Sorry, ze sa vraciam ku KT4. Nie je mi celkom, jasne ako zatacaju, ked nemaju podvozok pod klbom. Ten klb sa musi potom dost "vystrcit", ci nie? Preto su uzsie? inak vyhnu sa potom v obluku dve protiduce eliny?
Peter P.: No neviem ci mi to vyjde, lebo mam v tom case telesnu ked bude schodza... :-(( Ale boli tam aj d3k0 so Spectrem a aj oni budu mat fotky Pripadne dovtedy budu uz aj na stranke...
Skor by som povedal ale ze pricinou bolo zle vedenie a nie zberac...
TeBeCe, dúfam, že prídeš na schôdzu klubu, rád si tie fotky vychutnám osobne. Inak novým T6A5 by sa zišli vymeniť zberače, aspoň predný za zadný, lebo sú už mierne! predrané. Myslím, že prestoje a poškodené vedenie je drahšie ako výmena zberača. D3ko, mali by sme vodičom operatívne poskytovať poradenstvo o kódových číslach pre transparenty Buse. Viď spracovaná tabuľka cielov pre operatívnu zmenu dopravy na tejto stránke.
>TeBeCe ...a nielen tá, ja osobne som išiel linkou "74" zo ŽST Vinohrady do Rače... Vodičovi vraj nikto nevedel povedať, že linka X3 má v palubnom počítači označenie 703, tak si tam radšej nechal "74 Služobná jazda"...
Peter P: Vcera okrem tej k2 zlomila zberac aj t6a5 7950 (tato bola ako prva). Napriek tomu ze zberac na tej K2 pojde do srotu cely, vecsia skoda je na polopantografe na 7950... Kedze sme boli v tom case priamo na mieste fotky budu coskoro
Zaujimavostou bola klbova karosa na nahradnej doprave, ktora jazdila ako linka X11...
Spectre, neviem, čo máš proti dlažobným kockám na Mudroňovej. Je to jediná kvalitná cesta v Ba do kopca. V krátkej dobe sa pripravuje jej rekonštrukcia, spočívajúca v obrátení kociek o 180 stupňov, takže cesta bude ďalších 30 rokov ako nová. Samozrejme, ak to neodfláknu. Vari nechceš, aby dopadla ako cesta na Kolibu, kde vymenili kocky za asfalt a každý rok ho musia v lete roztierať po kopci ako maslo. /Inak chitil sa píše chytil!/ Priatelia reklám na vozidlách! Už jazdí súprava 7919-7920 s reklamou na Siemens. Dnes na 9/2. Rovnako bola obnovená reklama Tic-Tac na 7812-7811.
Tí, ktorí ste včera márne čakali na električku z alebo do Rače okolo 13.00 vedzte, že K2-ka 7054 si zlomila tak nešikovne zberač, že zablokovala premávku asi na hodinu. Bolo tak možné vidieť 117/59 jazdiacu po Žst Vinohrady ako X3, s tým, že zastavovala na paralelných zastávkach s električkou. Dispečeri operatívne, tak ako málokedy, obracali vozidlá na smyčke Gaštanový hájik. Vyvolalo to posun v grafikonoch, ktorý sa podarilo znormalizovať okolo 15,00.
POLUS: keby kompetentní ešte pred xy rokmi, keď sa robila tá trať nakázali robotníkom, nech to PORIADNE podbijú, neprepadávali a nevystupovali by tam panely a bola by to síce stará trať, ale zachovalá (aké sú napr. v Brne)
6603: Elektromotor ti vytlačí aj 100 km/h (Je tam obmedzovač, ale u starých asi iba akceleračný). Problém je v tom, že pri nápravách RÁBA pri takej rýchlosti načisto ohluchneš. Trolejbus sa nejde rozsypať, neboj - ale ak si si všimol, takýto syndróm majú hlavne Hroboňkácke vozy. Problém bude podla mňa v tom, že do vozovne chodia po tých super dlaždiciach, a naši vodiči sa na poslednom kole vôbec neserú. Ak by sa v tom trolejbuse dotiahli všetky dekle a prípadne by sa to ešte v rámci extra-úprav mohlo vytmeliť, alebo podložiť nejakou gumou, išiel by lepšie, ako nová 21Trka
Spectre:
suhlasim s tvojim clankom z 8.3.2001 o pol noci, kde si pisal tvoje nazory. mozem povedat, ze napriek tomu, co som pisal som v ankete hlasoval za nakup tych KT-4iek (po zvazeni vsetkych mne-amaterovi dostupnych informacii).
->moje nazory nechcem nikomu vnucovat, ale som rad ked si mozem s niekym, koho to tiez zaujima podebatovat...
Papyr:
diky, ze si ma upozornil na moju chybu, pomylil som si to. tiez si mysim, ze najlepsie by bolo zajst si do GERMANY a otestovat tam tie KT-4ky v "terene". a to prave tie, ktore nam ponukaju a nie tie s tou nizkopodlaznou castou - ktore su zrovna po generalke.
tymto debatu na temu KT-4 v BLAVE snad uzavreme.
ci budu, alebo nie, to uvidime...
