Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
V Presove a myslim v Banskej Bystrici su tiez vysokorychlostne vyhybky. Neviem, ako v BB, ale u nas su vodici este skazeni starymi Kremnicami, takze aj cez vysokorychlostne vyhybky idu 10 km/h... je mi z toho niekedy az zle 🙂
Ahoj všetci. Tento mesiac sme sa-ja a Internet-čerstvo zoznámili a mám radosť, že existuje takáto stránka, i že mám možnosť zapojiť sa "do debaty". Naše vozy-konkrétne BUSy- a ja si robíme spoločnosť už pekných pár rokov a objavenie tejto stránky je pre mňa viac než milou skutočnosťou. Najmä katalóg... Mimochodom, jedna vec ma prekvapila-že o vozoch IK280 od č.4800-4880 nie sú bližšie informácie. Ak by bol záujem, ja ich mám v mojom malom BUS-archívčeku viac než dosť...
Všetko dobré praje Z
diky turbo - sice som nieco podobne ocakaval, ale predsa len som myslel, ze aspon nieco 🙂.
Re: Telenique: neviem co znamena kupluju eliny, ale isiel som okolo v tom case a jedine co som videl, ako zdravotaci vynasali nejakeho mladasa z eliny do sanitky, bol dost bledy, asi odpadol, lebo bolo strasne dusno. Podla vyzoru neslo o nijakeho fetaka, skor student co isiel na intraky.
Bon-Cu:

Medzi CNG a LPG je obrovsky rozdiel. CNG je skratka pre Compressed Natural Gas, cize stalceny zemny plyn. LPG je Liquid Propan Gas, tekuty propanovy plyn. Oba systemy su uplne odlisne, jedine co maju spolocne je to, ze motor ide na "alternativne" palivo. Co sa tyka bezpecnosti, tak jednoznacne je CNG (to co mame my) bezpecnejsie ako LPG (napr. Vieden, Most). Dovod: Je jasne ze skor ci neskor nieco unikne, spravidla pocas udrzby v hale. Zemny plyn je lahsi ako vzduch, teda ak unikne tak sa nic nestane, staci otvorit vetrak na streche a je po probleme - rozplynie sa v atmosfere. Propan je tazsi ako vzduch a zacne sa hromadit pri zemi. Ak sa ho nahromadi dost vela, tak to moze kludne vybuchnut, ani nevies ako. Ked som bol pozriet v Moste, tak som videl aj ich haly na udrzbu autobusov. Vsade same senzory plnyu, po celej hale maju pri zemi kanale na odsavanie plynu, podstatne viac bezpecnostnych prvkov. Preto je LPG lepsi niele z hladiska bezpenosti ale aj nakladov na udrzbu, lebo vystavba a udrzba samotneho odsavania tiez nieco stoji.

Adnrej008:

"Vysokorychlostne" vyhybky. Keby nasi VRBUSTI vedeli, co to je pruzne uchytenie, tak by sa aj cez tie nase dalo ist 70 km/h. Ale oni vsetko zavesia tak, ze pruzna, pruzna, tuha,.. pruzna, pruzna, tuha... etc.. Vedenie (teda vyhybka) musi byt ulozene uplne pruzne, aby nedochadzalo k tomu, ze ti vyleti zberac (v nasom pripade palica). Asi aj viem, preco VRBUSTI nemontuju pruzne uchytenie. Lebo by ho museli aj pravidelne udrziavat. Aspon jeden krat tyzdenne by museli nabehnut s tym ich autickom a napruzit nosne lana. To sa im nechce, takze to tu je tak ako je. V Ziline, Ostrave a inde su moderne vyhybky bezne, trolejbusy cez ne idu s prehladom 70 km/h a ani sa neunuvaju ubrat jazdu - oni tam idu na plny knedlik! A tiez cez krize. Nase vednie v Bratislave patri naozaj do kategorie "VRBUST", tej nahrosej odrody...


