Ja som to počul vulgárnejšie, že aj keď príde na zastávku veľké čierne ho... tak tam ľudia nastúpia. Jeden z dobrých príkladov je keď vlky nastupujú do zimných hotovostí.
V Prahe to ide, bo sa na to vlkä dlhoročne zvyknuté.
V BA nie. V BA platí tzv. Šestinovo pravidlo: "Pristavte na zastávku riť natretú na červeno a na žlto. Vlkä do nej nalezú a budú sa pýtať, kam to ide".
To môžem doložiť z vlastnej skúsenosti (hoci som to tu už niekoľkokrát omieľal) - keď som ešte jazdil s tramwajóm tyrystorówym, dojazdy boli s vlkä, s pôvodným číslom linky, akurát s bočnými tabuľami bez čísla "Cez nám. Ľ. Štúra a nám. Fr. Zupku do vozovne Jurajov Dvor" a prednou tabuľou "Vozovňa Jurajov Dvor". Konfliktov s vlkä bolo nepočítane.
Tak som si premiestnil do voza jednu sadu tabúľ linky č. 10, pri poslednom odchode z konečnej voz prelistoval na 10 a odvtedy som nemal konflikt ani jediný, hoci som končil zo stanice, z Dúbravky, z Pošne...
Ale bolo to v rozpore s predpismi, takže môj návrh takto to zoficiálniť bol x-krát zamietnutý.
Presne o tomto som prednedávnom písal.......to by sme teraz mohli pomeniť trasy polovici liniek na ktorých sú nasadzované kĺbové vozidlá......fakt nechápem čo to prinesie DPB, keď tú trasu skráti. A tie výhovorky s tým otáčaním a porušovanie pravidiel cestnej premávky či ako to tam nazvyli! Radšej by si mohli vymyslieť niečo lepšie. Ale možno to bude mať pozitívny vplyv.....................................ale stále neviem prísť na to, že aký????
J1 - ZST Nove Mesto (alternativne Zatisie) - Vajnorska - JD (pouzivanie pre dojazdy linky 1)
J2 - Dubravka - KV - Safarikovo namestie - Spitalska - Trnavske Myto - JD (pouzivanie pre dojazdy linky 12, mozno aj 4)
J3 - KV - tunel - Obchodna - Vazovova - Trnavske myto - JD (pouzivanie pre dojazdy linky 9)
K - Nam.L.Stura - Safko - Namestie SNP - Obchodna - ZST Vinohrady (pouzitie pre dojazdy linky 13, ktora by sa za Jesenskeho zmenila na K1, alternativne by mohla byt oznacena ako "7")
Linka 2 - skratena po Jurak
Linky 3,5,11 - skratene po Krasnany
Linka 4 - bud skratenie po Jurak, alebo jazda ako linka J2]
Linka 8 - Z Hl.St ako linka 3 skratena po Krasnany
Linka 14 - Po Jesenskeho by sa zmenila na 11 a isla by po jej trase po Krasnany
ako vidíš, u nás nie. Alebo vlky, keď na zastávke prehliadnu za odchodom ako poznámku malý štvorček, nejaké písmeno by si už všimli? Ale zasa možno FS software asi nedokáže dať do ZCP za odchod písmeno, iba symbol...
V Prahe su dojazdy oznacene cislom svojej vlastnej linky. V cestovnom poriadku maju vyznaceny normalny odchod s poznamkou napr. V = jede do vozovny Vokovice. A funguje to.
Naštuduj si patričnú legislatívu, ja ju tiež 100%tne neovládam. Ale každá existujúca linka musí mať zverejnený CP a ten musí byť garantovaný. Ak tam sú výnimky, tak azda iba pri mimoriadnych, alebo príležitostných jazdách.
o to horšie by to bolo pri takejl dojazdovej linke, nazvyme ju, ako to navrhoval kolega povedzme č. 15. Cestujúci by zistili, že táto linka existuje a povedzme táto trasa by mnohým vyhovala. Ale tie odchody by boli vieme kedy (iba dojazdy) a k nim keby nebol CP, to by sa vlkä načakali...
A ďalej, keby sa zaviedla na dojazdy z Ružinva L15, prečo nie aj dojazdy z K. Vsi? Spoje L9 tiež idú po Vazovovu a ďalej na ŽST Vinohrady a sú označené ako L9 - tam nie sú konfliktné situácie, že kam ide z Vazovovej? (alebo z Trn Mýta prečo nejde do Ružiova ale na Vajnorskú) - To by chcelo ďalšie dojazdové linky - 16 a 19? a čo potom dojazdy L12 zo Šafka? L18? A keď sa zavedú z hlavnej Stanice dojazdy s ľuďmi? To nebude môcť byť L3, lebo ľudia si nevšimnú malú poznámku, že ide iba po ŽST Vinohrady a oni nie sú povinní čítať cieľ...
To je jedno uz, prsalo jak dive a navyse ten pach zo Spalovne... cize na Vlcie Hrdlo som prisiel uplne mokry, kurnik, doteraz mam nocnu moru chodit linkou c. 77 ?
Co je odpodstatnene na tom ze si sa mohol zrelaxovat v takom prijemnom prostredi? ? Si predstav ze keby si sa tam nereaxoval nemohol by niekto ist na obed!
A co ja (resp. stranka iMHD.sk) s tym ma? Napravit sa to neda a nikto nemoze byt potrestany... toto ja nechapem, bezne vypadne par spojov a to je take vynimocne... ine by bolo, keby tam bol dvojhodinovy interval a ja by som ostal mrznut na Spalovni ? co sa mi uz stalo (patricne som sa stazoval aj na DPB, no moja staznost bola neopodstatnena ?)
Dobre, tak by tam ten CP nebol. Aj ked si myslim ze zverejnenie odchodov s poznamkou: "Tieto spoje NIE SU garantovane a nemusia byt vypravene" mohlo byt.
CP bez garancie odchodov neexistuje. Ako náhle je odchod zverejnený na CP, je povinnosť podľa všetkých dostupných prostriedkov patričný spoj vykonať, v prápade výpadku ho nahradiť.
Omg.. keby si si skusil najst dobre spojenie a uracil sa aj prestupovat, hned by to bolo rychlejsie
Re #74495 ufo: Odkial mas tuto informaciu? Ak je to pravda a ide sa rusit posledna z dobrych veci je cas zacat riesit nejaky sposob ako sa zbavit Cng. Zachara a nahradit ho niekym normalnym.. Da sa to peticiou? (kedze ide o mestsky podnik) Viem ze vedenie DPB v tom moc nejde, ale bez CNG. Zachara by sa to aspon trochu zlepsilo.. a Andrejko D. by sa trochu mozno zlakol.
Re #74500 Erinaceus: To som uz davnejsie navrhoval, ale s oznacenim J (Jurajov Dvor) a K (Krasnany). Z kazdej zastavky by bola urcena jednotna trasa zatahov do vozovne, pricom na oznacniku by ta trasa (aj s CP - BEZ GARANCIE ODCHODOV) uvedena.. Co sa tyka Ruzinova - tam by sa trebars mohla spravit aj nova linka (15?) Ruzinov - Krasnany..
Ad. 68: Nedalo by sa to tocit cez Vazovovu? Aj tak predpokladam ze je len otazka casu kedy bude dalsia zmena..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike