To robievajú vodiči často; že idú v náskoku a na Buse majú zastávky pozadu. Pokiaľ je dráhové kritérium odpojené (dá sa to na palubáku prepnúť, ale vodiči to majú zakázané (avšak čo všetko majú vodiči zakázané a porušuje sa to veselo...)), alebo jednoducho to nefunguje, čo nie je zriedkavosť; dodatočnú kontrolu tým ofintia (vtedy sa zastávka počíta ako otovrenie dverí). Pokiaľ ale dráhové kritérium ide tak, ako má; môžu s tým manipulovať koľko chcú, akurát tým vyhodnocovateľom sťažia prácu, ale zistí sa tým reálny odchod zo zastávok, aj keď podľa BUSE môže byť pozadu.
Podobne robievajú aj to, že nepotvrdia odchod z konečnej a potvrdia ho až uprostred trasy. Takže na transparente vidíš zastávky pozadu, ale pokiaľ "dráha" (=dráhové kritérium) funguje, tak mu reálne časy zo zastávok zisita.
Pokiaľ si vodič počas jazdy niečo kliká na palubáku, najčastejšie môže to byť okrem vyššie uvedených možností aj potvrdenie skutočnej polohy zastávky po otovrení dverí vozidla, práve pre vzdialenosť, ktorá je nameraná ináč v BUSE oproti skutočnosti; alebo si môže pozrieť odchod z ďalšej zastávky, aby vedel, či sa má šuchtať, alebo má dupať; alebo zadáva číslo vodiča (po striedaní), alebo spústa iných možností.
Vodiči chodia dondes s náskokom a u niektorých sa môžem na to spoľahnúť aj v špičke, že to budú 2 minúty a viac, najmä lebo:
- DAT karta sa večer po dojazde nevyhodnocuje každému jednému vodičovi
- aj keď sa to vyhodnotí, ale funguje protekcia a vodičovi sa nič nestane; alebo ak jazdí dispečer, ten môže skoro všetko
- aj keď sa vodičovi strhnú prémie, ale vodiča to netrápi, sú takí ktorí jazdia bez prémií každý mesiac práve kvoli náskokom, a nevadí im to, k tvrdším sankciám sa voči takým neprikračuje
Vo VŠETKÝCH vozidlách. Nebudem ďalej diskutovať o elementárnych pravdách.
Zastávka sa potvrdzuje otvorením dverí alebo tlačidlom na palubáku, ale bez dráhového kritéria to proste nejde. Robíš závery z povrchných pozorovaní. Bodka.
nenapisal som cislo toho autobusu, aj ked by som mohol, mozno moje tvrdenie vyznelo tak, ze to tak bolo, OK, moja chyba, ale co by si si myslel, o vodicovi, ktory ide v naskoku 5 minut, a pride na konecnu avion a na transparente ma "bojnicka". Tie zvysne zastavky asi kde spravi? A to este za jazdy robil take veci - ze zastaneme na zastavke - transparenty nic, nastane ten spravny cas, ked mozme byt na dalsej zastavke (samozrejme dve tri dozadu oproti tomu kde sme), samozrejme to uz takmer odchadza, a vtedy nieco stlaci na pocitaci, a prehodia sa transparenty na stav, aky je, ked stoji na zastavke... jednu zastavku sme dokonca absolvovali za jazdy... tak mi nehovor, ze v tomto vozidle je v zaznamoch aj prejdena vzdialenost...
si si isty, ze aj v starych typoch vozidiel maju palubne pocitace, ci co to je, informaciu o prejdenej vzdialenosti? OK, ja to neviem, len sa domnievam. A pokial maju, tak potom nechapem, preco - a nestalo sa to raz, ani dva krat, ale castokrat vidim, ze vodic, napriklad aj pri jazde z konecnej v predstihu otvori dvere alebo nieco stlaci na to pocitaci az za jazdy, aby bol akoze na zastavke v spravny cas... velmi by ma zaujimalo ako na napriklad ikarusoch 280 je spraveny vstup informacie o vzdialenosti do palubneho pocitava, rad sa dozviem ako to je.
