Pomôže si tým presne tak, ako si pomôže ten autobus, teda len v mieste kde BUS pruh je. Pokiaľ tých taxíkov nebude stáť na semafore pred jedným autobusom 20, tak to nespôsobí problém.
Re #76152 Ámos: No tak iným by sa to jednoducho nepovolilo. Čo sa týka tých mafiánov, tí jazdia cez BUS pruhy aj tak.
Ja taxíky beriem ako určitú záchranu v prípade, že sa niekam veľmi ponáhľam. Vtedy ten BUS pruh padne vhod.
Aj keď ak by tu BUS pruhy boli vybudované na všetkých kritických miestach a bola by bezporuchová MHD, tak využívanie taxíkov by nebolo takmer vôbec potrebné.
taxíky majú oproti obyčajným IGK z hľadiska dopravnej situácie len jednu zásadnú výhodu a to takú, že šetria parkovacími miestami - ak sa človek odvezie taxíkom namiesto vlastným autom, nie je toľko áut pol dňa odstavených kade-tade v centre mesta...
a taxík zápchu obíde??? ok, pár sto metrov kolóny by možno obehol v BUS pruhu - napr. na Pražskej či Mýtnej - vzhľadom na to že sa zákazník ponáhľa, lebo napr. nestíha striedanie ? , tak by tade taxikár letel aspoň stovkou, vytriasol by zo zákazníka dušu a peniaze na tom kvalitnom povrchu vozovky... ale potom bus pruh skončí a aj tak ostane trčať v kolóne... reálne si tým veľmi nepomôže (snáď keby obišiel kolónu na Nábr. Ludvu Svobodu po promenáde pri Dunaji, alebo po vyhradenom telese pre E - s otvoreným zvrškom (raz má to povolenie využívať tieto pruhy, tak to treba využiť, nie?)... ? )
pustenim taxikov do bus pruhov otvoris pandorinu skrinku.Potom by sa ohlasili chlapci z posty a UPS a DHL, ze aj oni sa ponahlaju a potom dalsi a dalsi a nakoniec by bus pruhy neextistovali.
Taxik aj napriek tomu,ze vozi ludi nie je autobus, stale tam vo vacsine pripadov sedi jeden alebo dvaja ludia a tym padom stale patri k najmenej ekologickym druhom dopravy. Ked budu vsetci ludia jazdit taxikmi zapchy to nezmierni, takze neexistuje jediny realny a akceptovatelny dovod preco by taxikari mali jazdit v bus pruhoch a po kolajach.
Taxikar nie je viac ako ja a ak by mohol jazdit v bus pruhu on mozem aj ja.
A snad poslednu vec - ak by sa to povolilo zrazu by mnozstvo mafianov a zbohatlikov jazdilo vo vozoch na ktorych by svietil zlty napis taxi... Este raz opakujem, je to otvaranie pandorinej skrinky...
V Británií to funguje tak, že taxík ma povolený prísup do BUS pruhu ak má na streche označovač, indikujúci že je v sužbe. A ak ho policati stopnú, musí im preukázať, že ide po zákazníka. Lenže pri "hustote" tamojšej autobsovej siete sú taxíky podstatne významnejším článkom verejnej dopravy ako tu.
Ale teraz nehovorím o cene, však jasné, že taxík nie je hromadná doprava, ale verejná je, aj keby stála jazda po meste 1000 Sk. Keby bola hromadná, tak by nejaké povolenie v BUS pruhoch samozrejme bola blbosť. Nikdy sa ti nestalo, že si niekam potreboval nutne ísť, vedel si, že MHD najbližších 15 minút nepôjde, a pomohol by Ti taxík, ktorý by obišiel zápchu?
Ja osobne na tom bicykli jazdím tak, že ak ide za mnou v BUS pruhu autobus a nemá ma ako obehnúť, tak výjdem na chodník, on prejde a potom sa vrátim do BUS pruhu. Ale keby som mal dodržovať všetko ako sa má, mal by som jazdiť zrejme v pravej časti stredného pruhu, čo je takmer samovražda (vľavo autá, vpravo autobusy) a aj by som tým trochu blokoval oba spomínané pruhy.
Čo sa tých taxíkov týka, tak to vysádzanie ľudí sa deje aj teraz, a bude sa to diať vždy bez ohľadu na predpisy, skôr mi išlo o priebežnú jazdu v BUS pruhu, tým by sa hádam nič nepokazilo.. Samozrejme len v prípade ak by tam sedel aj zákazník.
dosť často využívam bicykel na prepravu z miesta B2 do miesta EUBA, ale najmä v rannej špičke je to fakt dosť o hubu - po chodníkoch sa nedá jazdiť, po ceste medzi autami tiež nie, v centre veľa buspruhov nie je, cyklochodníky nie sú vôbec... takže taká otázka (skôr na kompetentných z magistrátu) že kade má vlastne cyklista v meste jazdiť???
Zvlášť keď ráno stoja autá v kolónach na všetkých pozemských komunikáciách - na chodníkoch, na tráve, na zastávkach MHD, no proste sú všade. Cyklista nemá šancu ?
našťastie v BA až tak veľa vyhradených jazdných pruhov pre E nemáme... a aj tie čo máme taxikári a mnohí iní pravidelne využívajú.
Andy: máš pravdu. aj taxi patrí k systému verejnej dopravy... akonáhle budem môcť ako vlčák cestovať taxíkom na časové lístky, napr. 30min. za 9 Sk, budem s tým návrhom súhlasiť...
Taxikári by ani mne až tak nevadili, iba ich znepokojujúci zvyk odstaviť sa uprostred cesty, keď vysadzujú alebo naberajú zákazníkov. Obchádzať ho potom v špičke s kĺbovým autobusom je o hubu. Inak v Blave je všeobecne rozšírená viera, že ak sa zapnú výstražné blinkre, môžete odstaviť auto aj krížom cez cestu a je všetko v poriadku. Čo sa týka cyklistov, ja chápem, že niekadiaľ jazdiť musia, ale opäť - v špičke v BUS pruhu niekedy neskutočne zavadzajú...
Cyklisti v BUS pruhoch jazdia bežne, ani si neviem prestaviť na bicykli jazdiť napr. niekde po Prievozskej v strednom pruhu (skúšal som to asi 5 minút a všetci na mňa trúbili ako šialení). A prečo by nemohli BUS pruhy využívať taxikári? Nie je ich toľko veľa, aby blokovali premávku a navyše je to tiež verejná doprava. Keby som mal za to hlasovať, som jednoznačne za povolenie taxikárov v BUS pruhoch.
Ja som počul niečo v tom zmysle, že vBlae sa majú BUS pruhy otvoriť pre taxikárov ( to by som ešte nejako prehryzol) a cyklistov ☠ ☠ ☠ . To ich môžu rovno zrušiť...
Ja som o tom pocul uz davno, ze nieco take v prahe chystaju alebo nad tym uvazuju, ale vtedy sa hovorilo o BUS pruhoch. S tym by sa este ako tak dalo suhlasit, ale toto je fakt kardinalni beekovina.
Pointa je, že revízorov je veľmi ľahké rozpoznať! ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
irizar