Ale teraz nehovorím o cene, však jasné, že taxík nie je hromadná doprava, ale verejná je, aj keby stála jazda po meste 1000 Sk. Keby bola hromadná, tak by nejaké povolenie v BUS pruhoch samozrejme bola blbosť. Nikdy sa ti nestalo, že si niekam potreboval nutne ísť, vedel si, že MHD najbližších 15 minút nepôjde, a pomohol by Ti taxík, ktorý by obišiel zápchu?
Ja osobne na tom bicykli jazdím tak, že ak ide za mnou v BUS pruhu autobus a nemá ma ako obehnúť, tak výjdem na chodník, on prejde a potom sa vrátim do BUS pruhu. Ale keby som mal dodržovať všetko ako sa má, mal by som jazdiť zrejme v pravej časti stredného pruhu, čo je takmer samovražda (vľavo autá, vpravo autobusy) a aj by som tým trochu blokoval oba spomínané pruhy.
Čo sa tých taxíkov týka, tak to vysádzanie ľudí sa deje aj teraz, a bude sa to diať vždy bez ohľadu na predpisy, skôr mi išlo o priebežnú jazdu v BUS pruhu, tým by sa hádam nič nepokazilo.. Samozrejme len v prípade ak by tam sedel aj zákazník.
dosť často využívam bicykel na prepravu z miesta B2 do miesta EUBA, ale najmä v rannej špičke je to fakt dosť o hubu - po chodníkoch sa nedá jazdiť, po ceste medzi autami tiež nie, v centre veľa buspruhov nie je, cyklochodníky nie sú vôbec... takže taká otázka (skôr na kompetentných z magistrátu) že kade má vlastne cyklista v meste jazdiť???
Zvlášť keď ráno stoja autá v kolónach na všetkých pozemských komunikáciách - na chodníkoch, na tráve, na zastávkach MHD, no proste sú všade. Cyklista nemá šancu ?
našťastie v BA až tak veľa vyhradených jazdných pruhov pre E nemáme... a aj tie čo máme taxikári a mnohí iní pravidelne využívajú.
Andy: máš pravdu. aj taxi patrí k systému verejnej dopravy... akonáhle budem môcť ako vlčák cestovať taxíkom na časové lístky, napr. 30min. za 9 Sk, budem s tým návrhom súhlasiť...
Taxikári by ani mne až tak nevadili, iba ich znepokojujúci zvyk odstaviť sa uprostred cesty, keď vysadzujú alebo naberajú zákazníkov. Obchádzať ho potom v špičke s kĺbovým autobusom je o hubu. Inak v Blave je všeobecne rozšírená viera, že ak sa zapnú výstražné blinkre, môžete odstaviť auto aj krížom cez cestu a je všetko v poriadku. Čo sa týka cyklistov, ja chápem, že niekadiaľ jazdiť musia, ale opäť - v špičke v BUS pruhu niekedy neskutočne zavadzajú...
Cyklisti v BUS pruhoch jazdia bežne, ani si neviem prestaviť na bicykli jazdiť napr. niekde po Prievozskej v strednom pruhu (skúšal som to asi 5 minút a všetci na mňa trúbili ako šialení). A prečo by nemohli BUS pruhy využívať taxikári? Nie je ich toľko veľa, aby blokovali premávku a navyše je to tiež verejná doprava. Keby som mal za to hlasovať, som jednoznačne za povolenie taxikárov v BUS pruhoch.
Ja som počul niečo v tom zmysle, že vBlae sa majú BUS pruhy otvoriť pre taxikárov ( to by som ešte nejako prehryzol) a cyklistov ☠ ☠ ☠ . To ich môžu rovno zrušiť...
Ja som o tom pocul uz davno, ze nieco take v prahe chystaju alebo nad tym uvazuju, ale vtedy sa hovorilo o BUS pruhoch. S tym by sa este ako tak dalo suhlasit, ale toto je fakt kardinalni beekovina.
Raz som počul chalaňov asi 10-12 rokov a išli v buse (l. 50) načierno (to by som neriskol ani ja), dohadovali sa keby tu bol náhodou revízor, že ako ho rozpoznať. Napokon sa všetci zhodli že revízori sú tuční ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mego