POLUS:
tu trat treba fakt vymenit, ved ked tam idem cez prechod (a tym aj trat), tak sa tie panely doslova hojdaju. asi bude naprava az vtedy, ked tam nejaka uboha babicka zleti na zem (v dosledku toho, ze bude mat tazke tasky z Carrefuru a nestastne stupi na panel medzi kolajmi) a zrani sa, nebodaj az zabije (ne, ze by som jej to prial). TAK ASPON NECH KOMPETENTNY PODSYPU TIE PANELY NA PRECHODE STRKOM, ALEBO NEJAK INAK UKOTVIA, LEBO SA TAM NIECO MOZE FAKT STAT.
(nechcemrozdirovat poplasnu spravu, ale tak to asi bude... vzdy nastane naprava az po tom, ked sa nieco stane - aku u nas- retardery namontovali na cestu az vtedy, ked auto zrazilo pred domom susedu - zomrela...)
Aha!
dnes som isiel 212kou - 6603 z kramarov na patronku.
ten srandista do dolu kopcom tlacil min 60 az 65 kmh. zdalo sa mi, ze ten trolejbus sa uz uz rozpadne HEHE.
To je síce pravda, ale taký ten rôčik (alebo aj viac) to ešte potrvá. Pána baču primátora by som chitil a priviazal k nárazníku trolejbusu 6614 a vyhúkal by som mu mozog podtlakovkou, aby sa konečne uvedomil, že keď mal on v nejakých horných fekálovciach jednu linku, aj to s intervalom 2x za deň, neznamená, že to musí byť aj v hlavnom meste. Navyše pánovi bačovi tam chodili niake zájazdové RO-čky, a tak stále nechápe, načo tu máme tie koľaje. Musíme mu to ale odpustiť, a aklimatizovať ho chudáčika do normálnej civilizácie.
No neviem neviem Spectre!!!Páni a dámy z DPB a.s.plánujú už projekty rekonštrukcie a výluku pri Poluse, pretože zlí ujovia z drážneho im hrozia zatvorením trte tak maximálne do dvoch rokov!!!A potom nebude žiadne vrn vrn po vajnorskej, ale cing cing mincí a bankoviek z magistrátu(inák by pán bača primátor zhorel, nielen medzi občanmi, ale hlavne by ho zničili páni z Polus investment).Takže nás možno čakajú lepšie časy.Na stráž!!!A na Vajnorskú!!!
Pokud vím, tak se tady někdo ptal, jestli se vyrábí
vozy T6A5. Tak k tomu mohu říci jedině, že výroba v ČKD stojí až na nové vozy metra pro Prahu. Čeká se
až ČKD koupí německý Siemens a rozběhne se tady
výroba nových tramvají LT4, 6 a 8. Tyto tramvaje by
se měly objevit v pražských ulicích ve zkušebním provozu snad letos nebo příští rok. Jedná se o vozidlo z 80% nízkopodlažní, které má nahradit špatné vozy RT6N a S. Jestli se chcete podívat, jak by mohlo zhruba vypadat tak se podívejte na http://tram.hyperlink.cz
Mala otazka: Kedy a ako sa bude renovovat trat na Vajnorskej pri Polus Centre?
Kolajisko, nastupne ostrovceky (ich kapacita, umiestnenie a pristupve cesty).
Podla mna este vascina obyvatelov pouziva hromadnu dopravu a nie osobne auto.
Mala poznamka: V roku 1995 som videl niektore vozovne v Drazdanoch, boli slusne.
V Berline nedavno vyradili posledne supravy S-bahn este z cias davno minulych.
Nebal by som sa kupovat aj elektricky s Zuzichu (rozchod 1000mm) viac ako 20 rocne.
Je vela vo financnych moznostiach, ale vela rezerv je peronale a sposobe prace.
Toto bolo vidiet v byvalej NDR, ale aj Madarsku pred rokom 1989 (dokomca aj v Cechach).
