Martyk:
Super linky, najma ten druhy. Su tam fakt moc krasne obrazky. Ale som velmi prekvapeny co som sa docital o tej trati, to je velmi zaujimavy sposob stavby. Kolajnice zvarit, popretkavat s rozchodnicami, dvihnut iba na take tycky a vsetko zaliat betonom. Prazec alebo velkoplosny panel VUIS nepoznaju? Teda na priamej trati, v oblukoch (ako pisu) je klasicka trat ako ju poznami aj u nas. Inac, ked to zaleju, tak ako potom opravuju trat (priame useky)??? Vsetko vykopat a prekne znovu? Vsak to je priserna robota rozbijat betonovy odliatok. Ak nevies co myslim, tak hore som uviedol link.
Super linky, najma ten druhy. Su tam fakt moc krasne obrazky. Ale som velmi prekvapeny co som sa docital o tej trati, to je velmi zaujimavy sposob stavby. Kolajnice zvarit, popretkavat s rozchodnicami, dvihnut iba na take tycky a vsetko zaliat betonom. Prazec alebo velkoplosny panel VUIS nepoznaju? Teda na priamej trati, v oblukoch (ako pisu) je klasicka trat ako ju poznami aj u nas. Inac, ked to zaleju, tak ako potom opravuju trat (priame useky)??? Vsetko vykopat a prekne znovu? Vsak to je priserna robota rozbijat betonovy odliatok. Ak nevies co myslim, tak hore som uviedol link.
Turbo
Priklady z Latinsekj Ameriky veru niesu to prave orechove, to mas pravdu. Ale porovnavat to s Mongolskom, kde ani nevedia co to tramvaj je je moc. , hehe.
Ked budes studovat literaturu zaoberajucu sa rozchodmi tak tam najdes ze 1000 ka ma svoje vyhody a nevyhody, nevyhody sposobuju to a to atd. Vsak si to pozri, odporucam . Jedna vec je ale dolezita: Nezapieram, ze prevadzka na 1000ke moze byt (a mozno aj je) financne narocnjsia. Ale zasa tu mame nieco za nieco. Teda ze nieco je drahsie a nieco zasa vyjde lacnejsie. Problem 1000ky (ako som uz mnohokrat pisal) je v tom, ze sa dlhe roky presadzovala myslienka zmeny rozchodu, nebol vyvoj vozidiel v tejto oblasti (nebola konkurencia) a bol dostatok financii. Hlavne ten posledny faktor sa rapidne a drasticky zmenil. Keby sme mali na tu srandu peniaze, tak dobre, prestavajme si siet. Ja niesom zaryto proti prechodu na 1435, ale vzhladom na sucasny stav to je nerealne. Ak mi niekto bude ospevovat co by nam to prinieslo, tak nech si uvedomi co by nas to stalo a co by nam to zobralo (toho az tak moc nie je) . Nasledujuca veta ti mozno bude zniet trochu cudne, ale presne tak to vidim. "Zmena rozchodu bude zaujimava za pred 15 rokmi, ked to vyzeralo inak ako dnes." Gramaticky sice blbost, ale pochopil si (teda dufam) .
A vysvetlenie k slovu TRABUST:
TRA - tratovacky
BU - [nadavka zacinajuca na bu]
S - s
T - toleranciou
cize tratovacky bu****** s toleranciou. (lebo na tolerancie rozchodu sa velmi radi vyhovaraju, ked dakde nie je najlepsi obluk, "ved to je v tolerancii"...)
Pokial si bol v Blawe a mal moznost povozit sa, tak si si pri jazde dolu karlovkou musel vsimnut tie "krasne obluky". Napr. pri vjazde do zastavky Jurigovo nam. Okolky robia ts-ts-ts-ts v rychlom tempe, lebo trabusti mali problem rozsirit v obluku rozchod o 3 mm a su tam vyjazdene "mesiaciky" (vsak ked budes citat literaturu, tam najdes napisane, ze v obluku sa ma rozchod zvacsovat v zavislosti od polomeru a prevysenia kolaji). Ale pozor! Nasi TRABUSTI maju na mnohych usekoch problem trafit sa do polomeru, nie to este aby robili spravnu geometriu!!! Vsak vozy si to vyjazdia. Hej, vyjazdia. Tak to aj vyzera... Este k tomu ked tam idu krabusti s tyrystormi a drzia tam jazdu na 40 Amperov. To tiez likviduje obluky. Najma tie T6A5ky s ich okolkami. Neviem naco nemozu mat profil kola ako T3. Zbytocne to frezuje kolajnice... Ale to uz odbacam od temy.