Však s dačím podobným sa ráta aj pri trolejbusoch ale sú aj výnimky ako 201,202 a 208. Takisto by tu boli linky 10,11,12,14 s intervalom 4min a 2,4,17 s intervalom 8min...
ok, prerátam si to a zajtra s tým dojdem. Neviem prečo by sa ale nemohli vypravoať sóla T3? V Prahe to trebars tak na 11 funguje alebo aj v Brne na 10. Čo je zlé na tom,že intervaly by boli 4 a 8 min ?
Aha ale akú sieť má Brno? Oni majú interval RŠ/zvyšok dňa 8/10 s dvoma linkami na priemernej radiále, niekde je jedna linka s polovičným intervalom. U nás je to niečo iné. Pohrab sa dozadu v diskusii (časovo náročnejšie, viem) a tam zistíš, že pre Ba daný je radiálny následný inteval 4 minúty, pre K.Ves min. každé 2 minúty duplák, ráno treba 1.8 minúty a menej. Poislniť treba aj Rač. radiálu od ŽST Vinohrady, kde treba násl. interval 3 min. a menej. A tak môžeš mať na default radiále buď 3 linky s 12 min. intervalom, 2 linky s 8 min. intervalom alebo 1 linku so 4 minútovým intervalom. Za radiálu sa nepovažuje Hl. Stanica, kde stačí jedna linka "doľava"( smer centrum) a jedna "doprava" (smer východ), alebo pri intervale 6 min. a menej stačí jedna linka smer centrum. Ďalej zober dnešný stav voz. parku, to je parameter vypravenosti:
Kraksňany duplák :max. 31, v špičke by sa možno znieslo 32, K2(S) max 28. Jurák: okolo 40 duplákov, max. 41. Sóla do výpravy nerátaj. Potom vypočítaj jazdnú dobu, ktorú odvodíš z dnešnej, ale k jednotlivým linkám prirátaj k jazdnej dobe vyrovnívací čas (3 min na každej konečnej, pre linku nad 50 min. jazdnej doby a pre okružnú linku 4 min, pre okružnú linku jazdnej doby nad 60 min. 5 min vyrovnanie), ďalej prirátaj čas na prejazd obratiskom (3 min. Hl. St, ŽST vinohrady majú 2 a ŽST N. Mesto tušim 1 min.) a každá linka má na jednej konečnej ďalšie 3 min technologický čas. Tak dostaneš celkový obežný čas. Dajme tomu, že tie doby by si iba zaokrúhlil nahor, aby boli deliteľmi 4/8/12 _(podľa intervalu) - To by sa vozy točili bez prestávky, ktoré by zabezpečovali striedači (vodiči sa nepotešia, ale čo už). Takže obsadíš aj typy pre jednotlivú linku, aby si vypočítal nárast/pokles kapacity oproti dnešku.
Teda keď si spravil vypraviteľný variant, smer s nim = k trasám dopíš aj interval (jednotný pre celú sieť, alt. môžu byť 2-násobný, alebo polovičný), potom počty, typ vozov a vozovňu, aby sme si to overili. Keď to celé budeš mať, potom je Tvoj návrh reálny a má zmysel o ňom diskutovať. Ináč je to iba mlátenie prázdnej slamy a strata času nás všetkých. ?
ten druhý variant nepripadá kvôli tem špičkovej 12 a 3 cez Vazovovu do úvahy, to mi tu vytkli už x krát. A ja som myslel termín vykonania zmien v dohľadnej dobe a nie čakať na električku do Petržky lebo to bude veľmi dlho trvať.
Návrhov tu bolo už kopu, tak radšej nič nové...
Prvý je od tr3mpa:
1. Janíkov dvor - Nám. SNP - Obchodná - Hlavná stanica
2. Janíkov dvor - Špitálska - Vazovova - Rača
3. Dúbravka - Podhradie - Špitálska - Ružinov
4. Karlova Ves - Obchodná - Vazovova - Zlaté Piesky
5. Hlavná stanica - Vazovova - ŽST Nové Mesto
Tu je sieť http://hrady.sk/imhd/eliny2008.pdf
Nenašli sa v tom žiadne chyby snáď až na prestupný uzol na Vazovovej a možno chýbajúcej jednej špičkovej linky.
