Nedávno som v antikvariáte objavil staré mapy Bratislavy z času pretvárania Petržalky (stav MHD 1976, 1981, 1982), takže mám nejaké info. Ospravedlňujem sa za rozsiahly príspevok, ale mnohých to môže zaujímať a je to celkom k téme:
1976:
26 - Kopčany - Kopčianska - Rusovská cesta - Makarenkova - Krasovského - most ČA - nám. SNP - Kapucínska - Tunel - Mlynská dolina - Cesta na Klanec
27 - Starý háj (Jungmannova) - Husitská - Engelsova - Zadunajská - Krasovského - most ČA - Šafárikovo nám.
28 - Korienková (v oblasti dnešnej Sosnovej ul.) - Pri seči - Starohájska cesta - Šafárikovo nám.
38 - Matador - Zväzácka - Zadunajská - Krasovského - most ČA - Kukučínova (po trase dnešnej linky 50)
43 - Janíkov dvor - Rusovská cesta - Zväzácka - Zadunajská - Krasovského - most ČA - Šafárikovo nám.
101 - Čunovo - Rusovská cesta - Makarenkova - Krasovského - most ČA - nám. SNP - Tunel - Karlova Ves - Dúbravka - DNV
1981:
21 - Kalininova (Technopol) - Synekova (Šustekova) - Krasovského - most SNP - Prístavná - Vlčie hrdlo - Hradská - Ružinov
26 - do Lamača cez novovybudovaný most SNP
27 - Ovsište - nám. Hraničiarov - Husitská - Engelsova - most SNP - Kapucínska
28 - Ovsište - Synekova - Krasovského - most SNP - Hlavná stanica
38 - zmena trasy cez most SNP
43 - Janíkov dvor - Rusovská cesta - Zadunajská - most SNP - Šafárikovo nám.
45 - Kalininova (Technopol) - Synekova (Šustekova) - Krasovského - most SNP - Hlavná stanica
46 - Kalininova (Technopol) - za ramenom pri terajšom Kauflande doprava na Rusovskú cestu cez (ešte) dedinu - Zadunajská - Kapucínska
47 - Kalininova (Technopol) - nám. Hraničiarov - Husitská (za mostom cez rameno priamo, cesta k Záporožskej nebola vybudovaná) - Engelsova (vyústenie na Makarenkovu, dodnes zvyšky v areáli Incheby) - most SNP - Kapucínska
52 - Starohájska - Pri seči - staré Ovsište
101 - Čunovo - DNV (cez most SNP)
112 - Matador - ako linka 46 k terajšiemu Kauflandu - nám. Hraničiarov - Synekova - Krasovského - most SNP - Karlova Ves - DNV (BAZ)
113 - Kalininova (Technopol) - Krasovského - most SNP - Mlynské nivy - Tomášikova - Jurajov dvor
1982:
21 - zmena cez nám SNP a na Čiližskú
26 - bez zmeny
27 - predĺženie na Hlavnú stanicu
28 - zmena konečnej - nám. SNP
37 - ako linka 45 - ďalej Karadžičova - Malinovského (Šancova) - Kramáre - Dúbravka
38 - bez zmeny
43 - namiesto na Šafárikovo nám. na novú konečnú most SNP
45 - odklon trasy cez nám. SNP na Šafárikovo nám.
47 - predĺženie až na Hlavnú stanicu
50 - Jakubovského (Vyšehradská) - Lúčanka - Panónska cesta (aj cez Kopčiansku) - Zväzácka - Engelsova - most SNP
52 - bez zmeny
54 - to isté ako linka 50, ale po Staromestskej cez súčasnú Šancovu - Drieňová - Tomášikova - Gagarinova
101 - bez zmeny
112 - Matador - Zadunajská - Husitská - nám. Hraničiarov - Synekova - Krasovského - most SNP - Karlova Ves - DNV (BAZ)
113 - bez zmeny
Trať videla po Starohorskej (teraz tuším Imricha Karvaša či jak sa volá tá ulica), neskor ju preložili okolo Námestia slobody. To bude pravdepodobne aj tá tam zakreslená trať. ?
L27 premávala z Ovsišťa na Hlavnú stanicu asi od doby postavenia podjazdu na Mierovom námestí (prvá polovica 80tych rokov) až do doby, kedy bola do Ovsišťa predĺžená L104 (1991/1992), keď bola skrátená/presmerovaná na Kollárovo nám. Istú dobu (na prelome 80 a 90tych rokov) dokonca existovala aj špičková L27-S Ovsište - Mierove nám, ktorej kapacitu nahradila práve L104.
A práve o to ide, nie je zlý systém linkovania v Petržalke, ale v ostatných mestských častiach. Takže možno aj preto všetci z Petržalky nadávajú na linkovanie, pritom je problém na druhej strane dunaja, čiže v druhej polovici ich cesty...
Práve si úplne zvrátil svoju teóriu a zmenil svoj názor ako tak vidím... Takže nosná linka 95 je podľa teba v pohode a problém sú električky, ktoré by mali mať tiež menej liniek s lepšími intervalmi. To je super, ale nehovoril si doteraz presný opak?
Jediné pozitívum na tom je,že môžem viesť so sebou sám dialóg ? tresol som. Ale tak napr. môžeš prestúpiť z 95 na nejaký dobrý frekventovaný spoj? Keby bol na Jungmannovej zriadený trojuholník zastávok tak aby tam mohla aj 95 zastavovať tak by sa dalo z 95 naraz prestúpiť na 83 a 84 ale takto si musíš vybrať či pôjdeš k TPD na 84 alebo na hraničiarov na 83. Totiž cestu začínam so silnou linkou a prestupujem na električky s 12minútovým intervalom. To cestovanie 95 by nebol taký hnus keby sa električky nezdržovali v centre všade a nebrzdili by to rozmaznanci z tých mestských častí kde by museli mať o jednu linku menej ale zas dve o 50% silnejšie linky. Petržalčania musia prstupovať a trebars ľudia z Karlovky si nevedia predstaviť,že by mali prísť o jednu linku a museli náhodou prestúpiť. O Ružinovčanoch nehovoriac. Tam musiac dôchodcovia k Miletičke mať 3 linky hoc im nedochádza,že aj tie dve by ich tam odviezli rovnako rýchlo a s tým istým intervalom.
Po Banskobystrickej nikdy trať nešla (iba autobus - 44). Atlas trolejbusov i CP ČSD z roku 1950 uvádzajú trasu cez N1M.
S tou 22 - možno sprvoti nešla až do RD, možno končila niekde na rohu Trenčianskej. Ale neskôr určite do RD chodila (to už zo Šulekovej, neskôr ju nahradil T-bus 17).
pocuvaj poviem ti jednu vec, byvam na Kramaroch od narodenia a mimo dolnych honov a mozno zlatych pieskov tu hadam ani neexistuje stvrt kde by sa nedalo dostat MHD do takych 30 minut....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec