Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: superstar #90659:
To žiaľ nie 😞
Reakcia na: Solider #90655:
nebodaj tam spievala aj martinka:)? inak na mestskom zastupitelstve sa dnes tvaril velmi vazne pan poslanec
Reakcia na: Papyr #90646:
Priemerný interval trolejbusov križujúcich toto kríženie s elektrifikovanou železničnou traťou je dokonca kratší. V špičke tadiaľ prechádza 2x15 spojov za hodinu.

Pre úplnosť ešte treba dodať, že v Prešove nie je kríženie trolejbusového a železničného trolejového vedenia, ale kríženiA, keďže sú DVE.

Re #90648 _ERIC: Vnútrozávodovú dopravu v Slovnafte zabezpečuje SAD Nitra. V ostatnom čase tam jazdil už len jediný Ikarus - č. NR-518BM. Ten bol teraz pre vážnu závadu trvale odstavený z premávky a nahradil ho dvojdverový Ikarus NR-287BE, ktorý jazdil na prímestskej doprave v okolí Nitry.

Re #90650 Zvero: Trolejbus je drahší ako autobus. To je fakt. Ale žeby bol zas "strašne drahý", to sa mi zdá prisilné slovo.

Že bratislavské trolejbusy brzdia pred každou výhybkou je osobný problém bratislavských trolejbusov. Je kopec miest na svete, kde nič také nerobia a robiť nemusia.
Reakcia na: Zvero #90653:
elektricky ukazuju 25kV??? podla mna elektricky maju iba ukazovatel odberu prudu a ukazovatel napatia v bateriach, ktore moze byt tak okolo 25V ale nie kV. Napatie v elektrickach a trolejbusoch je podla mna rovnake.
Reakcia na: Zvero #90653:

25 kV električky ani trolejbusy určite nemajú. V Bratislave jazdia na 600 V jednosmerných. Norma zakazuje vyššie napätie ako 1000 V v trolejovom vedení mestských ulíc. V praxi sa zaužívalo 600 V, ale niekde je aj 750, výnimočne 1000 (v Taliansku sú alebo boli také trolejbusové prevádzky). Pôvodné napätie Bratislavských električiek a trolejbusov bolo 550 V, neskôr zvýšené na 600 V. Rýchlodrážne systémy a metro jazdí zvyčajne na 750 V, londýnske metro jazdí na 630 V tuším. Unikátnosťou londýnskeho metra je aj štvorkoľajný systém, oproti bežne používanému trojkoľjanému - má samostatnú koľajnicu na prívod aj odvod el. energie. Jedna má plus 420 a druhá mínus 210 V. Výhoda je v tom že nevznikajú blúdivé prúdy a pri poškodení izolácie pri ktorom dôjde k uzemneniu jednej koľaje sa môže premávať ďalej, nakoľko nie je uzavretý el. okruh.
Hehe, to bola zábavná cesta v SORke so Záhradníkom ?
Reakcia na: fobust #90624:
Kolko je inak napatie v elektrickovych trolejoch, neviete to niekto? lebo vsetky voltmetre na elektrickach ukazuju konstantych 25 kV tak neviem....som pocul ze 6 kV, hovori sa tu potom o nejakych 600-700V, a v troleji pre t-busy tiez neviem kolko je...viete to niekto presne? dik...
Reakcia na: TeBeCe #90649:
diky za tim, na nitrianske forum moc nechodim, pozrem tam ?
Reakcia na: eripmav #90617:
neboli podakovat 😃 anoo vratnik je vsade.
Reakcia na: fobust #90612:
Ja nie som nadseny nakupom novych trolejbusov a uz vobec nie duobusov. Bud autobus alebo trolejbus a nie bastard. To prepinanie zakonite nemoze robit dobrotu, zvlast ked je to dimenzovane na zvlastne / nudzove ucely. Ale odbieham.