Klf- nemusíš dúfať, že 15TrM majú hybridný pohon. Ich hybridnosť zabazpečovala tzv. vybehávačka, Tatrovka, používaná pri nehodách. Po nafúkaní vzduchu vytiahla trolejbus na Račiansku, odtiaĺ po Jarošovej na Vajnorskú a za zastávkou na Trnavskom mýte ho odvesila, zdvihol som palice a fičali sme cez Kramáre na Hroboňovu. Rovnako aj 6628. Jedinú 6627 dotiahli až do vozovne, lebo nebol k dispozícii vodič. Bude to vidno aj na fotkách, ktoré by sa mali objaviť onedlho na stránke. 7085, resp. jej predná časť sa ocitla v lakovni. Aspoň malý pokrok. Pre všetkých priaznivcov K2S-ich cena sa pohybuje medzi 10-12 miliónmi podĺa rozsahu opráv. Inak prvá K2S-ka sa nachádza v Ústredných dieĺňach. Ide o 7102. Na budúci týždeň ju bude nasledovať 7103. Ide o trojtýždňovú pravidelnú prehliadku, ktorej sa tieto vozidlá podrobujú prvý raz. Nikolas-zabodoval si stopercente!!! Neboj sa však, tento rok majú prísť ešte tri 15TrM-ky, takže nevešaj hlavu a otravuj Zapletala ďalej, možno Ti jednu pridelí. Meno-nick-dodávky nízkopodlažných KT4 nehrozia, lebo sú to generálkované vozidlá s novostavbou uprostred. Skôr ma zaráža, prečo sa DPB neinformoval o KT4-kách, keď sa vyrábala 20 kusová séria pre Belehrad v roku 1997. Určite by bolo možné objednať nejaké aj pre nás a z modernejšou výzbrojou TV8, TV14.
Spectre: bohužiaľ, máš pravdu (ohľadne Slovenska). Mne príde normálne, že sa vozím denne v Renault CityBusoch, ale príde mi nenormálne, že sa nimi nemôžem povoziť v BA, keď v Prahe ich majú cca 230 a Praha je iba 2,5 x väčšia. Ostatne, to je tá posledná vec, čo by ma trápila, mne pripadajú ako nenormálne všetky možné veci, s ktorými sa denne na SK stretávam.
Pritom mnoho riešení by nevyžadovalo nejaké extra zmeny, naopak, stačilo by správne presunúť peniaze (ako napr. neexistujúce metro -> nízkopodlažné vozidlá do BA). Lenže problém je v tom, že na SK ten, kto má kompetenciu presúvať odniekiaľ niekam peniaze, ich presunie od štátu sebe. Vždy a za každých okolností. (Česť tým asi trom výnimkám.)
Ad električky: asi si fakt treba zájsť do NDR (mimochodom, Meno/nick: DDR a NDR sú to isté, líši sa od nich BRD a NSR) a zacestovať si v nich - ak budú dobré, berte. (Veď i skrachované prešovské 9Tr kúpil po 20 rokoch DP v Odese či kde... :-)) - škodoradostná poznámka.)
Ktosi tu spomenul T6A5: to sa ešte vyrába? Kde? ČKD DS má strašné problémy...
Ad Chatam Sófer: v Prešove sa zastávky katolizujú, v Bratislave judifikujú? :-)))
d3k0: hehe...vcera som si bol kupit elektricenku, bol som znova tam na obchodnej. Zase tam bola ta "mila" pani, predo mnou stal jeden chalan a pytal si tlacivo na potvrdenie o navsteve skoly. Mal si vidiet ako sa v tej chvili ked to povedal tej tete zablyslo v ociach, ze ma dalsiu obet :-)) Takze si od neho vypytala kartu, pricom mu hovorila ze to mozno ani nebude potrebovat....ale nakoniec bola straaasne sklamana, lebo ten chalan este tento skolsky rok potvrdenie nemal a tak mu ten papier musela dat :-)))
KLF: Ja si naopak myslim, ze ludia, ktori sa do MHD nerozumeju, nemozu triezvo posudit vsetky klady a zapory. Viem to aj z vlastnej skusenosti - este pred dvoma rokmi som si myslel, ze DPB je len banda darmozracov (to si aj teraz mysli vacsina ludi), ktori sa prizivuju na cestujucich. Teraz vsak viem, kde je problem s financovanim DPB a kto za to vsetko vlastne moze (magistrat nemenovaneho hlavneho mesta SR . Mozeme tu temu KT4 rozoberat donekonecna, ale pokial sa nepovozime tymi KT4kami v Nemecku a neposleme tam odbornikov, ktori zistia v akom skutocnom stave su, tak nemozeme objektivne posudit, ci sa to oplati kupit a ci nie.
Trapi ma este jedna malickost: Ked v zime zimna sluzba posypala zastavky kamienkami, potesil som sa, ze mi konecne topanky nerozozerie sol. Ale napadlo zimnu udrzbu po skonceni zimy kamienky pozametat a hodit do paze? Alebo sa v nich budeme "brodit" cely rok?
K tym KT4 este... bavil som s par ludmi, co nie su zrovna na spodnej hranici vseobecnej inteligencie, aj ked sa nezaujimaju zrovna o MHD ako my a ked som im porozpraval o variante kupy KT4 z DDR, tak mierne nechapali a krutili hlavou.
Akoze ja chapem, ze MY sme tu zanietenci a fanatici do MHD a ze by sme najradsje v BA videli 20 druhov elektriciek, ale treba zase trocha triezvo a hlavne rozumne uvazovat CO sa oplati a co nie. Osobne si ale tiez myslim, ze ten nakup ojazdenych KT4 z DDR sa neuskutocni.
Neviete kedy by sme uz mohli vidiet hotovu 7085 ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.