejaké kategorické úsudky, a zvlášť ešte obviňovať tu paušálne všetkých "ekológov" bez toho, aby si riadne povedal, o koho ide. Pokiaľ viem, tak projekt električky by v zásade nemal nejako ohroziť tú faunu.
Pozor, nie vzdy len ako sotohracka. V Australii maju medzimestsku linku cez pust, ktora je obsluhovana autobusmi vedenymi v pevnej drahe. Autobusy boli myslim od Mercedesa. Tato pevna draha je tvorena cca 10 m dlhymi prefabrikatmi a je polozena priamo na piesok. Nieco ako autobusova dialnica.
Pokiaľ viem, v niektorých mestách sa systémy Bus Rapid Transit celkom dobre uchtyili, napr. Bogotá v južnej Amerike.
Noo, ja by som rád videl niečo také, ale s trolejbusmi. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Sommelier
Moc som tam nepobudol, väčšinou krátko alebo tranzitne...