L.A. a trolejbusy: neni zly napad, za predpokladu ze uz tie kopce budu realne zastavane. Alebo dat troleje len do kopca a hlavna radiala nech zostane naftova

Ad ekologia: trolejbus je suppa tichy, 0% emisie ale je strasne drahy. To sa tu (už určite) rozoberalo ostatne. A jako brzdit kazdu chvilu pred vyhybkou alebo krizovanim tak to neni bohvie co. Ostatne mame nedostatok autobusarov, na trolejbus treba urcite nejaky este dodatocny papier. To jako keby sme teraz dali vodicom autobusov 40 tis mesacne tak by sa to dalo. Sa divim ze este ma vobec kto na t-busoch jazdit. A vodici si lubia do plynu poriadne dupnut...pozname to.

No a ja osobne by som nakupil autobusy s normou euro 5 - tie maju mensiu emisiu ako CNG vozy. A vobec, urobit do 20-rocneho motora prerabku na CNG so zivotnostou 100000km...ako jazdit na zemny plyn za kazdu cenu.. 🙂
Reakcia na: _ERIC #90648:
akurat nedavno sa tema rozoberala v NR diskusii, kedze dopravu zabezpecuje SAD NR. niekolko ikarusov a karos skoncilo na MHD v NR, z NR tam zase presli nejake ine vozy...
sorry za OT ale mal by som otazocku, nevie niekto o vozidlach vnutropodnikovej prepravy v slovnafte? ake vozy tam jazdia resp. jazdili, lebo viem ze kedysi tam jazdili ikarusy 280 a neviem sa dopatrat k ich osudu. dakujem
Reakcia na: Ámos #90604:
Neznie to zle, z mojho pohladu je to dobre. Ovsem uz som tu cital aj nesuhlasy. Tazko povedat. Netrufam si uz do toho viac hovorit, nie som odbornik na Trnavku 😞
Reakcia na: eripmav #90619:
Ano, v Presove JE krizenie trolejov trolejbusovych a zeleznicnych (600 x 3000 V).

http://www.imhd.sk/po/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=18623&idg=255&gi=20&gn=20&gs=e&gsd=

Existuje tam jedenast rokov. Interval trolejbusov je okolo 5 minut v kazdom smere a jazdi tam asi 20-25 parov vlakov za den. Za celu tuto dobu doslo k jednej zavaznej nehode.
Reakcia na: Ámos #90611:
No kľudne mohli, keď tam nasadíš 24m vozidlá, nebudem proti, akurát na 201 by to asi na Miletičku nevytočili... 😃 Však ja hovorím o tom, že interval 4 min. je zbytočný, podobne ako 6 min., a keď na 4 min. intervale jazdí sólo a zároveň je niekoľko vozidiel denne nevypravených kvôli nedostatku vodičov, niečo nie je v poriadku.
Reakcia na: Mike #90642:
tak to je uz hardcore... 😃 myslel som ze ta Galvaniho sa hned priecestim napoji na Vrakunsku... ta Vrakunska je v tom mieste dokonca tak zahnuta akoby sa tam s niecim planovalo... este som tam niekde videl tu cestu co ide za Hornbachom... ale az poza Letisko? 😃 tam este treba aj cez Maly Dunaj premostenie 😛
Reakcia na: AAA #90641:

Vlastne pri tej 49 máš pravdu, tú si viem predstaviť aj pri dnešných pomeroch. Keď pôvodne o nej písal, tak som sa mýlil.
Reakcia na: Ike #90640:
JJ to je ono. A ÚP zakotvil ešte väčšie sci-fi. Tá Galvaniho má pokračovať ďalej po tej strane trate 131, a má sa poza Letištné dráhy napojiť na cestu na Most pri Blave, za Ráztočnou ?
Reakcia na: fobust #90630:
Ak sa zadrátuje Patrónke obojsmerne, bude 49 plne pod drátmi a na 41 by sa vzhľadom na tú kopcovitosť hodil t-bus. Okrem toho ak vybuduješ trať Pražská - Hroboňova môžeš tade viesť dojazdy.
Re #90634 Ámos: Ak zatrolejuješ 31+39 a 32 máš pod drátmi úsek nábrežie - Patrónka.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.