co viem zarucene je, ze auto parkujuce na travniku nepacha priestupok proti zakonu o premavke na pozemnych komunikaciach, lebo travnik nie je predsa pozemna komunikacia ? to mam overene u policajtov, a aj to dava zmysel... co neda zmysel je ze preto tomu autu nemozu dat ani papucu, nie to este ho odtiahnut, priestupok sice pacha - ale len proti VZN mestskej casti (ak mestska cast vydala VZN zakazujuce parkovat na mestskej zeleni) - a pokutu je samozrejme maximalne 1000 korun, a nie je ani dopravnym priestupkom pre vodica... ono je sice logicke ze by to nemal byt dopravny priestupok ked niekto parkuje na travniku, ale sankcia by mala byt vyrazne vyssia, nie nizsia az ziadna (kedze bez papuce a bez odtahu sa na to nakoniec policajti aj tak radsej vykaslu...) napriklad take zosrotovanie buldozerom by som privital - vsetkych co nicia travniky ☠
parkovat na chodniku (zial!!!) nie je zakazane. Len sa uvazuje ze by sa KONECNE parkovat na chodniku zakazalo v novom zakone, okrem vyznacenych miest. Ina situacia je v starom meste kde plati zona zakaz parkovanie s dodatko "okrem vyznacenych miest" - teda ako by tam vsade bola znacka zakaz parkovat... sucasna definicia co sa tyka chodnika je taka ze tam ma byt "dost miesta" na prechod chodcov... co si napriklad mestska policia vylozi ako 1,5m ale s tym asi moc neuspeje na sude, samozrejme zalezi od toho - ktoreho pripadu, lebo u nas pre jedneho sudcu moze byt dost 2metre, pre ineho 0,5m (najma podla toho koho sudia samozrejme, a kto koho pozna...) a ziadne precedensne pravo tu nemama (tiez zial...). A dalsi problem je ze ci znacka zakaz parkovania "okrem vyznacenych miest"plati aj pre chodniky, lebo u nas tym ze na chodniku parkovat je povolene vznika uplne dementna situacia - ci mozno upravit dopravnu situaciu na chodniku znackami - na co by mohol mat pravnik a zial aj sudca nazor, ze nie, ze znacky platia predsa len na ceste, nie na chodniku a inom mieste mimo cesty (na travniku, na namesti...). Proste treba totalnu zmenu zakonov kde sa jasne povie ze parkovat mozes len v presne vymenovanych pripadoch a inak si mozes rozbite auto hladat na odtahovisku - na vlastne naklady a na vlastnu zodpovednost za rozbitie vsetko surovo a bezohladne odtahovat - aj z nepristupnych miest za cenu rozbitia auta alebo inych aut - vsak kto porusuje zakon zaplati!
Mimochodom, neviete mi poradit, kam by som mal napisat alebo zavolat a oznamit nech dojdu spravne zosuladit semafory na Lamacskej ceste? Je to fakt frustrujuce ak autobus zastavi pri zaluhoch, potom pri dialnicnom vyjazde, potom hore na krizovatke na kopci (vsetko na starej Lamacskej), potom pri Tescu....? Diky...
Plny suhlas. Mimochodom, stat na chodniku je zakazane. To, ze ak zostane volnych na chodniku 1,5 metra, nedostanete papucu, je len dobra vola mestskej policie. Na ich pracu by som urcite velmi rad vyclenil peniaze
keby som videl snahu o zatraktivnenie MHD a jej preferenciu... no tu na MHD kazdy kasle a k tomu sa kasle aj na IAD...
keby boli prestupne uzly, kvalitne vozdila, sluzby, poriadok, slusny interval, nerobi mi problem nechat auto doma...
lenze: dojde mi stara hrca, v zime ani nedojde... je tam zima ze sa tam neda drzat madiel... v lete teplo a krasne parfemy sociek je tam citit... dohrmoce na patronku kde chcem prestupit, no zial mentalita vacsiny vodicov nedospela do stadia kedy ich napadne ze z tej 21ky do 30ky by aj nejaky cestujuci radi prestupili... ?
a k tomu vsetkemu si mam este doplacat za cestovanie v noci... mozem ICH OKASLAT...
nevidim ziadnu snahu zatraktivnovat MHD, tak ked uz na nu kaslu, mohli by aspon dostatocne zabezpecit IAD...
No ja teda neviem. Ja odkedy jazdim MHD, som spokojnejsi. Mam jazdenie rad, ale to co robia nasi niektori vodici ma proste niekedy stoji zbytocne nervy (ja som nebol iny). Najma kvoli tomu parkovaniu v oblasti Mileticova-Ruzova Dolina a tankodrom pri BC apollo. Cestujem 50 minut (vratane odchodu, cakania na vytah, prichodu do prace a sadnutie si za stol), autom by to bolo menej ale cez petrzalku a pristavak (apollo) je to nachylne na zapchy a zase cez patronku, brniansku, predstanicne namestie je dobre riesena preferencia a ako vodic auta by som musel cakat s ostatnymi.
U nás by bohate stačilo, keby ľudia parkovali tam kde je to vyznačené, alebo tam kde sa to dá bez obmedzovania ostatných účastníkov cestnej premávky (napr. pri krajnici podľa vyhlášky). Lenže to by nesmeli byť tupci lenivý prejsť si pár desiatok metrov peši. Dnes som znovu zaparkoval na Súkenníckej pri krajnici. Pri príjazde autom boli všetky normálne miesta obsadené. Stavím sa s tebou, že keby som teraz išiel von pozrieť si situáciu, tak rôzni "majstri parkovania" zaiste objavili aspoň 20 miest, ktoré som ja asi prehliadol. Treba ich odtiahnúť. Surovo odtiahnúť. Tvoria prekážku, obmedzujú ostatných (parkujú dokonca aj v kruhovom objazde, na prechodoch, tak že blokujú ostatných).