KLF:

Presne, traba nove vozy, ja to vravim uz davno. Preto som tu pisal ze nech sa radesj kupi nieco nove ako modernizacia starych serblov. Ale treba najst nejaky kompromis, lebo modernizacii sa nevyhneme. Ako priklad by som zobral Vieden, kde som nevidel jediny stary Duwag s tyrystorom alebo podobnymi hrackami. Nie, oni ho nechaju tak ako je, daju mu skvelu udrzbu a kupia elektricky nove, moderne. V Bratislave by som to robil tak, ze po moderniazacii isteho poctu vozidiel by sa zacali kpovat nove, nizkopodlazne. Ale vsetci vieme kde to viazne, takze mozeme sa ist stazovat na Magistrat.... 😞
Neviete co sa dnes dialo pred tunelom / v tuneli smerom do Dubravky okolo 18.00? Elektricky stali az po Namestie SNP a vodici splietali daco o tom ze kupluju eliny. vie niekto daco viac?
Preco su vlastne dracikovia na MHDckovych busoch modry, ked nater je zeleny? U SADky to chapem, modry nater - modry dracik...

A preco vlastne CNG a nie LPG???
turbo: nie je problem, ak sa mi ich podari tatkovi slohnut 🙂 🙂 a nejako sa so mnou dohodnes, poziciam, pripadne dam prefotit 🙂

kami: to je mozne. su to infomaterialy, ktore sa davaju novinarom, aby mali o com pisat. a kedze tatko pise do autozurnalu, predpokladam, ze v najblizsom cisle tam bude nieco aj o agore... 🙂

juj, ako rad by som si pozrel tie fotky elektriciek, ktore tu fsetci tak ospevujete... ale nemozem, lebo mam vypnute zobrazovanie obrazkov. inac by tato sunka nikdy nic nenatiahla... ale skusim sa pozriet zajtra z roboty a potom sa aj ja podelim o dojmy 🙂
Turbo, Hroch: predpokladam, ze su to propagacne materialy Karosy, daco take ako mal Karosak prefotene v Agore na nam SNP. Cize vsetky rozmery udaje, vybava, ...
#7511: Dovolím si ešte doplniť, že v prípade príprahu (dva rušne v čele vlaku) príprahový rušeň (t.j. prvý) ide na predný zberač, vlakový na zadný. (To sa samozrejme netýka prípadu, kedy je druhý rušeň neschopný jazdy.)
no ten odkaz - musite dat refresh - potom to uz ide - neviem preco, ale je to tak,alebo copy a paste

www.anndy.host.sk/tr14vozik.jpg
Zdravim,

podarilo sa mi zisti, ze existuju rozne vyhybky pre troflace - moderne vyhybky. Viem, ze tu v blave, niekto na tomto fore uz pisal, ze uz vacsina je uz vybavena dialkovym prehadzovanim, co je O.K.

Ale raz tu bolo tiez spomenute, ze je niekde aj tzv. rychloprejazdna vyhybka (neviem, ci vsetky tie, ktore sa prerabali na na dialkove ovladanie,a le asi nie).

No ja som zistil, ze existuje rychloprejazdna tahova vyhybka, ktora, ze vraj umoznuje prejazd az rychlostou 70km/h. A tiez, ze existuje rychloprejazdna vyhybka podvesena (trubkova), ale jej max. rychlost sa mi nepodarilo zistit.

Tolko teorie. Tak sa chcem spytat, aky typ je v BA (niekto tu pisal, ako som uz spominal, ze niekde je, ale mne sa nezdalo, ze tam troflace chodili vyrazne rychlejsie, ako cez obycajne) a tiez, ci sa neplanuje nieco s tymi vyhybkami robit - lebo tie rychloprejazdne su podla mna velmi dobry napad - zo vsetkych hladisk (najma z hladiska plynulosti a pritazlivosti trolejbusovej dopravy pre verejnost).

Este zaujimavost - neviem, ci ste vedeli ale v Hradci Kralove, kde pouzivaju 21Tr s dieselagregatom, tak pouzivali a pouzivaju aj 2x 14Tr s pomocnym jednonapravovym vozikom, na ktorom je vlastne agregat a ten umoznuje aj 14tr-ke prekonat urcite vzidalenosti bez elektrickej siete. Ak by ste chceli vidiet, ako to vyzera, kliknite na www odkaz hore.