Samozrejme, že systém informáciu o prejdenej vzdialenosti má a jej použitie by nestálo nič. Z toho istého dôvodu (vyhodnocovanie dráhového kritéria) aj s tým žvástom o vodičovi nie trocha, ale úplne mimo, najprv si niečo zisti o fungovaní, potom kecaj, odberca krvi. Keď niečo napíšem a neviem, tak napíšem "myslím si" a nie "je to tak a tak".
lenze to by informacny system musel mat informaciu o prejdenej vzdialenosti. ma to? a ked nema - kolko by to stalo? podla mna dost... a mozno by bolo lacnejsie instalovat GPS jednotku, ktora by urcite dost vyrazne umravnila aj takych vodicov, ako som mal moznost vcera vidiet na L63 - isiel s naskokom 5 minut! a preto bol oficialne dve zastavky pozadu, potom urcite dva krat v spravny cas otvoril na konecnej dvere a v zaznamoch ma vsetko vporiadku...
Tak to je tiež pravda. Ako raz povedal jeden múdry pán: "s dôchdocami je vždy problém. Na výstup sa pripravujú buď veľmi skoro, alebo veľmi neskoro." ? ?
Niekto , teda hlavne penzisti to beru potom ako vravis (ze sa uz pripravuju na vystup pri hlaseni Nasleduje zastavka...) a len co sa voz pohne uz sa trepu k dveram ?
Pre posúdenie zastávky musí byť vo vzdialenosti nastavená "väčšia vôľa" v metroch pre prípad odchýlky s tým, že na každej zastávke, v prípade, že zastavenie vozidla bolo považované za zastavenie v priestore zastávky, sa začne počítať vzdialenosť k ďalšej zastávke odznova. Takto je to nastavené napr. v Nitre, Žiline a Prešove.
#71956 Michal - nizkpodlažnosť je štandard v sucasnosti, pre rýchlejšie a pohodlnejšie nastupovanie. Latrina je tiež lacnejšia než spláchovaci záchod...
Aj keď zase až tak dementný systém to nie je, lebo pri odjazde z predchádzajúcej zastávky ti to zahlási "nasleduje zastávka" takže už teraz sa máš pripraviť na výstup.
no hej. ale ... problem moze nastat pokial sa viac beha z pruhu do pruhu alebo sa obchadza nejaka prekazka a vtedy moze vzniknut metrazne manko. ale zase ked sa to zmaze to odpocitavanie po kazdej zastavke, fakt by to nemusel byt problem.
Aj tak nechápem, prečo práve v Bratislave niekoho napadlo zvoliť takýto dementný systém, že sa zastávka hlási až po zastavení vozidla na zastávke. Veď nie je problém to hlásenie mať podľa dráhového kritéria a hlásiť nejakých 100 m pred zastávkou, ako elementárna logika káže.
Vidis, aky mame napriklad aj my dvaja nudny zivot?? Ked pojdes do tej partie, tak sa mi ozvi, pridam sa aj ja.. Ja som mal naposledy adrenalin v zilach, ked som visel na lezeckej stene v Auparku. ? ?
nooo...na BTS je to vyriesene tak, ze ked nie je na letisku velka prevadzka (2 a viac lietadiel naraz, pripadne zle pocasie, alebo velke mnozstvo sluzobnych aut behajucich sem a tam ? takze preto sa nepouziva zakazdym bus
co sa tyka tych srotovnikov...ta karosa sa uz nepouziva na prepravu ludi do lietadiel, letisko ju ma len na vyhliadkove jazdy po BA, prip. letisku a podobne...v pripade, ze sa pokazia nejake cobusy a je velky naval cestujucich, tak vtedy sa pouzije, ale to sa stalo len zopar krat zatial...
MANy sa pouzivaju az ked su cobusy vytazene..takze to je tak zhruba napisane ako to tam funguje s tymi "šrotovníkmi" ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mike