Mimochodom, taky detail pre toho kto robi mapy liniek tu na iMHD: Co tak odstanit 155-ku? Od zajtra je vyluka, takze tipujem ze bude nova mapa, tak pri tej prilezitosti by mohla ist prec kedze nepremava.
A este som chcel, ze bud odstrante mapu elektriciek, alebo ju aktualizujte, lebo tu mate este staru s 6-kou, bez 13-ky a starou 1-kou.
Co sa tyka vozov ak by sa kupili (ako sa planuje) nove vozy a zaroven rekonstruovali T3 a K2 tak by to mohlo celkom fungovat..
Re #76487 Dunčo: V prvom rade daj pokoj s 8-minutovym intervalom. Dalej, nechapem preco cislovanie nedas do radu. Ano, je fajn ked zostane stare cislovanie pre rovnake / podobne linky (aj v mojom navrhu som sa o to snazil), ale ked robis nove linkovanie tak to davaj do radu.. Co sa tyka samotneho linkovania, je to fajn az na to ze L9 do Dubravky az tak netrepa.
Také "intervaly" mali v tom čase prakticky všetky linky. Niečo také, ako pravidelnosť, vtedy prakticky neexistovalo, hlavne pri dlhšom intervale. Proste "ako to vyšlo".
ja osobne som v Petrzke postradal 81ku... bol to spoj co spajal 3 stredne skoly, par zakladnych, stanicu a kulturne centrum... ale inak je linkovanie dobre v petrzke
A neodpustím si k téme priamych spojení na Hlavnú stanicu. Každý pondelok ráno okolo 6:45 tam z Petržalky cestujem. Autobus linky 93 príchádza na Zochovu obsadený asi tak 60-80 cestujúcimi. Prichádza k prvej veľkej výmene cestujúcich (počet vystupujúcich a nastupujúcich je približne rovnaký cca 30). Na Hodžovom námestí vystúpi asi tak 30 cestujúcich, nastúpia tak maximálne 2-3. Na SAV vystúpi takmer celý autobus a na stanicu nás ide už len cca 10. Je teda potrebné, mať pre týchto 10 cestujúcich (a to neviem či vôbec išli z Petržalky) priamu linku?
Ja by som k L 14 len dodal, že bola prvou električkovou linkou, ktorá bola po roku 1989 zrušená. Jazdili na nej ak si dobre pamätám sóla a chodila len cez týždeň, takže asi tak.
8min interval ti dá na radiále s dvoma linkami 15spojov na hodinu čo je teraz reálny stav. 7.5min interval by ti dal 16spojov na hodinu. Pre preklad je 8min idelálne.
Práve preto pozerám na ten interval 4min pre L5 ako puk lebo máš tam aj L7 takže preto som mimo z toho. A L4 v akom intervale plánuješ? Nebolo by to potom so 7 keby mali obe 4min interval moc? 8minútový pre obe linky by bol v pohode. Ja som skúšal tiež nejak spaviť tie spoje a vždy mi vyšla jedna linka so 4min intervalom popri zvyšku čo mal 8min. Nedali by sa spraviť eliny tak, že niektoré by mali 5min (tie exponovanejšie) a niektoré polovicu, čiže 10 (menej využívané) alebo 4min a 8min, 6 a 12min? ?
Písal som, že neexistovala prakticky žiadna TRANZITNÁ frekvencia, čiže taká, ktorá by cestovala z jednej stanice na druhú. Na tom d-6 nič nemení. Linky sa zvyknú viesť v smere najväčších prepravných prúdov, nie v smere spojnice posvätných kráv zvaných železničné stanice.
Až na tú "prehnane komfortnú dopravu" zoženieš peniaze, tak budeš mať moju podporu, dovtedy nie.
Zatiaľ pozorujem, že tvojim cieĽom je hlavne za každú cenu niečo zmeniť, bez ohľadu na to, či je to dobre, zle alebo ako. Pozorujem, že si svojimi návrhmi na zmenu linkového vedenia začal zamorovať žilinské a najnovšie už aj košické diskusné fórum. Doporučujem ti zamerať sa v najbližšom čase na Prešov ? .
Pri intervale 4 minúty nie je iba linka 5 v Rači málo, keďže dnes sú tri linky pri 12 min. intervale, čo je v prekladoch 4 min.
Re #76483 SDX:
Pri realizácii 7 by bola v Dúbravky väčšia kapacita ako by bolo potrebné, pretože teraz je tam preimerný interval medzi vlakmi 4 min. Potom by bol iba 2 min. V Karlovej Vsi by bola potrebná i linka 7. Takže ak linka 7, tak iba po Karlovu Ves. Avšak nie je jasné, či by nové vlaky doviezli Ufo alebo by si ich kúpil na vlastné náklady, pretože dnešný počet vozidiel by nestačil.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike