Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jezo #90693:
Tak, ako aj Solarisy
http://www.bratislavskenoviny.sk/60340/doprava/na-pristavnom-moste-nebude-treti-pruh esteze Apollo urobili dvojpruhove a uz dnes pomaly nestiha...A ked zacne fungovat Eurovea, Twin City, Panorama City a vsetko ostatne v okoli + Petrzalske centrum medzi Starym a Pristavnym mostom.
Bolo bytreba urobit buspruhy uz dnes na Apolle. Kvoli buducnosti.
Reakcia na: Ámos #90689:
Neviem ako to bolo s vodicmi, ale ako som o 18tej siel domov, tak pod Novym Mostom boli na L37 dva z tychto SORov. (3538 ak sa nemylim jeden z nich) Takze asi boli odovzdane a vypravene na linky.
Reakcia na: fobust #90688:
jojo ? neviem kto to mal nasvedomi ale mozme ho volat Paska od dnes. (len dufam ze to nebol deko ? ocom vsak pochybujem, skor som si takmer isty, ale nikdy nehovor nikdy)
Reakcia na: fobust #90688:
Ja si myslím, že zlá reklama nepatrí na dobré stránky.
Reakcia na: 810zssk #90687:
tento web si dal podmienky, podla ktorych sa moze prispevok zmazat. Jeho ani jednu neporusil...
Stacilo ako reakciu dat a tu su fotky z iMHD a kazdy by si uz sam rozhodol, ktore su kvalitnejsie...
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=5233
kolko vodicov bolo potrebnych na tuto paradu? a kolko spojov nebolo vypravenych pocas poobednej spicky kvoli nedostatku vodicov? To uz nemohli pockat do soboty?
Reakcia na: Ámos #90686:

Tiež som prekvapený že to bolo zmazané. Čo sme tu v parlamente?
Reakcia na: Ámos #90686:
Lenze ten clovek si tu NEUSTALE robi reklamu. Ine je ked sa da prispevok k teme. A ad. konkurencia - myslim ze pri (ne)kvalite daneho webu sa neda rozhodne suhlasit s tym ze preto by to vymazali:D
V kazdom pripade sa mi nelubi ze ten prispevok bol zmazany... Davaju sa tu fotky aj z inych webov... Alebo iMHD uz je natom tak, ze sa boji akejkolvek konkurencie a cize ako spravny monopol? Lebo monopol na bratislavsku MHD skutocne ma...
Osobne som dost znechuteny... ?
Reakcia na: Zvero #90673:
pri trofly vsak rataj aj s podstatne dlhsou zivotnost. V podstate ta elektricka, trolejbus aj autobus vyjdu rovnako ak ratas kolko ludi odvezu a kolko vydrzia. Dolezity je preto pohlad na cenu prevadzky. A pri dnesnych 100$ za barel ropy... (od ceny ropy sa odvyjaju aj ceny plynu)
Pri elektricke ratanie udrzbu kolaji neobstoji, lebo asfalt tiez nie je samoudrziavatelny. A pri elektrickovych tratiach nemas zimnu udrzbu, ktoru toto mesto stoji na cestach tento rok 189 milionov.
Reakcia na: 810zssk #90683:

To decko musí byť inak zakomplexované....
Co tak si tu prestat robit reklamu? Ak nemas na nic ine ako pridanie prispevku na imhd.sk tak je to fakt ubohe. Ad. fotky: Opat sa ukazalo ze na tychto weboch prevazuje kvantita nad kvalitou.
Reakcia na: eripmav #90678:

Pokiaľ viem tak v tom boli započítané aj náklady na výstavbu a údržbu infraštruktúry, ale nie som si istý.
Zaujímalo by ma, kto písal ten žltý letáčik, čo tam bol rozdávaný. Totiž toľko chýb v jednom som dlho na žiadnom oficiálnom predstavení verejnosti a médiám nevidel ?
1) Re #90604 Ámos: To uz skor: 205 + 212 k Avionu a 204 len na Trnavku. Totiz, po prve, na 212 su klbaky (zatial, az na par vynimiek), po druhe 204 ma podobnu trasu so 61.

2) Re #90609 AAA: Tak, tak.. len neviem ci by sa trosku nepretazilo obratisko Radiova.
Reakcia na: fobust #90675:
"prevadzkove" naklady, to je carovne slovicko, myslim ze prevadzkovymi nakladmi sa rozumeju asi len naklady na energie, pripadne nejaku udrzbu vozidiel, plat vodicov a tak... mylim sa? tento udaj nehovori absolutne o nicom... jediny relevantny udaj su celkove naklady. Kde je samozrejme aj nakup vozidla a stavba trate, a v pripade a- a t- busu aj stavba cesty, alebo ta je zadarmo? iste cestu pouzivaju aj ini, preto len cast, a ono vypocitat teda ozajstnu cenu je dost problematicke... ja som uplne za elektricky a t-busy, ale neodvazim sa tvrdit ci su lacnejsie, mozno aj nie... trebalo by aspon zratat napriklad co je lacnejsie ci postavit 1+1 bus pruh a tam mat trolejbusy alebo postavit 1+1 elektrickovu trat a mat tam elektricky... samozrejme ratat uplne vsetko udrzbu trate/cesty, nakup vozidiel, udrzba vozidiel, platy vodicov, palivo je to posledne...
Reakcia na: Zvero #90650:
"Ja nie som nadseny nakupom novych trolejbusov a uz vobec nie duobusov. Bud autobus alebo trolejbus a nie bastard. To prepinanie zakonite nemoze robit dobrotu, zvlast ked je to dimenzovane na zvlastne / nudzove ucely."

Duobus v pravom zmysle slova môže jazdiť ako plnohodnotný trolejbus, aj ako plnohodnotný autobus. A potom existuje tzv. trolejbus s pomocným dieslovým pohonom, ktorý je konštruovaný primárne na jazdu na elektrinu a v núdzových prípadoch (napr. výpadok prúdu) môže ísť aj na diesel. Ale to naozaj len v núdzi. Preto, keď sa takomto trolejbuse pričasto používa dieslový pohon, spôsobuje to problémy. To, čo máme v Bratislave (Škoda 25 Tr), to sú trolejbusy s pomocným dieslovým pohonom. Kameňom úrazu je to, že predstavitelia mesta aj DPB tieto dva pojmy mýlia. ?
Reakcia na: fobust #90675:

rozdiely sú malé - myslel som pri provnaní s električkou alebo iným systémom... ?
Reakcia na: Zvero #90673:

Čo si pamätám, tak DPB vykazoval nasledovné prevádzkové náklady na jedne osobokilometer v roku 2002 či kedy:
autobus: 51 hal/oskm
trolejbus: 49 hal/oskm
električka: 24 hal/oskm

Ono je to s trolejbusmi a ich nákladmi pri porovaní s autobusmi tak, že raz je výhodnejšie jedno, raz druhé. Ale rozidely sú tam malé. Čo je problém trolejbusu je že vyššia počiatočná investícia oproti autobusu a takisto drahšie vozidlá. Lenže v praxi majú aj dlhšiu životnosť ako autobusy a neviem či sa nedajú aj dlhšie odpisovať (ak niekto viete, doplnte ma). Problém nastane vtedy, ak ti práve konší životnosť trolejového vedenia a vozidiel a práve v tom čase vychádza autobus v rovnakých reláciach lacnejšie. Takto zaniklo mnoho trolejbusových prevádzok v čase lacnej nafty.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.