Rátal som životnosť 15 rokvo (akože by sme mali taký "luxus" a 15 ročné autobusy vyraďovali). Rátal som na súčasný počet kĺbakov. Zanedbaním obnovy vozového parku je nutné už v najbližších rokoch kúpiť viac vozov. Ak by sme mali 300 kĺbakov, tak pri životnosti 15 rokov je to 20 ks ročne. Lenže treba dohnať roky od 1998! OK, splynofikovali sa nejaké Vrakosy B741, ale tie nemožno považovať za nové vozy. Akurát nám umožnili nekupovať nové kĺbaky, ale ich čas sa tiež už blíži. Od roku 2011 by stačilo 20 nových kĺbakov ročne. Samozrejme môžeme rátaž že nové vozy budú mať možno vyššiu životnosť, povedme 17 rokov a pod... Záleží od špecifikácie výrobcu.
to iste pri trofloch. Pri dnesnom stave 43 klbakov pri 12 rocnej zivotnosti treba vymenit kazdy druhy rok 3,5 vozu. A trofle mozu kludne jazdit aj 15 rokov.
Myslím že to tu alebo čítajú, alebo aspoň dávajú monitorovať. Ja iba nechápem, ako môže mať napr. BB aleob KE takú "veľkú" rezervu vo výprave trolejbusov. Na BA pomery by to hádam bolo také, že v špičke nám všade všetko behá a ešte nám vo vozovni postáva 20 kĺbakov a 40 sól. To je už opačný extrém.
OK presne takto by to šlo. Resp. bolo by to ideálne. Ale ideál neexistuje; aj keď je záhada, že taký Prešov, alebo toľko sprofanované Brno si vedia zabezpečiť pravidelnú obnovu voz. parku ešte v životnosti.
To by chcelo vybaviť automatickú notifikácku príspevkov z diskusie ako sms do súkromných mobilov p. Záhradníkovi, Kadnárovi a Cílekovi.
Samozrejme, máš pravdu. Prvé tri roky to musí byť viac, nakoľko sa posledné roky zanedbávala obnova vozového parku. Zároveň si myslím že sólo trolejbusy by sme mohli nahrádzať aj kĺbakmi, nakoľko to má význam pri posilňovaní ďalších liniek )(napr. 207, 208). Ideálne by bolo:
2008: 50 ks abus kĺbak, 15 abus sólo (12m) 6 tbus kĺb (25 Tr na DD), 20 ks tbus sólo, 4 tramvajové súpravy (alebo osem vozov, kľudne VarCB3)
2009: 50 ks abus kĺbak, 15 abus sólo (12m), 6 tbus kĺb, 15 tbus sólo, 4 tramvajové súpravy (alebo zasa osem x VarCB3)
2010: 35 abus kĺbak, 15 sólo abus (12m), 6 tbus kĺb, 15 tbus sólo, 35 tramvajových súprav pre trať do Petržalky. Tu by som išiel cestnou úplne nových vozidiel.
OK - to pri pravidelnej obnove. Ale v súčasnosti nám 36 kĺbakov zabezpečí akurát tak náhradu za ik 28x + cez deň už nebude msuieť behať 12 sól namiesto kĺbakov, ale tam kde majú byť aj budú kĺbaky. Ale zanedbaním doterajšej obnovy treba dohánať stratené. Začnú sa lámať rámy na TAMoch (1408), karosách diesel po GO, karosách CNG a ani sa nenazdáme a už dojdu na rad aj ik 435.18A 12 ks z roku 1996. 12 rokov bez GO je už slušný vek na bus, akurát v DPB je to mládenec v najlepších rokoch.
A trolejbusy? za rok 2007 sa vyradilo a niektoré ešte pribudnú spolu asi 12 vozov, možno 14ks 14Tr. Dajme tomu, že to bola "nadmerná" rezerva, ale teraz už sa robí výprava na hrane a to je znížená výprava kvôli reduckií 203, 206 a 207. A postupom času všetky 14tky z roku 1987 pôjdu do šrotu, obávam sa že to bude už budúci rok. Ostane iba 6241 po VP. Ale ani tie z r. 1991 to nemajú ružové. Zmluva na VP v BB vraj tento rok skončila, ďalšia sa neuzatvárala. TrMkové skelety sú tušim ešte 2 -3, ďalšie sa už neobjednali a asi ani nebudú. Aj sólo trolejbusy potrebujú razantnú obnovu už, určite viac ako 8 vozov.