Plánovalo sa aj zriedenie liniek podobne ako v Brne:
2. Hlavná stanica - Nové Mesto
3. Rača - Vazovova - Ružinov
4. Karlova Ves - tunel - Nám. SNP - Zlaté piesky
5. Dúbravka - tunel - Obchodná - Rača
9. Dúbravka - nábrežie - Šafko - Špitálska - Ružinov
12. (špičková) Karlova Ves - nábrežie - Šafko
13. Hlavná stanica - Šafko
17. (špičková) Karlova Ves - tunel - Nám. SNP - Americké nám. - Vinohrady
Intervaly: 7,5 min/linka, víkend 15 min/linka
Počuje nedá mi to ale nedali by sa tie električkové linky viesť aj inak ako teraz? Však kuknite na hustotu našej siete a počete liniek aký je : 11celodenných a dve špičkové. V Brne majú na neporovnatenľne väčšiu sieť presne 13električkových liniek ako my, samozrejme s lepším intervalom. Skúste navrhnúť nejaký variant. Ja prichádzam s jedným úletom :
L 2 - ŽST Nové Mesto, Vajnorská, Trnavské mýto, Vazovova, STU , Hlavná stanica a späť, vozidlá : K2, interval : 8/8/8//15
L 4 - Karlova Ves, tunel, Obchodná, STU, Hlavná stanica a späť, vozidlá : 2xT6A5, interval : 8/8/8//15
L 10 - Zlaté piesky, Vajnorská, Trnavské mýto, Odborárske nám., Špitálska, Kamenné nám.,(tam)Jesenského, (tam)Nám.Ľ.Štúra, Šafárikovo námestie a späť, vozidlá : T3, interval 4/4/4//7.5
L 11 - Rača, Krasňany, ŽST Vinohrady, Račianske mýto, Americké nám., Špitálska, Kamenné nám.,(tam) Jesenského, (tam) Nám.Ľ.Štúra, Šafárikovo nám. a späť, vozidlá : K2, interval 4/4/4//7.5
L 12 - Dúbravka, Karlova Ves, nábrežie, (tam)Šafárikovo nám. (tam)Jesenského, Nám.Ľ.Štúra a späť, vozidlá : 2xT3,interval : 4/4/4//7.5
L 14 - Ružinov, Ružinovská, Miletičova, Trnavské mýto, Vazovova, Obchodná, Nám. SNP, (tam)Jesenského, (tam)Nám.Ľ.Štúra, Šafárikovo nám. a späť, vozidlá 2xT6A5, interval : 4/4/4//7.5
L 17 - ŽST Vinohrady, Račianske mýto, Americké nám., Špitálska, Nám. SNP, tunel, Karlova Ves a späť, vozidlá : K2, interval : 8/-/8//-
Prekvapilo ma, že dnes vodič 12-ky v meste (tuším 7828+7829) normálne vyhodil (teda slušne požiadal, aby vystúpil) mladého cestujúceho, ktorý nastúpil s hamburgerom (takým z ktorého teoreticky naozaj mohli kúsky popadať na zem a zašpiniť okolie). Ten teda bez slova vystúpil.
"Doterajší generálny riaditeľ Ján Zachar bude v podniku naďalej pôsobiť ako poradca vedenia." - poradca pre plynofikáciu ? a personálnu politiku vodičov MHD. ?
Uz ti to tu napisali ale priblizne
1. musi sa zohnat firma co to vykona
2. musi sa to naprojektovat tak aby zostala zachovana minimalna sirka jazdneho pruhu a boli dodrzane parametre
3. musi sa naprojektovat vhodne dopravne znacenie
4. az potom sa moze zacat
ziadna sranda
Len tak pre vysvetlenie :
Niekedy sa musi upravit sirka vozovky, lebo su urcite minimalne rozmery pre bus pruhy, miesto kde budu a celkove napajanie na ne a dokonca v inych statoch niekde aj vymena povrchu vozovky.
To by ma inak zaujimalo, preco sa nezatrolejovala povodna trasa 33? Zapchy su sice aj na Karloveskej, ale zas by bolo po problemoch s obratiskom...
