1) Bolo tam to "v podstate".. nemyslel som tym ze je to metro.. nas tunel je tak na rozhrani metro/elektricka.. ale ako spravne povedal eripmav, je blbost rozlisovat metro a elektricku..
2) Ak myslim variantu Dostojevskeho rad - Karadzicova, tak ta by bola napojena na Safko (usek Safko - Nam. L.Stura by sa zdvojkolajnil), cize spojenie by bolo Nove Mesto (karadzicova) - Safko - nabrezie - KV - Dubravka..
S tymi parametrami sa dnesny tunel asi tazko blizi k metru. Ja som len narazal na to, ze to co spomenul eripmav bolo myslim jednou z alternativ skutocneho planoveneho metra.
Re #71346 eripmav: Ozaj Petrzalka lezi na zapade? Mne sa zda, ze v ramci BA skor na juhu resp. juhozapade. Spojenim zapad-vychod mam ja na mysli spojenie Karlovky resp. Dubravky s Novym Mestom, Racou alebo Ruzinovom.
co je to metro? podla mna pokojne moze ist elektricka do tunela, moze dosahovat porovnatelnu rychlost, mozno len nie taku kapacitu - ktora ale nakoniec v bratislave vobec nie je potrebna nejaka suprava, ktora by mala 10 voznov a odniesla pohodlne 2000 ludi. Ja naozaj nechapem tie delenia na metro a elektricku - to moze viest len k debatam, planovaniu, posudzovaniu a rieseniu... a pritom nebude jazdit nic, alebo 20 rocne vraky. Doprava sa neposudzuje podla toho ci to je "metro" alebo "elektricka" alebo "elekricka v tunely" ale podla toho aka je rychla, spolahliva, aku ma kapacitu, pripadne ako je ekologicka. A elektricka moze - snad s vynimkou kapacity - dosiahnut vsetko to co chapu ludia vacsinou pod pojmom "metro". Ale opakujem to delenie je potrebne akurat tak pre nezmyselne debaty a pojmologiu a nie pre cestujuceho a dopravu v meste.
Metro je zakopana elektricka.. cize ked zakopeme elektricku, ano stane sa z toho metro, ale v tom problem nevidim.. len cash.. ono v podstate je aj tunel pod hradom "metro"..
Re #71348 jandro: mas pravdu.. v podstate by tam elina namiesto zatocenia pokracovala rovno..
Pri tom sne o spojeni Vazovova - Zochova ma napadlo, ze vhodnym miestom na napojenie elektriciek by mohla byt posledna zakruta pri vjazde elektriciek do tunela v smere do Karlovky (hore nad Zochovou). Zda sa mi, ze by tam na to bolo aj dost priestoru.
Tretie prepojenie elektriciek zapad-vychod by bolo mozne asi len tazko realne uskutocnit. Mozno cez Kramare. Teoreticky by sa to dalo nad hradom, ale bolo by nevycislitelne, ake ine skody by to sposobilo? Nieco ako Novy most, ked bol naozaj novym. Ozaj preco sa stale nazyva Novym? ?
kašlem na to čo majú vo Viedni.
Keď niečo podľa teba nefunguje, tak sa to dá zlepšiť ?
To je dobré, pokazil sa mi vysávač - spravím doň dzíru a bude fungovac.
Nezlepší. Naopak.
A s nákupom a vyraďovaním odbiehaš od témy.
Najidealnejsie by bolo vybudovat niekde novu spojku medzi vychodom a zapadom mesta (to asi zostane snom) a potom znizit pocet liniek na Obchodnej na max. 2...
Re #71335 AAA: Dostojevskeho - Karadzicova by bola fajn, ale ja by som uvital (toto tiez asi zostane snom) vybudovat z Vazovky trat po trase 94 na Hodzovo namestie a odtial na Zochovu, kde by sa trat mohla rozdelit, do tunela a na nabrezie.. trat by sa potom pripadne mohla potiahnut z Hodzoveho na Hlavnu (ako ide 93).. zacinat by to pripadne mohlo namiesto Vazovky odpojenim sa z trate na Hl. St pri NBS..
Re #71338 Nal Sehel: s tou "dnesnou novou generaciou" nesuhlasim, ale ostatne je zial pravda..
Na zastavke Botanicka zahrada smer PKO uz dali do pristresku grafikon a vseliake papiere z DPB. Konecnce asi niekto nasiel klucik od zamku na vitrine. Neviem kto to tam vsak daval... tusim L4, alebo L1 je tam tak nestastne pripnuta, ze nieje vidno kadial ide , lebo ju prekrva ram dvierok. Obdobne je to aj s letakom DPB ? Grafikon je tam teraz dvojmno, jeden v pristresku a druhy na oznacniku. V pristresku je tiez ta nova mapka siete MHD uz s logom mesta. P.S. Som si vsimol, ze na elektrickach nahradzuju tie starsie mapky so sietou elektriciek , tie novsie s logom mesta Bratislava ?
Tak sa opýtaj pamätníkov, ako sa jazdilo, keď bola cez mesto iba trať po špitálskej. Jedna veľká zápcha. Aj keď je pravda, že vtedy tam boli linky aj na Hl. Stanicu, kt. odbočili na SNP a Štefánikovu.
Alebo si zabudol, aké to bolo počas výluky Obchodná? Tých výluk nebolo málo. Jednak problémy s napätím, a to až také, že pár dní - počas nejakých kritických hodín museli presmerovať L11 a L14 namiesto do centra na Hl. Stanicu. Ale dajme tomu, že to bola neschopnosť vrbustov a otázka zabezpečenia meniarní.
Ale treba myslieť aj na mimoriadne udalosti: auto v koľajisku .- nehoda s električkou - a už ti stojí celé prepojenie západ - východ. Chodili by iba linky z Hl. Stanice a na západnej vetve iba L12. Kvoli cca 15 min zdržaniu sa odklon robiť neoplatí, lebo následne by to v grafikone spravilo viac chaosu ako úžitku - teda za predpokladu, že by si elinu musel otočiť z radiály späť na radiálu. Pokiaľ sa to môže obísť po druhom prepojení (Obchodná) vznikne tým iba pár min. meškanie. Ale pre ľudí je dôležitá každá minúta jazdy mimo plánovaného dochodu.
A ďalej plánované výluky. V noci sa všetko nestihne. A taký "luxus", ako prečesnúť električkovú sieť na dve časti si Ba nemôže dovoliť ani cez víkend. Už len z toho dôvodu, že ako by poruchová električka došla na poruchu do vozovne?
A tiež náhrada... autobusová doprava nie je univerzálny všeliek, aj keby hneď namiesto každého dupláku išli 4 kĺbaky.
Atď - tých dôvodov sa dá nájsť ešte na celú stranu.
Skôr treba uvažovgzť konštruktívne - rozmýšľať nad tretím prepojením západ východ električkou. ?
Nemám nič skreslené - skreslené, žial to má len dnešná nová generácia, ktorá o spoločnom štáte vie akurát veľký prd, ale pritom vie na túto tému neuveriteľne mudrovať.
Slovensko bolo jednoznačne počas ČSSR odsúvané na druhu koľaj vo všetkých činnostiach. Ak by sme ešte dnes boli spoločný štát s CR ver, že tu by bola 25% nezamestnanosť a CZ by rozkvitalo. Zahraničné investície, ktoré sa tu udomácnili by tu neboli. Prešiel som za 40 rokov celú bývalú ČSSR a viem veľmi dobre aký hospodársky rozdiel bol medzi Českom a Slovenskom.
Je rozdiel "strpiet zistenie udajov o osobe" - to znamena, ze ak osoba dobrovolne vyda svoje udaje, tak revizor je opravneny ich prevziat - a je rozdiel pouzit donucovacie protriedky za ucelom zistenia osobnych udajov - co revizor v ziadnom pripade nemoze. Je to nepripustne z viacerych pricin, napriklad tej, ze tym by revizor dostal nad ramec bezneho obcana moznost pouzivat nasilie, a tym by sa z neho stal vlastne uz policajt, to by bolo v rozpore s viacerymi zakonmi, ale hlavne ustavou a medzinarodnymi dohodami - jednoducho su tu policajti na pouzitie nasilia a bezni obcania a "zamestnanci dopravnych podnikov" maju pravo pouzit nasilie len v nevyhnutnych krizovych situaciach - nutna obrana a krajna nudza.
To s tým Floriánskym nám. máš pravdu, teraz som si to pozrel. Ale stále môžeš ísť L13 k Technickej univerzite a odtiaľ L5/9. Čo by sa po zrušení Obchodnej nedalo. ?
Re #71328 fikal: Ale L32 a 41 nemajú bohvieaký interval.
Napr. trať Dostojevského rad - Karadžičova.
Re #71311 eripmav: Neskôr došlo asi k ešte jednej novele, alebo je to v inom §, že si povinný strpiť zistenie tvojich údajov. Je však otázka, či má revízor právo použiť proti tebe donucovacie prostriedky (chmaty, hmaty,...), alebo sa naňho môžeš usmiať a zdrhnúť. #71334 Mikimaus: Čo sa týka konverzie zbrojájrskeho priemyslu má čiastočne pravdu, no zabudol, že naše tanky sa od roku 1987 robili na sklad.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
SDX
2) Ak myslim variantu Dostojevskeho rad - Karadzicova, tak ta by bola napojena na Safko (usek Safko - Nam. L.Stura by sa zdvojkolajnil), cize spojenie by bolo Nove Mesto (karadzicova) - Safko - nabrezie - KV - Dubravka..