pozeral som ten dpb.sk, jeden design hnusnejsi ako druhy teda aspon podla mojho osobneho nazoru.
neviete, kedy uz konecne budu jazdit tie nizkopodlazne ikarusy? s ich uvedim si dp dava poriadne nacas ...
neviete, kedy uz konecne budu jazdit tie nizkopodlazne ikarusy? s ich uvedim si dp dava poriadne nacas ...
Meno (nick): :)
15 Tr: podla mojich informacii su tam motory Škorda 6 Al 2943 rN, 100 KW, 600 V, 1600 ot.min-1.
prevodovy pomer je 1:10,77. Ked si to tak ratam, nezistujem nejake prilisne namáhanie tek RABAckej napravy. Problem bude asi v tom, ze tie napravy ani NEBOLI KONSTRUOVANE NA TAKE RYCHLOSTI a nejaky sikovny ludia ich montovali do 14Tr, 15Tr, Ikarus 280... A tie Ikarusy z linky 21 velmi dobre poznam - na dialnici nehuci motor, ani prevodovka - ale tie napravy. Lebo su aj taky vodici co maju tu "drzost" a vyradia kvalt na neutral. vtedy ide autobusik pekne ticho, ale trolejbusy tu moznost nemaju. Neviem preco nemaju vsetky trolejbusy tie skodovacke napravy - tie ktore ma aj par 15Tr (myslim, ze to je 2. seria). Je sice pravda, ze mali velku zubovu volu -> elektromotory roztrhali diferaky HAHA! (povedal mi to jeden tipek z hrobonovej), ale idu podstatne tichsie. ved aj 9Tr ich mali, tak preco vobec zacali montovat tie hlucne napravy? asi je zbytocne ziadat vymenu, ved komu sa to chce, ale neviem preco tie najnovsie 15Tr maju zasa npravy(mam taky dojem ze su tiez RABA), ktore sice niesu take hlucne ako tie stare RABAacke, ale su hlucnejsie ako skodovacke.
MUDRONOVA:
macacie hlavy su na ten usek podla mna vyhodnejsie ako asfalt, smozrejme, musia byt dobre spravene. nie iba s toho dovodu ze netecu, ale aspon tam nepotrebuju retardery(aj ked ma niekto hacijako rychle auto, rozbit tlmice si nechce). pripajam sa k nazou Petra P. a myslim si ze macacie hlavy by mali na tej ulici zostat. nemal by som nic proti tomu, ak by boli aj na kolibu. osobne poznam ludi, ktory sa dolu kolibou pretekaju aj rychlostami 80 kmh a nepovazujem to za normalne.
TulenIQue:
neboj sa, inziniery z CKD urcite zabudovali do KT4-iek njaky mechanizmus, ktory zabezpeci, ze pri prejazde oblukom sa ten klb natoci. a keby v CKD boli k niecomu, urcite by dokazali vyrobit aj 2500mm siroku verziu KT-4ky.
zatial cafte!