Tipujem že vodič v panike dupol na brzdu, čo vlečku len o to viac rozhýbalo do strán, potom bolo už neskoro pridať plyn, dalo sa iba gúlať a dúfať že to bus nestočí do steny. My 2 cents...
Práveže by tam lietal! Videl som ako dostal Ikarus 280 šmyk vlečky a nič to s nim nespravilo a tamto je presne to, čo si predstavujem ak ide do šmyku 435ka s motorom vzadu. Alebo ak vodič urobí nejaký prudký vyhýbací manéver. Presne také chovanie by som očakával.
Podľa toho ako tá vlečka lieta zo strany na stranu to vyzerá že v nej bude niečo ťažké (motor, prevodovka, etc.) Vlečka bez takej hmotnosti za 3. nápravou by tak nelietala. Podľa mňa je na to videu klasický Ikarus 435 ako ho poznáme z BA. Nevylučujem že tam môžu vyrábať verziu s motorom aj pohonom v strede, tá by však určite takto nelietala.
Ak by mal vzadu motor, tak by určite už nikto neprenášal výkon na strednú nápravu. Keby mal ale vzadu motor a poháňanú zadnú nápravu, tak tam musí spraviť hodiny.
ale ak by tam mal motor, potom by ten zadok tak nelietal... ? ci hej? podla mna by ten zadok nanajvys vytlacil predok do strany a bus by to napalil do steny tunela
Na tom video z Lefortovského tunela je vidno že má vzadu úzke dvere. Z toho usudzujem že tam má aj motor. A bolo by dosť obtiažne prenášať výkon cez kĺb do strednej nápravy. Preto mi nesedí to čo Igor píše.... A Dušan má aj fotky tých Ikarusov, nenapadlo by ma že majú motor v strede a ponáňanú druhú nápravu...
Počkaj, čo som na fotkách videl Moskovské Ikarusy 435, tak som mal pocit že majú motor vzadu... To fakt pohon strednej nápravy? A kde tam pod tú podlahu vopchali motor?
Ešte by som zaviedol odstupňovanie cestovného podľa použitého dopravného prostriedku.
Ik280/283, K732/741, T3(CS/SU/M), K2, 14/15Tr - základné cestovné, vlastníci PCL nemusia doplácať.
Ik415/435, K732/741 CNG, SOR B 9,5, K2G/S, T3P/PV, 14/15TrM - vlastníci PCL si musia označiť k električenke 1 x 14,- SKK lístok za každé pásmo, cestujúci s jednorazovým CL podľa zamýšľanej dĺžky cesty + 1 x 14,- SKK lístok za každé pásmo.
Ik412, Solaris 15, SOR BN 9,5, 22Tr - vlastníci PCL si musia označiť k električenke 1 x 22,- SKK lístok za každé pásmo, cestujúci s jednorazovým CL podľa zamýšľanej dĺžky cesty + 1 x 22,- SKK lístok za každé pásmo.
Podľa mňa by sa mali k označovačom za točňou v kĺbových autobusch a električkách, rovnako k označovačom v 2. voznie súprav primontovať paralelne ďalšie označovače a cestujúci by si povinne cvalkol jeden 22 Sk príplatkový lístok v jednom označovačí a až potom by si mohol označiť n platných cestovných lískov v označovači vedľajšom. Je to kôvli tomu že tieto označovače sú v rizikovej zóne a hrozí im väčšie nebezpečenstvo od vandalov, preto sa ich používanie spoplatňuje 22 Sk príplatkom, ktorý však bude označený v špeciálnom označovači, pričom každý z ohrozneých označovačov bude mať svoj vlastný označovač pre označovanie príplatkových lístkov.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
Ik280/283, K732/741, T3(CS/SU/M), K2, 14/15Tr - základné cestovné, vlastníci PCL nemusia doplácať.
Ik415/435, K732/741 CNG, SOR B 9,5, K2G/S, T3P/PV, 14/15TrM - vlastníci PCL si musia označiť k električenke 1 x 14,- SKK lístok za každé pásmo, cestujúci s jednorazovým CL podľa zamýšľanej dĺžky cesty + 1 x 14,- SKK lístok za každé pásmo.
Ik412, Solaris 15, SOR BN 9,5, 22Tr - vlastníci PCL si musia označiť k električenke 1 x 22,- SKK lístok za každé pásmo, cestujúci s jednorazovým CL podľa zamýšľanej dĺžky cesty + 1 x 22,- SKK lístok za každé pásmo.