http://www.bratislavskenoviny.sk/60340/doprava/na-pristavnom-moste-nebude-treti-pruh esteze Apollo urobili dvojpruhove a uz dnes pomaly nestiha...A ked zacne fungovat Eurovea, Twin City, Panorama City a vsetko ostatne v okoli + Petrzalske centrum medzi Starym a Pristavnym mostom.
Bolo bytreba urobit buspruhy uz dnes na Apolle. Kvoli buducnosti.
Neviem ako to bolo s vodicmi, ale ako som o 18tej siel domov, tak pod Novym Mostom boli na L37 dva z tychto SORov. (3538 ak sa nemylim jeden z nich) Takze asi boli odovzdane a vypravene na linky.
jojo ? neviem kto to mal nasvedomi ale mozme ho volat Paska od dnes. (len dufam ze to nebol deko ? ocom vsak pochybujem, skor som si takmer isty, ale nikdy nehovor nikdy)
tento web si dal podmienky, podla ktorych sa moze prispevok zmazat. Jeho ani jednu neporusil...
Stacilo ako reakciu dat a tu su fotky z iMHD a kazdy by si uz sam rozhodol, ktore su kvalitnejsie...
Lenze ten clovek si tu NEUSTALE robi reklamu. Ine je ked sa da prispevok k teme. A ad. konkurencia - myslim ze pri (ne)kvalite daneho webu sa neda rozhodne suhlasit s tym ze preto by to vymazali:D
V kazdom pripade sa mi nelubi ze ten prispevok bol zmazany... Davaju sa tu fotky aj z inych webov... Alebo iMHD uz je natom tak, ze sa boji akejkolvek konkurencie a cize ako spravny monopol? Lebo monopol na bratislavsku MHD skutocne ma...
Osobne som dost znechuteny... ?
pri trofly vsak rataj aj s podstatne dlhsou zivotnost. V podstate ta elektricka, trolejbus aj autobus vyjdu rovnako ak ratas kolko ludi odvezu a kolko vydrzia. Dolezity je preto pohlad na cenu prevadzky. A pri dnesnych 100$ za barel ropy... (od ceny ropy sa odvyjaju aj ceny plynu)
Pri elektricke ratanie udrzbu kolaji neobstoji, lebo asfalt tiez nie je samoudrziavatelny. A pri elektrickovych tratiach nemas zimnu udrzbu, ktoru toto mesto stoji na cestach tento rok 189 milionov.
Co tak si tu prestat robit reklamu? Ak nemas na nic ine ako pridanie prispevku na imhd.sk tak je to fakt ubohe. Ad. fotky: Opat sa ukazalo ze na tychto weboch prevazuje kvantita nad kvalitou.
Zaujímalo by ma, kto písal ten žltý letáčik, čo tam bol rozdávaný. Totiž toľko chýb v jednom som dlho na žiadnom oficiálnom predstavení verejnosti a médiám nevidel ?
1) Re #90604 Ámos: To uz skor: 205 + 212 k Avionu a 204 len na Trnavku. Totiz, po prve, na 212 su klbaky (zatial, az na par vynimiek), po druhe 204 ma podobnu trasu so 61.
2) Re #90609 AAA: Tak, tak.. len neviem ci by sa trosku nepretazilo obratisko Radiova.
"prevadzkove" naklady, to je carovne slovicko, myslim ze prevadzkovymi nakladmi sa rozumeju asi len naklady na energie, pripadne nejaku udrzbu vozidiel, plat vodicov a tak... mylim sa? tento udaj nehovori absolutne o nicom... jediny relevantny udaj su celkove naklady. Kde je samozrejme aj nakup vozidla a stavba trate, a v pripade a- a t- busu aj stavba cesty, alebo ta je zadarmo? iste cestu pouzivaju aj ini, preto len cast, a ono vypocitat teda ozajstnu cenu je dost problematicke... ja som uplne za elektricky a t-busy, ale neodvazim sa tvrdit ci su lacnejsie, mozno aj nie... trebalo by aspon zratat napriklad co je lacnejsie ci postavit 1+1 bus pruh a tam mat trolejbusy alebo postavit 1+1 elektrickovu trat a mat tam elektricky... samozrejme ratat uplne vsetko udrzbu trate/cesty, nakup vozidiel, udrzba vozidiel, platy vodicov, palivo je to posledne...
"Ja nie som nadseny nakupom novych trolejbusov a uz vobec nie duobusov. Bud autobus alebo trolejbus a nie bastard. To prepinanie zakonite nemoze robit dobrotu, zvlast ked je to dimenzovane na zvlastne / nudzove ucely."
Duobus v pravom zmysle slova môže jazdiť ako plnohodnotný trolejbus, aj ako plnohodnotný autobus. A potom existuje tzv. trolejbus s pomocným dieslovým pohonom, ktorý je konštruovaný primárne na jazdu na elektrinu a v núdzových prípadoch (napr. výpadok prúdu) môže ísť aj na diesel. Ale to naozaj len v núdzi. Preto, keď sa takomto trolejbuse pričasto používa dieslový pohon, spôsobuje to problémy. To, čo máme v Bratislave (Škoda 25 Tr), to sú trolejbusy s pomocným dieslovým pohonom. Kameňom úrazu je to, že predstavitelia mesta aj DPB tieto dva pojmy mýlia. ?
Čo si pamätám, tak DPB vykazoval nasledovné prevádzkové náklady na jedne osobokilometer v roku 2002 či kedy:
autobus: 51 hal/oskm
trolejbus: 49 hal/oskm
električka: 24 hal/oskm
Ono je to s trolejbusmi a ich nákladmi pri porovaní s autobusmi tak, že raz je výhodnejšie jedno, raz druhé. Ale rozidely sú tam malé. Čo je problém trolejbusu je že vyššia počiatočná investícia oproti autobusu a takisto drahšie vozidlá. Lenže v praxi majú aj dlhšiu životnosť ako autobusy a neviem či sa nedajú aj dlhšie odpisovať (ak niekto viete, doplnte ma). Problém nastane vtedy, ak ti práve konší životnosť trolejového vedenia a vozidiel a práve v tom čase vychádza autobus v rovnakých reláciach lacnejšie. Takto zaniklo mnoho trolejbusových prevádzok v čase lacnej nafty.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
To decko musí byť inak zakomplexované....