Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fobust #73345:
3xT by sa ešte dalo, ale 2xK elektricky nespriahneš, veď vieš 😉 A navyše, potom by bolo príliš málo súprav do výpravy 🙂
A to číslo 7 je nie len kvôli môjmu šotoušstvu, ale aj kvôli orientácii cestujúcich (preto som navrhoval to prehádzanie čísel o pár príspevkov nižšie) a mám pocit, že aj kvôli drážnemu zákonu - zdá sa mi totiž, že nedovoľuje mať v jeden deň linku 1 z A do B cez C, a ďalší deň linku s tým istým čislom z D do E cez F, že tam musí byť nejaké obdobie, ktoré linka s tým číslom nesmie jazdiť, aby mohlo mať to číslo úplne inú trasu...ale týmto si nie som istý...
Veď aj keď sa robilo nové linkovanie Petržalky, tak sa najprv vymysleli trasy, a až potom sa na ne nasadili čísla tak, aby sa linky a čísla čo najviac podobali tým pôvodným 😉
Reakcia na: Beus #73342:

Teoreticky by sa to dalo riešiť aj kapacitnejšími súpravami. Či už 3xT, 2xK alebo hybrid T+K. 🙂
1: 2xT
2: 2xK
3: 3xT
4: 2xT
5: čo ostane. :-))
Reakcia na: Malic #73341:

V zásade nemám nič proti tomu, aby v špičke niektoré spoje linky 2 končili a začínali na Vinohradoch. Aj to je možné riešenie. A v Petržale by mohlo byť za Jiráskovou tiež takéto "špičkové" obratisko.
Reakcia na: Beus #73342:

Potom by bola na Obchodnej moc veľká inzenzita, radšej ju mať na Špitálskej... 🙂 A že by bola v súbehu vôbec nevadí. Bola by v tretinovom preklade. Takže napr. zo zastávky americké námestie by v špičke išli smerom na kamenné:
linka 2:
7 00 04 08 12 16 etc

linka 6 (neviem prečo 7):
7 03 07 11 15 etc Proste minútu pred linkou 2 (aby ju odľahčila čo najviac, zároveň to umožní preklad v KV s linkami 3 a 4)

linka 3:
8 02 06 10 14 18 etc
Reakcia na: fobust #73339:
Tiež som nad kapacitou na Vinohrady a do KV uvažoval, a prišiel som k podobnému záveru, takže celkom súhlasím - fakt by sa hodila ešte 1 špičková(! nie celodenná) linka (z historických dôvodov asi s číslom 7), z Vinohradov po KV, len trasovaná by mohla byť cez Obchodnú a potom fakt neviem či tunel alebo nábrežie, a to kvôli tomu, aby nešla v centre rovnakou trasou ako celodenná linka z Rače, a poskytovala tak väčšiu diverzifikáciu 🙂
Reakcia na: Beus #73336:
Vsetci si to dobre pamatame tu diskusiu a vsetko okolo a nezostava nic len suhlasit, fakt je to dogma a mali by sa jej drzat aj ludia z DPB ? ?

Re #73339 fobust: Ono mozno by sa ranne posilove linky dali robit vkladanim special spojov do existujucich liniek, aby sa vlka neplietli, ale to je v zasade jedno uz.

Hlavne malo liniek a husty interval a dobre prestupne terminaly.
Reakcia na: Beus #73336:
Ešte doplním môj pohľad: za zváženie by možno stála výmena trás liniek "3" a "4" na úseku PKO-Trnavské mýto, čím by sa odstránil mnou spomínaný nedostatok... priniesol by presun prestupu Dúbravka-Petržalka na Obchodnú, čím by sa však nijako nestratil čas oproti pôvodnému prestupu na Kamennom, keďže po nábreží to trvá dlhšie... problém by mohla byť relácia Petržalka-Ružinov, kde by sa muselo prestupovať trošku "odveci" pri Blumentáli, čo je však v pôvodnom návrhu rovnaké v relácii Petržalka-Zlaté piesky. Umožnilo by to ale zároveň lepší prestup Ružinov-Rača pri Blumentáli, oproti Americkému, čo je zachádzka. Zároveň by sa touto výmenou rovnomernejšie rozdelil prepravný prúd od Polusu - hore na stanicu, a dolu do centra 🙂 Ak to má nejaký fundamentálny háčik, opravte ma. 🙂

A ešte by som upravil číslovanie nasledovne (aby čo najviac korešpondovalo so súčasnými linkami):
1: Hl.stanica - Petržalka
2: Hl.stanica - ŽSt Nové Mesto
3: Rača - Špitálska - Petržalka
4: Zlaté piesky - Špitálska - Karlova Ves
5: Dúbravka - Obchodná - Ružinov

Tr3mp (ak sleduješ) - čo povieš na tieto malé úpravy? 🙂
Reakcia na: Beus #73336:

Ja mám iba obavy či by z celej račišradiály stačila jedna linka. V špičke by sa hodila posilová zo ŽST Vinohrady do Karlovky, tam je interval 120 sekúnd nedostatočný. Už dnes je niečo okolo 100 až 110 sekúnd a chodí to tam narvaté. Kľudne by to v špičke uživilo ešte jednu linku = 90s interval. A mohla by ísť cez Tunel, Špitálsku a Americké na Vinohrady, dosť podobné linke 17. Špičková linka, nie celodenná. A stým prestupným terminálom pred Hydroconsultom absolútne súhlasím.
Reakcia na: Beus #73336:
? ? Na tuto dogmu skutocne nema nic. Niekolko dni bola preberana zo vsetkych stran a jedine co ostalo bolo ci L3 a L4 nevymenit trasy alebo aspon konecne na jednej strane...
Ved nic nebrani aby zastavka Vazovova bola pred ex. Hydroconsultom..
Reakcia na: SDX #73335:
ja nehovorim o kapacite prepravnej ale o kapacite obratiska.Ak by si jazdil tak ze vodici si vozy medzi sebou striedaju tak na tej konecnej bude stat tych vozov menej a tym padom tam bude viac miesta...
fobust: Presne tak, optimálne pre NDS 😉

A ostatní: Už toľko nefantazírujte...

Dal som si tú námahu, že som to prezrel dozadu, a našiel, takže dávam do pozornosti tzv. Tr3mpovu dogmu: http://hrady.sk/imhd/eliny2008.pdf
A prípadne príspevok #29724, a celú následnú diskusiu, rozoberalo sa to tam do dosť veľkých podrobností. Všimnite si v nákrese tiež zriedené zastávky tak, aby sa nestálo pri každej vŕbe, a pritom bola zachovaná obslužnosť územia.

Ja osobne by som síce prestupný uzol Vazovova presunul pred daňový úrad a linku z Rače poslal dolu Americkým námestím a nie Vazovovou, a tiež mi tam trošku absentuje rýchle spojenie Rače s Dúbravkou cez tunel, ale to sú len detaily, ktoré sa ešte dotiahnuť dajú, ide však o to, že toto je viac než životaschopný základ, na ktorom sa dá stavať skutočne solídny nosný systém.
Reakcia na: Ámos #73333:
ad. Holicska: tam uz kapacitne nic nevyriesis, tam uz castejsie jazdenie jednotlivych liniek (68 a 94) proste nie je mozne.
Reakcia na: Ámos #73333:
Zo zakona musi vodic mat raz za urcity cas pauzu. Ale to by sa dalo riesit striedacmi a vozy by furt behali 🙂

trochu mimo... Mne sa vo Viedni paci ze v momente ked odide voz z vychodzej zastavky pride dalsi a stoji tam az do odchodu (pricom ked nikto nenastupuje tak zavrie dvere a zas ich da na dopyt). Takze namiesto cakania v zime sedim v teplom voze. Skoda ze sa to tu organizacne (asi) neda spravit.
Hovori sa ze je malo vozov... Napadlo uz niekoho ze by vodici elektriciek "nehnili" na konecenych s vozmi, ale by sa jazdilo tak ako je to bezne na zapade... Nova elektricka je prilis draha zalezitost takto by sa ich muselo kupit menej, respektive vacsie mnozstvo obsluzi viac spojov..
Malo by to aj ine vyhody - napriklad vnutorna teplota vozu. Cez zimu by elektricka stanim 15 minut na konecnej nevychladla a cez leto by sa zase nerozpalila... (neviem ci u elektriciek studeny rozjazd robi problem a zvysuje spotrebu)
A ak by sa to zaviedlo napr. aj u busov (take linky z konecnej Holicksa su na to stvorene) by nevychladol ani motor a zaroven by sa usetrili dojazdy a vyjazdy ak by sa spicka robila predavanim vozov a sedlo klasicky ako teraz. Taktiez by sa u tejto konkretnej konecnej vyriesil kapacitny problem... Samozrejme bolo by treba vybudovat poriadne zazemie pre vodicov...
Reakcia na: SDX #73331:
Ach jasne, zabudol som na to ze tam bude River Park... 5 by sa zmenila na Vazovova - Spitalska - Nam.L.Stura - nabrezie - tunel - Obchodna - Vazovova a 6 na Vazovova - Obchodna - tunel - nabrezie - Safko - Spitalska - Vazovova
Reakcia na: N/A #73321:
Tie planovane zmeny boli fajn (aj ked mam par vyhrad). Kludne by sa (s mensimi obmenami) mohli realizovat aj dnes.

Ono, idealna by bola 1 linka na radialu (+ MOZNO spickove posilove), len to by zas ludia nadavali...
Spravil by som to cca. takto:
1: Zlate Piesky - Spitalska - nabrezie - Nam.L.Stura - Safarikovo namestie - Spitalska - Zlate Piesky (DOCASNE RIESENIE, neskor by to namiesto tocenia sa islo do Petrzalky)
2: Ruzinov - Vazovova - Hlavna Stanica
3: Hlavna Stanica - Obchodna - SNP - Nam.L.Stura - nabrezie - tunel - Obchodna - Hlavna Stanica (jednosmerne)
4: Raca - Obchodna - tunel - Karlova Ves - Dubravka
5: Vazovova - Spitalska - SNP - Obchodna - Vazovova (aby sa dochodcovia nemuseli medzi Obchodnou a Spitalskou terigat tymi uzkymi ulickami a aby nemuseli nadavat)
6: Vazovova - Obchodna - SNP - Spitalska - Vazovova (nie je nutna)...

Trochu to pripomina Vieden, kde maju linky 1 a 2 premavajuce po jednom okruhu a od nich sa vetvia ine linky do ostatnych casti mesta... ta 6 nie je nutna, takze teoreticky by postacilo 5 liniek 🙂 este je tam problem s neobsluzenim ZST Nove Mesto co sa da riesit linkou napr. ZST Nove Mesto - Trnavske Myto - Vazovova - ZST Vinohrady.
Reakcia na: N/A #73323:
Nechcem polemizovať, ale podľa mňa by to bolo najideálnejšie asi takto: Dúbravská radiála 2 linky, Karloveská 1 (2), Ružinovská 2, Račianska od ŽST Vinohrady do Rače 2 linky (resp. 3), Račianska od Račka 1 linka. Vajnorská 2 linky (resp. 3). Nechce sa mi teraz písať návrhy, ešte by to vyvolalo spory, ale nechajme sa prekvapiť.
Reakcia na: AAA #73328:
Po dostavbe River Parku by mohol dopyt po spojení tunel mesto mierne vzrásť.
Reakcia na: SDX #73317:
Ak dáš 2 linky na radiálu máš 16 spojov za hodinu oproti dnešným 15, takže si myslím, že tých pár vozov sa nájde. A čo sa týka tunela, je pravda, že kedysi keď som bol malý, vo vtedajšej 6 a 7 pár ľudí cestovalo. Ale keď boli pred pár rokmi v lete výluky a točila sa tadiaľ 6, resp. 11 cestovalo cez tunel okrem mňa 0 až 3 ľudia. A to si myslím, že je škoda peňazí.
Reakcia na: N/A #73321:
Intervaly mali byť 8 min špička, 10 sedlo a 15 víkend - to aby bol zachovaný náslený interval na radiále v špičke 4 min a v sedle 5 min, ako bol vtedy a je aj dnes. Akurát to sedlo sa u električiek zrušilo - že dnes je celodenný radiálny interval 4 min. -aj v hentom návrhu sa potom prešlo radšej k celodennému intervalu 8 min cez prac. dni. a potom boli ešte nejaké zúfalé pokusy vytiahnuť do výpravy všetko, čo doma máme a L5 a tušim aj L9 mali mať v špičke interval 6 min, ale o. i. to by popieralo aj to, čo som práve písal jednotný interval.

Re #73322 SDX: z dôvodu prekladov liniek na radiálach - a to na oboch vetvách, z dôvodov náväzností, z dôvodov ľahkej zapamätateľnosti, z dôvodov kapacitných (pri jednotnom intervale v celej el. sieti môžeš regulovať ponúkanú kapacitu dĺžkou súpravy, resp. výpravou sólo - K2 - 2xT.
Čo linka to iný interval môžeš mať u autobusov, hypoteticky u trolejbusov ale nie pri tej sieti električiek, ktorú máme. To by už nebol systém. a v eposlednom rade Tebou navrhovaný 9 min. interval som širkoko ďaleko na elektrčike videl naposledy asi vo Varšave.
U nás boli ako interval ľubovolné reálne čísla robené na zákalde obehu vozidiel cca 15 rokov dozadu a skôr. Aj na električkách.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.