Nie sme nútení používať auto, ale ak ho použijeme, šetríme niekoľko hodín času týždenne. A tých nervov koľko ušetríme.. Ja odkedy chodím prevažne autom, som oveľa spokojnejší, kľudnejší. Síce ma občas niekto v premávke naserie, ale keď som chodil len MHD, tak som bol nasratý v podstate po celý čas cestovania. Či už kvôli nespoľahlivosti MHD alebo kvôli tým rôznym potkanom cestujúcim z Vrakune, narkomanom z Hraničnej atď. A ten čas cestovania bol navyše asi o 200% dlhší ako teraz v tom aute. Keď sa začnete oháňať zápchami, tak tie ma ani moc nezaujímajú, pretože aj tak väčšinou cestujem mimo špičky a ani v špičke to nie je také hrozné. Skôr to parkovanie je problém, ale vždy sa nejak v rámci možností dá vyriešiť, osobne našťastie nepatrím k tým, čo potrebujú parkovať 10 metrov od cieľa. Tých niekoľko tisíc mesačne za prevádzku auta stojí, lebo peniaze sa dajú získať, ale stratené nervy v MHD výrazne kazia život.
Mená nepoznám, ale takí samozvaní "ekológovia" odmietali električku a požadovali aj tak metro, v márnej predstave, že metro by išlo v Petržalke pod tým pásom zelene, kde chodia venčiť psov. Bolo to na jednom verejnom prerokovávaní. Im vôbec nešlo o nejakú ekológiu, ale o to že chcú mať METRO. Pýtam sa, kde boli naozajstní ekológovia, aby im vysvetlili rozidel medzi električkou a naftovým autobusom? Nie z dopravného, ale enviromentálneho hľadiska. Oni tam idú bojovať proti tramvaji kvôli nejakej vydre, ktorá údajne žije v mieste plánovanej trasy električky, pričom posledný exemplár aj tak skapal pred 20 rokmi, možno ich pár ostalo v Lužných lesoch. To teraz kvôli nejakému tchoru budeme ďalej zasmradzovať ovzdušie aromatickými uhľovodíkmi, tonami CO2, sadzami a jedmi, rovnako obrusovať penumatiky ktoré uvoľňujú karciogénne látky pri obotrebovávaní. Vieš že pneumatiky sa na autobusoch menia aj každé dva mesiace?
Čo som robil v DELL ešte na Lazaretskej, tak tá budova mala jediný nedostatok - nebola bezbariérová. Ináč v pohode. No vidím že novostavba, ktorá sa mimochodom začala stavať načierno, vedľa Blumentálskeho kostola je tiež šmejd.
INZERÁT:
Mesto hľadá SLUŠNÝCH investorov.
Hmm... To by sme museli mať aj slušných zastupiteľov na jednotlivých úradoch mestských častí a samozrejme aj mesta ako takého.
Vedenie moc nezmenia, lebo nie je dobrý výber, a síce budu frustrovaní, ale zvyknú si. Drvivá väčšina ľudí radšej bude znášať problémy, ako sa sťahovať preč.. Ľudia sú leniví..
si robíš srandu, že až desiateho? veď najprv to mal byť tuším začiatok novembra, ale nestíhali dorobiť križovatku pri technopole, tak to potom presunuli na polovicu a naposledy, čo som zaregistroval, tak 1. 12... (ešte by sa dalo akceptovať 3tieho, keďže to je pondelok) žeby to zase posunuli? http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=5179
Keby politici robili len to, čo chcú ľudia, neboli by sme tam, kde sme. (Teraz to kde sme, myslím v dobrom).
A čo sa týka parkovania, nikde nie je napísané, že každý musí parkovať x metrov od zamestanania, bydliska.
A rozhodne snaha o obmedzenie IGK aj reštriktívnou cestou je správna. Lebo opýtam sa ťa, kam sa budú donekonečna rozširovať cesty? Keď sa minú trávnaté pásy, začnú sa búrať domy, alebo stavať obrovsky nákladné viacúrovňové komunikácie, alebo ako?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
Mená nepoznám, ale takí samozvaní "ekológovia" odmietali električku a požadovali aj tak metro, v márnej predstave, že metro by išlo v Petržalke pod tým pásom zelene, kde chodia venčiť psov. Bolo to na jednom verejnom prerokovávaní. Im vôbec nešlo o nejakú ekológiu, ale o to že chcú mať METRO. Pýtam sa, kde boli naozajstní ekológovia, aby im vysvetlili rozidel medzi električkou a naftovým autobusom? Nie z dopravného, ale enviromentálneho hľadiska. Oni tam idú bojovať proti tramvaji kvôli nejakej vydre, ktorá údajne žije v mieste plánovanej trasy električky, pričom posledný exemplár aj tak skapal pred 20 rokmi, možno ich pár ostalo v Lužných lesoch. To teraz kvôli nejakému tchoru budeme ďalej zasmradzovať ovzdušie aromatickými uhľovodíkmi, tonami CO2, sadzami a jedmi, rovnako obrusovať penumatiky ktoré uvoľňujú karciogénne látky pri obotrebovávaní. Vieš že pneumatiky sa na autobusoch menia aj každé dva mesiace?