Re #75683 Mike: Chcel by som vidiet projekt BUS pruhu.... kokos, to musi mat vsetko u nas PROJEKT?
Re #75686 Z: Som presvedceny ze za prudkym rozvojom automobilizmu je kvalita MHD. Som presvedceny ze vacsina ludi co chodi autom nim chodi kvoli pohodliu, ktore im nasa MHD neposkytne. Sam radsej chodim autom, pretoze je to pohodlnejsie a takych ako ja poznam velmi vela. MHD vyuzivam v rannej spicke, ked sa chcem len tak zviest, alebo ked mam proste dobru naladu Faktom je aj to ze (ako spomenul Ike) ze je tu aj mensie riziko prenosu chorob... poznam cloveka co ked niekam ide MHD tak po prichode domov si vzdy 2 minuty umyva ruky mydlom a to dokonca raz spravil aj na vlakovej stanici
Re #75692 slavius:
1. Mas pravdu, lenze to je (zial) vacsine ludi jedno...
2. Lenze ten vodic neriesi narat IGK ale to ze on sa uz nebude musiet tlacit v MHD s asocialmi, ale si pusti hudbu a pohodlne sa odvezie kam chce.
Re #75693 Mikimaus: Takych ako ty je zial viac a obavam sa ze nepotrva dlho a natrvalo k nim pribudnem aj ja.
Re #75698 eripmav: Faktom je ze ak sa nezmeni situacia skolabuje cela doprava v BA. A zacat sa musi od MHD, lebo inak to bude kruzit: Zla MHD = Viac IADistov = Pomalsia MHD = Este viac IADistov a tak dalej. Navyse vozidla MHD sa budu pravdepodobne nadalej viac rozpadavat ako kupovat = este viac IADistov. Treba zacat zvysovanim komfortu MHD a potom riesit ostatne.
ked spominas vodicov DPB, tak nema DPB nahodou akutny problem s nedostatkom vodicov??? - prave ze ma, plat vodica DPB je totiz uz v Bratislave smiesny. ved musia zvazat ludi z celeho slovenska. to je len dokaz toho, ze v bratislave zacinaju zarabat dost vysoko uz aj obycajny ludia - nizsia stredna vrstva (myslim ze profesia vodic MHD je vhodny priklad na charakteristiku nizsej strednej vrtvy)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
SDX
Re #75683 Mike: Chcel by som vidiet projekt BUS pruhu.... kokos, to musi mat vsetko u nas PROJEKT?
Re #75686 Z: Som presvedceny ze za prudkym rozvojom automobilizmu je kvalita MHD. Som presvedceny ze vacsina ludi co chodi autom nim chodi kvoli pohodliu, ktore im nasa MHD neposkytne. Sam radsej chodim autom, pretoze je to pohodlnejsie a takych ako ja poznam velmi vela. MHD vyuzivam v rannej spicke, ked sa chcem len tak zviest, alebo ked mam proste dobru naladu Faktom je aj to ze (ako spomenul Ike) ze je tu aj mensie riziko prenosu chorob... poznam cloveka co ked niekam ide MHD tak po prichode domov si vzdy 2 minuty umyva ruky mydlom a to dokonca raz spravil aj na vlakovej stanici
Re #75692 slavius:
1. Mas pravdu, lenze to je (zial) vacsine ludi jedno...
2. Lenze ten vodic neriesi narat IGK ale to ze on sa uz nebude musiet tlacit v MHD s asocialmi, ale si pusti hudbu a pohodlne sa odvezie kam chce.
Re #75693 Mikimaus: Takych ako ty je zial viac a obavam sa ze nepotrva dlho a natrvalo k nim pribudnem aj ja.
Re #75698 eripmav: Faktom je ze ak sa nezmeni situacia skolabuje cela doprava v BA. A zacat sa musi od MHD, lebo inak to bude kruzit: Zla MHD = Viac IADistov = Pomalsia MHD = Este viac IADistov a tak dalej. Navyse vozidla MHD sa budu pravdepodobne nadalej viac rozpadavat ako kupovat = este viac IADistov. Treba zacat zvysovanim komfortu MHD a potom riesit ostatne.