Omyl, to nie je žiadne závratné tempo. To je tempo pre súčasný rozsah vozového parku a životnosť jednotlivých vozidiel rátame (15 rokov autobusy, 20 rokov troleubusy a 30 rokov tramvaje či koľko som rátal, je to niekde v lumpárni na bratislava.sk). Mike si možno pamätá presné čísla.
Mala by sa začať obnova vozového parku v takom množstve, aby to bolo dlhodobo urdžateľné. Nepotrebujem väčšie merado, len nech sa obnovuje to, čo treba. Dá sa to jednoducho spočítať. Dávnejšie som to rátal. Ročne 36 kĺbakov, 14 sól, 5 trolejbusov kĺbakov, 8 sól trolejbusov a 8 tramvají (štryri súpravy). Nie je problém to presne prepočítať.
Ak napadne veľa snehu tak to vidím tak že tatrovky budú ťahať na DD staré dobré 15 Tr(M)... Predsalen tie aj za zhoršených adhéznych podmienok vyjdú na DD skôr ako autobusy. Len dolu to tá tatrovka nebude stíhať otáčať. ?
Cílek: "Až keď budeme presvedčení o tom, že všetky vnútorné zdroje v dopravnom podniku sú vyčerpané, že dochádza k razantnej obnove vozového parku a zlepšovaniu kvality cestovania MHD, potom sa môžeme baviť o tom, že budeme Bratislavčanov zaťažovať vyššou cenou za lístok. "
a nočáky nepatria DPB?
alebo došlo v ich prípade k razantnej obnove vozového parku+zlepšeniu kvality cetovania? ?
A aby tych dobrych sprav nebolo malo, tak "preferencia" v Karlovej Vsi je opat bohatsia o svetelnu krizovatku pri botanickej zahrade. Opat sa da odbocit cez kolajnice k pumpe OMV. Rano zhruba 8:15 odstranili prenosne znacenie a ako som isiel domov, tak uz aj svietila zelena na odbocenie.
Až tak ružovo by som to nevidel.
-Rozšírenie St. Gruntov s vybudovaním ník ako príprava bude už už čoskoro. OK.
-Ale chvalabohu, aj sám p. Kadnár pochopil, že ak tam má byť t-bus, tak do križovatky Molecova K-Veská sa to môže vyústiť iba mimoúrovňovo. A tu estakádu zaplatí kto? (a kedy?)
- a prečo radšej nerýpu do obojsmerného zatrolejovania Patrónky, čo je čo do drátov nejakých smiešnych pár metrov? Či už zrazu nutný prestup ľudí z Dúbravky, Lamača, DNV ,ZB a celého záhoria na smer Nemocnica Kramáre na hrane už nie je téma č.1? L22, ktorú spolufinancujú m. č. je vyhovujúca úplne dostatočne v špičke?
- A stým vychvaľovaním kĺbových trolejbusov to trocha prehnal podľa mňa. 11.11 okolo poludnia by ho s týmto názorom dlhodielčania asi ukameňovali a zbili, a to má ambíciu byť starosta K.Vsi ? ? A to 25Trky iba čaká druhá zima, asi poriadnejšia ako tá vlaňajšia....
podľa toho, čo povedal Kadnár, ak uvidí vozíčkara čakať na zastávke - nespomínal, že by vozíčkari mali niečo ohlasovať...
inak, minule som išiel solarisom a plošinu si bez problémov vysunul vozíčkarov sprievodca - aj keď najprv z nej musel odpratať ľudí, čo tam stáli a vyjavene pozerali ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust
Rátal som životnosť 15 rokvo (akože by sme mali taký "luxus" a 15 ročné autobusy vyraďovali). Rátal som na súčasný počet kĺbakov. Zanedbaním obnovy vozového parku je nutné už v najbližších rokoch kúpiť viac vozov. Ak by sme mali 300 kĺbakov, tak pri životnosti 15 rokov je to 20 ks ročne. Lenže treba dohnať roky od 1998! OK, splynofikovali sa nejaké Vrakosy B741, ale tie nemožno považovať za nové vozy. Akurát nám umožnili nekupovať nové kĺbaky, ale ich čas sa tiež už blíži. Od roku 2011 by stačilo 20 nových kĺbakov ročne. Samozrejme môžeme rátaž že nové vozy budú mať možno vyššiu životnosť, povedme 17 rokov a pod... Záleží od špecifikácie výrobcu.