Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: pepino23 #76068:
Len ona zastavuje auta s tercikom NA PRIECHODE PRE CHODCOV a nie v ceste ?
Reakcia na: Mikimaus #76061:
A ma pravo zastavovat tercikom auta taka ucitelka materskej skolky na prechode pre chodcov? 🙂
Reakcia na: fobust #76065:
Myslím, že na Tebou spomínaných miestach sú stále elektrické kríže. On má DPB vôbec rôzne špecifiká - okrem problémov s elektricky stavanými krížmi je DPB napríklad podľa mojich vedomostí jediný podnik v ČR/SR, ktorý má negatívne skúsenosti s armatúrami Elektroline.
Reakcia na: fobust #76065:
Kua, akosi to maže návestidlá výhybiek.
Možno to bude tým, že v DPB sa tie el. stavané kríže ľúbili zasekávať. Prečo, to netuším, žeby nekvalitná montáž/údržba? Pamätám si ako som pravidelne videl že sa kríž neotočil, resp. ostal nejako visieť a potom na návestidle blikalo < >. Trolejbus napriek tomu pomaly vošiel na výhybku. Cez jazyka pekne prešiel, ale na kríži brko okamžite vyletelo. Vždy keď som videl na návestidle blikať namiesto < > svietiaceho < alebo >, tak vodiči skúšali výhybku opäť dvakrát prehodiť. Niekedy to pomohlo, inokedy nie. Viem že minimálne el. stavané kríže na Šancovej smer SAV a na Pražskej smer SAV to robili, viackrát som to videl. Teraz tam visia už mechanické kríže. A už nevídavam že by výhybka o sebe tvrdila, že je v zaseknutá v medzipolohe, resp. inak nefunkčná, známy blikajúci symbol < >.
Reakcia na: S499.1023 #76060:

Možno to bude tým, že v DPB sa tie el. stavané kríže ľúbili zasekávať. Prečo, to netuším, žeby nekvalitná montáž/údržba? Pamätám si ako som pravidelne videl že sa kríž neotočil, resp. ostal nejako visieť a potom na návestidle blikalo . Trolejbus napriek tomu pomaly vošiel na výhybku. Cez jazyka pekne prešiel, ale na kríži brko okamžite vyletelo. Vždy keď som videl na návestidle blikať namiesto svietiaceho < alebo >, tak vodiči skúšali výhybku opäť dvakrát prehodiť. Niekedy to pomohlo, inokedy nie. Viem že minimálne el. stavané kríže na Šancovej smer SAV a na Pražskej smer SAV to robili, viackrát som to videl. Teraz tam visia už mechanické kríže. A už nevídavam že by výhybka o sebe tvrdila, že je v . ?
Reakcia na: S499.1023 #76059:

Áno, tá križovatka bola zmes ťahových a podvesných armatúr. Keď som písal o "podvesnej križovatke", myslel som tú podvesnú zjazdovú výhybku, o ktorej je reč.
Reakcia na: S499.1023 #76058:

