rovnako zriedkavym ukazom boli cervene packy na stropnych poklopoch v ikarusoch (a tiez v karosach na zadnom stropnom vetraku), ktore umoznovali ich demontaz v pripade nebezpecenstva...
ik 280 maju take vytahovacie gumove pasiky oproti 2. a 3. dveram. hore byvalo take putko, za ktore sa to vytiahlo. osobne si to putko v BA nepamatam (zeby standardne odstrihli?), v CSAD ikarusoch to byvalo bezne aj ku koncu prevadzky.
Kiko & TeBeCe> Oni tie kladivká zatiaľ neboli potrebné. O tom sa začne hovoriť, až keď uhorí polovica náplne v prevrátenom autobuse. Neskoro ? ? Šanca minimálna, dúfajme, že nikdy.
Ak sa nemýlim, tak 283 sa dodávali so sťahovacou gumou okolo okna oproti tretím dverám.
Myslíte, že je reálne možné okno rozmlátiť aj bez nejakého vhodného predmetu - lakťom, nohou ?
nemozem suhlasit. kladivka su v Solarisoch, ktore ich maju "na retazi" (aj tak vsak niektore "zmizli"), taktiez v Skodach 25 Tr (tiez maju tusim nejaky zabezpecovaci system), zriedkavo sa este najde v niektorom SORe. Ik 4x5 ich po zaradeni do premavky mali, postupne sa postracali. avsak je pravda ze niektore nove resp. GO autobusy a trolejbusy prisli o kladivka este pred zaradenim do premavky.
"uplne najlepsi" zlepsovak DPB bol v niektorych vrakosach, ktore ich mali PRISROBOVANE(!), resp. pridrotovane hrubym drotom, cize efekt ako keby tam ani neboli. zaujimave, ze vo vacsine miest sice kladiva obcas chybaju, ale vacsinou su na svojom mieste...
Myslim, ze kto cestuje mhd casto, vie ze ani jeden bus, trolej nema kladivko na rozbitie okna. Sranda je v tom, ze to asi neukradli "cestujuci", ale nikdy ani neboli. Pamatam si na nove ikarusy asi z 1998, kladivka nemali uz na prvej jazde. Takze ich bud ani nemali od vyroby, alebo ich ukradli este vo vozovni. Neviem komu naco by bolo take kladivko. Vsetko ale naznacuje, ze vozovy park v BA je v zalostnom stave, ani Srbsko by od nas neodkupilo napr. elektricky.
Neviem preco sa niekto cuduje co sa stalo, mne sa to len tak vidi, ze to bola otazka casu.Ak by v tomto state nevladla korupcia, tak by 2 tretiny vozoveho parku na celom Slovensku nemohli jazdit, pretoze by nepresli cez STK, ale kedze tuto sa dava iba stempel a nikto sa nezaujima o riadny sta autobusov, tak sa potom taketo veci stavaju, ze autobusu odidu brzdy, SADisti bezne jazdia na pneumatikach za ktore by obycajny smrtelnik dostal pri prvej kontrole obrovsku pokutu ak nie odobratie technicaku a podobne.Take bezpecnostne prvky ake chybali v dano buse chybaju vo vacsine vozov v BA a nielen v BA na Slovensku,neviem ako je mozne taky voz vypravit z vozovne.Ak si vezmeme, co vsetko sa kontroluje pravidelne na zeleznicach tak mam pocit ze u autobusov ide o planovanu sabotaz a hazard....
Skutočne neSMELI alebo len jednoducho neJAZDILI? Nehádam sa s Tebou, dobre si pamätám, že jazdili len na R-kách, ale nikdy mi nenapadlo, že na ostatných to nemajú povolené.
Možno to bude tým, že v Brne je električka jednoznačným nosným systémom, a tak poberá veľké kvanta ľudí, hlavne z okrajových sídlisk (a v mnohých prípadoch aj z prímestských liniek, ktoré sú ukončené pri električkových konečných) do centra. Ako ekvivalent by som preto videl narvatosť bratislavských autobusov, i keď to kapacitneporovnateľné nie je. ?
Neviem, či sa niečo také už spomínalo, ale na nejakom Ikaruse 435 som si všimol na zadnom čele žltú nálepku, že je vybavený nejakým hasiacim systémom. To je to, čo sa objednávalo po požiare Solarisu, alebo niečo novšie? Lebo vtedy sa tuším spomínalo, že to pôjde na CNG autobusy. Vie niekto ako taký hasiaci systém funguje?
Tak by mohli dať aj tuto výnimku a bolo by fajn,nie?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
administrator