Dik za kazde info ohladne tych vyhybiek.
Prave som videl 7303 !!! Je teraz na Hl. Stanici ! V tomto momente !!! A pojde zachvilu zas okolo mna dole !
Caute vsetci, uz som tu dlho nepisal, lebo som sa musel vselico ucit..
Asi okolo 10:00 asi nefungovala vyhybka pri zastavke Kosicka (vyhybka Prievozska/Mileticova). Stal tam dispecer a prehadzoval palice. Mozno boli aj vrchari, ale neviem, lebo som mal anglictinu...
No tie nizkopodlazne elektricky su uplne super a kebyze ich mame v BA dovolim si tvrdit - VELA by sa v doprave tym vyriesilo !!! Vratane uplnej vyluky aut z centra (aj sirsieho) mesta.
Tie eliny su cool! Hlavne tie z Bazileji a Viedne.
K tym zberacom: aj pri rozbehu ma zeleznicne vozidlo (aspon teda na jednosmernej trakcii) zdvihnute oba zberace. Mam dojem, ze to je kvoli obrovskemu odberu prudu pri rozbiehani na 3 kV. Neviem, ci to robia aj na striedavej sustave, predsa len pri 25 kV je hodnota v amperoch tecuca cez zberac nizsia...
nedalo mi, tak vam este ukazem 3 fotky z Brna - elektrickova rychlodraha:

Asi najlepsia fotka je tato. Niet co dodat. Elektricka ide uplne oddelene od cesty, ma mimourovnove krizovania a zastavky vzdialene aj viac ako 500 metrov. Preco by to takto nemohlo vyzerat napr. V Petrzalke???

Tu je zasa moderna konecna zastavka elektricky. Aj v Petrzalke by mohla byt taka...

nuz, co vy na to?
tu mate dalsie fotky nizkopodlaynzch elektriciek:

Na tejto fotke je nizkopodlazna elektricka Siemens Combino v Bazileji (Svajciarsko) na rozchode 1000 mm. Prva jazda Combina na "uzkom" rozchode bola uz v roku 1998, cize je to vozidlo overene a jazdi aj mnohych Nemeckych mestach. Odporucam pozriet si vsetky fotky z Bazileja, ktore mame na imhd.

Tu je elektricka SGP ULF, premava vo Viedni. Jedna sa o odlisnu konstrukciu vozidla, mieso podvozkov ma tzv. portaly, kde su zvislo ulozene trakcne motory. Toto vozidlo existuje zatial iba na rozchode 1435 mm, ale udajne je mozna aj aplikacia na 1000 mm.

Obe vozidla su moderne, plne nizkopodlazne, maju uspornu elektricku vyzbroj a su komfortne ako pre cestujucich tak pre obsluhu. Pre Bratislavu uplne staci Siemens Combino, SGP ULF je zbytocne drahy a vo Viedni sa prejavili aj niektore zle vlastnosi jeho prevadzky, napr. vysoke opotrebovanie okolkov a kolajnic v obluku.
Nové električkové vozidlá pre Bratislavu:

pozri tu
Co sa tyka jazdy na zadny zberac: pokial viem, na zeleznici sa vzdy jazdi na zadny zberac. Ak sa z akehokolvek dovodu mechanicky poskodi zadny zberac, strojvodca zodvihne predny a pokracuje. Ak by sa jazdilo na predny zberac, existuje relativne vysoka moznost, ze pri jeho poskodeni, pripadne pri mechanickom poskodeni vedenia by mohlo dojst aj k poskodeniu zadneho zberaca (napriklad odlomenymi kuskami predneho zberaca, utrhnutym izolatorom vedenia, ...). V pripade jazdy na zadny zberac ostane predny neposkodeny a bude za miestom pripadneho poskodenia vedenia, takze sa s nim da pokracovat v jazde. Ak lokomotiva stoji dlhci cas na jednom mieste, vzdy zdvihne aj druhy zberac, aby nedochadzalo k prehrievaniu styku zberaca a vedenia.
Neviem, ci je to aj nejaky predpis, ale mam to priamo od strojvodcu elektrickej lokomotivy.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.