Tie čísla som tuším pradávno čítal v Altase Trolejbusů, NADAS, 1986. ? Takže asi odtiaľ. Ale díky za upresnenie. S tým článkom do BA novín máš moju plnú podporu. Rád ti prispejem aj fotkami, ak chceš. 🙂
cawte neviem mi niekto povedat výpravu vozu 1611 na linke 93 alebo 98?????
? ?
Pred Tunelom na nabrezi dnes stal dispecer a riadil dopravu elektriciek tak, ze zastavoval tercikom auta iduce cez nabrezie. ? Je to sice fajn, ale ma vobec pravo takto zastavovat auta ?
Reakcia na: ivanbuto #76053:
Nejde o to, či je výhybka symetrická alebo nesymetrická ale o to, aký je uhol odbočenia. Čím je menší, tým je možná väčšia rýchlosť (pri uhle odbočenia 5^ technicky nie je problém 60 km/h ale menší uhol odbočenia znamená aj menší uhol križovania a pokiaľ je uhol križovania menší než cca. 15^, je nutný stavateĺný kríž. Pri mechanicky stavanom kríži je možná rýchlosť do cca. 40 km/h, pri elektricky stavanom prakticky bez obmedzenia. Mechanicky stavané kríže sa v civilizovaných DP používajú prakticky výhradne na zjazdových výhybkách. Nerobím si nárok na 100% spoľahlivosť, ale nepoznám okrem DP Bratislava prípad aplikácie mechanicky stavaného kríža na rozjazdovej výhybke. Ono to ani nedáva zmysel - pokiaľ už mám riadiacu a výkonovú časť na ovládanie jazykov výhybky, nie je dôvod neovládať aj kríž.
Reakcia na: fobust #76051:
Mimochodom, tá KRIŽOVATKA už dávno nebola podvesná, ale ťahová, zložená zo starých kremnických armatúr. Podvesné boli už akurát tie zjazdové výhybky.
Reakcia na: fobust #76051:
Tie čísla Ti losuje papagáj z osudia ? ? Najbežnejšia symetrická výhybka má uhol odbočenia 5^/5^, sú aj nesymetrické výhybky s uhlom odbočenia 2,5^/7,5^, v tomto prípade sa však jedná o nesymetrickú výhybku s uhlom odbočenia 2,5^/17,5^. Takéto výhybky sa v civilizovaných podnikoch používajú LEN na miestach, kde napr. z priestorových dôvodov nie je možné rozvinúť oblúk. V Bratislave sa však používajú aj na šírej trati jednak z dôvodu, že vrchári zásadne pri úplne nezmyselných náhradách podvesných armatúr ťahovými kopírujú pôvodnú geometriu, jednak z dôvodu, že 20^ kríž môže byť pevný, keďže strata bočného vedenia botky v kríži je kratšia a 10^ kríž už musí byť stavateĺný a to je v Bratislave kvintesencia zla. Asi budem musieť opäť napísať nejaký článok do BA novín, aby si ma opäť mohli pozvať do BEÚS-u a tam ma opäť presviedčať, akí sú oni geniálni.
Reakcia na: Dunčo #76054:
hmmm asi mas pravdu ? nieco na tom bude. Myslim, ze je to tak realne ako "lanovka na Bratislavskom hrade" ?
Vôbec budeme radi ak sa vôbec podarí obnoviť vozový park. O električkovej trati si môžeme nechať zdať.
Električka nebude, električka nebudeeeeee ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? určite bude argument, že na 5 rokov stavať trať sa im neoplatí a kedže tam aj tak pôjdu vlaky, nech si to v 2015 postavia železnice z vlastného ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reakcia na: fobust #76051:
Erik, tá symetrická, to je napr. taká, ako na Záhradníckej smer Jégeho, kde sa zbiehajú dva troleje a dá sa tam ísť oficiálne do 30 km/h? Inak fakt neviem, prečo pérovku Miletičova/Prievozská (smer centrum) nepotiahli až Ku zastávke, nie takto, že najprv treba zabrzdiť, a potom sa zase rozbehnúť k zastávke, ako už písal S499.

Ale sekcia za zastávkou je teraz už "zapnutá", čo je pokrok.
Reakcia na: S499.1023 #76049:

Súhlasím, však aj v aute radím ručne a medzi kvatlami "púšťam jazdu". Vlastne aj staré autobusy to robia. Dá sa to spraviť citlivo. Lenže technika jazdy niektorých vodičov DPB je katastrofálna.
Reakcia na: S499.1023 #76050:

Dobre píšeš. Takže riešenie? Bude sa tam jazdiť 5 km/h... Nechápem potom prečo tam vôbec vymieňali tú starú podvesnú križovaktu, keď sa aj cez novú musíme šuchtať, aby sa nám to nepokrčilo. Aký je tam uhol na tej výhybke? 12°? Výhybky s takým uhlom by som rád videl iba vo vozovniach, prípadne iných miestach kde je to nutné (možno obratiská a pod.), ale naozaj nechápem prečo tam nemôže visieť normálna symetircká ťahová výhybka s uhlom 3° a mechanicky stavným krížom... ?
Reakcia na: fobust #76027:
Výslednica síl od ťah troleja a odťahového lana má byť nulová. Odťahy nemôžu riešiť dynamické účinky, od toho sú výhybky s malým uhlom odbočenia (ktoré pán Vodnák nemá rád, lebo mechanický kríž nie je bezúdržbový), aby sa dynamické účinky minimalizovali

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement