Kedysi boli aj ine komodity na seba uzko naviazane rovnako ako dnes ropa a plyn.
Ich oddelenim na burze a sa zacalo postupne oddelenie v mysliach obchodníkov. Myslím si, že to isté čaká aj ropu s plynom...
Mam pocit, ze hento su revidovane udaje prepocitane podla metodiky eu. Ale nie som si tym isty.
tomu sa hovori caro statistiky pointa je vzdy prepocitavat to na PPP skusim niekde najist tie udaje z eurostatu, ktore su robene na jednej baze pre celu EU
Re #70925 Ámos: to co trepes za nezmysli, ze neocakavana udalost su arabaci s ropou ? a co myslis, od coho su asi tak odvodene ceny plynu ? skus si tri krat tipnut ? a to ze nebude priamo naviazany plyn na ropu aj tak prd znamena, tieto dve komoditz maju taku obrovsku korelaciu ako malo co....
pre vynimocne udalosti brat naftaky je totalne uchylne zmyslanie hodne leda tak predstavitelov mesta a DPB ... uz by sa nemal kupit ani jeden novy bus nad 12 iny ako na plyn
Re #70930 Papyr: CO2 zanedbas kedy chces. gro CO2 sa netvori pri automobilovej doprave ale v priemysle. navyse CO2 a sklenikovy efekt, mne osobne moze byt u riti, ze sa sahara rozsiruje, ked ludia budu umierat na rakovinu z ropakov alebo ze sa budu rodit kriplici ...
a keby aj, plynaky maju stale vyrazny pokles aj CO2, tak neviem co sa vam nepaci. alebo sa vam zda byt z kazdej tony CO2 300 kilo CO2 malo ?
Zľava je bez preukážky do 16. roku.
Re #70940 richardhudec: To aké vozidlo ide na určité poradie je dané zadelením, ktorých je v zásade v každej vozovni niekoľko (myslím, že to nie je všade u t-busov a električiek). Rovnako však na určitých poradiach sa ti vždy objaví v zásade 1 a to isté vozidlo, ktoré je mimo zadelenia (napr. 43/1 v po-pia). No viac ti o tom napíšu chlapci z dispečera.
niekto, kto sa vyzna vo vypravach a podobnych zalezitostiach...mohli by ste mi vysvetlit ten system??? podla coho sa urcuje ake vozidlo pojde napr. na 99/1 /2 /3...jedoducho, kto to vie vysvetlit, tal by som bol rad, keby vysvetlil....vopred diky ? ?
myslim, ze do 15, ale ak mas potvrdenie o navsteve skoly a pojdes do predajne DPB, tak si mozes vybavit karticku co vyzera ako cipova karta, akurat je papierova a potom mozes jazdit tiez na zlavnene...je to tak myslim na 95 percent....viac najdes niekde na stranke... ?
Žiaľ frčím cez Operu a tak nie vždy vidím celé články na imhd... A aj túto citáciju, čo sem hádžem vidim už len tak tak, ale vylúštil som to... xi xi
"Budeme naďalej zvyšovať profesionalitu a zdokonaľovať prístup vodičov k cestujúcim; pomôžeme stabilizácii vodičov MHD výstavbou nájomných (služobných) bytov a pokračujúcim sociálnym programom na zlepšovanie pracovných podmienok zamestnancov DPB"
?
Hmm, tak teraz neviem, či tie byty budú v zóne Pribinova, alebo v River parku... ? ? ?
Zajtra má byť tuším v rádiožurnáli niečo o novej vozovni v Petržalke a s tým súvisiacich zmenách. Nevie o tom niekto niečo? Dá sa asi znova očakávať preraďovanie vozidiel medzi jednotlivými vozovňami a zmeny vo výpravách na jednotlivé linky? ?
Lenže to by tú elektrinu trebalo vyrobiť bez produkcie CO2. Čo sa na SVK v Jadrových a vodných elektrárňach aj deje. Našťastie. A dúfam že jadrová energetika sa bude rozširovať, či už dostavbou Mochoviec, alebo nových blokov v Kocianovciach alebo Bohuniciach (kompletne nová elektráreň).
A prave CO2 sposobuje globalne oteplovanie ? bolo by dobre keby v meste premavali v prevaznej casti trolejbusy alebo eliny a problem by odpadol aspon u nas v MHD
eripmav a ostatni zanedbavaci CO2:
Skuste si spocitat, kolko metrov kubickych CO2 vyprodukuje za hodinu chodze ci behu priemerny clovek. Potom si spocitajte, kolko stovak metrov kubickych CO2 vyprodukuje za hodinu prevadzky v meste priemerne benzinove auto, ci dieselovy autobus alebo kamion. Dajte si to do pomeru, a potom hlasajte nieco o zanedbavani.
Viem, co ako posobi na telo. CO2 sa NEDA zanedbavat, pretoze je ho v ovzdusi uz vela. To, ze ho clovek vydychuje (sak aj clovek funguje na spalovanie uhlika) este neznamena, ze CO2 nema fakt zavazny dopad na ZP. No ale nie o tom som chcel. Pokles emisii o 99% si proste predstavujem inak, ako aquila.
jediny zdroj energie bez produkcie CO2 je jadrova elektraren a slnko (a teda z toho plynuce vyuzitie slnecnej energie ako vodne, veterne a slnecne elektrarne). Dokonca aj clovek ide na energeticke zdroje, ktore produkuju CO2, takze CO2 v hodnoteni skodlivosti plynoveho a naftoveho motora mozno celkom uplne zanedbat, a ratat ako neskodny produkt, rovnako ako napriklad vodu.
Lenze CO2 je asa emisia, ktoru produkuje aj kazdy clovek, kazde zviera, kazda rastlina, dokonca aj mikroorganizmi... okrem sklenikoveho efektu nie je takmer ziadny negativny vplyv na zdravie a prostredie, kdezto vsetko ostatne pocnus oxidmi sirmi a oxidmi dusika a konciac aromatickymi uhlovodikmi je vysoko toxicke, karcinogenne, mutagenne a ma vazny priamy vplyv na zdravie cloveka.
Aha, cize ak vsetky emisie klesnu o 99% okrem zrovna oxidu uhliciteho, ktory tvori 95-99% emisii, a ktory klesne len o tretinu, tak celkova uspora emisii je 99%?
treba spravit anketu na imhd.sk ci chcu ludia pokracovat v dodavkach naftovych alebo plynovych vozov...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
yves