ja osobne som v Petrzke postradal 81ku... bol to spoj co spajal 3 stredne skoly, par zakladnych, stanicu a kulturne centrum... ale inak je linkovanie dobre v petrzke
A neodpustím si k téme priamych spojení na Hlavnú stanicu. Každý pondelok ráno okolo 6:45 tam z Petržalky cestujem. Autobus linky 93 príchádza na Zochovu obsadený asi tak 60-80 cestujúcimi. Prichádza k prvej veľkej výmene cestujúcich (počet vystupujúcich a nastupujúcich je približne rovnaký cca 30). Na Hodžovom námestí vystúpi asi tak 30 cestujúcich, nastúpia tak maximálne 2-3. Na SAV vystúpi takmer celý autobus a na stanicu nás ide už len cca 10. Je teda potrebné, mať pre týchto 10 cestujúcich (a to neviem či vôbec išli z Petržalky) priamu linku?
Ja by som k L 14 len dodal, že bola prvou električkovou linkou, ktorá bola po roku 1989 zrušená. Jazdili na nej ak si dobre pamätám sóla a chodila len cez týždeň, takže asi tak.
8min interval ti dá na radiále s dvoma linkami 15spojov na hodinu čo je teraz reálny stav. 7.5min interval by ti dal 16spojov na hodinu. Pre preklad je 8min idelálne.
Práve preto pozerám na ten interval 4min pre L5 ako puk lebo máš tam aj L7 takže preto som mimo z toho. A L4 v akom intervale plánuješ? Nebolo by to potom so 7 keby mali obe 4min interval moc? 8minútový pre obe linky by bol v pohode. Ja som skúšal tiež nejak spaviť tie spoje a vždy mi vyšla jedna linka so 4min intervalom popri zvyšku čo mal 8min. Nedali by sa spraviť eliny tak, že niektoré by mali 5min (tie exponovanejšie) a niektoré polovicu, čiže 10 (menej využívané) alebo 4min a 8min, 6 a 12min? ?
Písal som, že neexistovala prakticky žiadna TRANZITNÁ frekvencia, čiže taká, ktorá by cestovala z jednej stanice na druhú. Na tom d-6 nič nemení. Linky sa zvyknú viesť v smere najväčších prepravných prúdov, nie v smere spojnice posvätných kráv zvaných železničné stanice.
Až na tú "prehnane komfortnú dopravu" zoženieš peniaze, tak budeš mať moju podporu, dovtedy nie.
Zatiaľ pozorujem, že tvojim cieĽom je hlavne za každú cenu niečo zmeniť, bez ohľadu na to, či je to dobre, zle alebo ako. Pozorujem, že si svojimi návrhmi na zmenu linkového vedenia začal zamorovať žilinské a najnovšie už aj košické diskusné fórum. Doporučujem ti zamerať sa v najbližšom čase na Prešov ? .
Pri intervale 4 minúty nie je iba linka 5 v Rači málo, keďže dnes sú tri linky pri 12 min. intervale, čo je v prekladoch 4 min.
Re #76483 SDX:
Pri realizácii 7 by bola v Dúbravky väčšia kapacita ako by bolo potrebné, pretože teraz je tam preimerný interval medzi vlakmi 4 min. Potom by bol iba 2 min. V Karlovej Vsi by bola potrebná i linka 7. Takže ak linka 7, tak iba po Karlovu Ves. Avšak nie je jasné, či by nové vlaky doviezli Ufo alebo by si ich kúpil na vlastné náklady, pretože dnešný počet vozidiel by nestačil.
Takže z Ružinova na Obchodnú oblúkom cez Špitálsku alebo 3/6+2+5? Dva prestupy.
Z Rače do Petržalky zachádzkou cez Obchodnú?
Na nábreží, kde je potrebná nižšia kapacita dve linky 4/7 a na Kapucínskej kde je potrebná väčšia kapacita iba jedna? Keď už šoto, tak 4 cez tunel a Námestie SNP
Z Dúbravky do Ružinova cez Šafárikovo námestie 6+7?
Lebo inak je to na dva prestupy na hrane.
Navrh na linkovanie elektrickovej dopravy po spusteni elektrickovej trate do Petrzalky:
L1 - Hlavna stanica, Obchodna, Namestie SNP, Safarikovo namestie, Petrzalka
L2 - ZST Nove Mesto, Vajnorska, Trnavske myto, Vazovova, Hlavna stanica
L3 - ZST Vinohrady, Racianske myto, Obchodna, Namestie SNP, Spitalska, Trnavske myto, Ruzinov
L4 - Zlate Piesky, Vajnorska, Trnavske myto, Spitalska, Safarikovo namestie, nabrezie, Karlova Ves
L5 - Raca, ZST Vinohrady, Racianske myto, Obchodna, tunel, Karlova Ves, Dubravka
L6 - Ruzinov, Trnavske myto, Spitalska, Safarikovo namestie, Petrzalka
L7 - Dubravka, Karlova Ves, nabrezie, Safarikovo namestie, Petrzalka
Na vsetkych radialach okrem Dubravky a Petrzalky su 2 linky, na tychto dvoch su 3 (pricom by sa dalo zvazit zrusenie L7 a pripoje L4+L6/1). Trat na Jesenskeho sa v navrhu nepouziva z toho dovodu ze na Safku by mal byt prestupny uzol Petrzalka - Karloveska radiala - ak by sa L7 zrealizovala, mohla by L4 ist cez Jesenskeho. Taktiez je nevyuzita trat cez Americke namestie.
V podstate odvsadial vsade by sa malo dostat s max. 1 prestupom.
Áno ale zabudol si,že okrem nej tam bola aj 6, mali spoločnú trasu po STU, 6 robila okruh a 14 šla na stanicu. 14 bola menej využitá aj kvôli 2 ktorá zbierala z celej Vajnorskej ulice, plus Zlatých pieskov k stanici. 14 len z polovice Vajnorskej. Keby však 2 premávala zo ŽST Nové Mesto k Hlavnej stanicu a zo Zlatých pieskov by tam električka nepremávala tak by určite bola 2 využívaná. K tomu ako mi píšeš, je to dosť pod úroveň. To, že máš znalosti nepopieram, ako čítam tak vieš toho dosť, klobúk dole ale ľudia čo často veľa vedia nevedia jednať s ľuďmi. Mnoho z toho čo si mi povedal som nad tým premýšľal, uznal som, že máš pravdu. Ale ty mne nikdy nič. Možno by som zavádzal prehnane komfortnú dopravu ale keď cheš mať zákazníkov musíš vedieť "pustiť žilou", proste spraviť dačo navyše.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023