Daň z motorových vozidiel teda platí napr. aj DPB, hej, keďže je podnikateľský subjekt?
O tom, ako sú prerozdelené príjmy konkrétne z tých dvoch daní, by sa možno predsa len dalo zistiť viac? Resp. koľko sú tieto príjmy vs. koľko stojí výstavba a údržba ciest?
Nie som za zrušenie daní ani solidarity. Otázka je, čo sa dotuje a akou mierou sa dotuje.
Tak s poslednou vetou musím kategoricky nesúhlasiť. Buď paušálne celá integrovaná doprava zadarmo, alebo nič z toho. Prečo by mali byť obyvatelia tých častí, kam električky nechodia, znevýhodňovaní oproti tým, ktorí bývajú tam, kde chodia?
Klasika, pubertak so svojimi piatimi kamosmi isiel do eliny, jeden z nich vytiahol centro-fixu a popisal nou 2 sedadla a stenu. Jeho kamos este pre istotu na celu elektricku zakrical: "CO TAM PISEES, DO NEVIES ZE SA TO NEPATRIII ???". Samozrejme nikto sa neodvazil ist za vodicom to nahlasit a tak sa nasi mily chlapci rychlym skrabancom cez displej oznacovaca rozlucili s elektrickou a isli poskodzovat ine vozy...
Nič z toho, čo sa mi tu snažíš pripísať , som nikdy nepovedal. Žiadne tvrdé oddeľovanie MHD od tranzitu (nie Tranzitu). Cestujúci Biskupice-DNV by mal podľa teba cestovať ako?
Nepripisuj mojej neexistujúcej teórii nič, a hlavne nevyhlasuj za "moju teóriu" prostý fakt - že sa ľudia chcú väčšinovo dostať do centra. To je fakt a ten proste nijako nezmanipuluješ.
nech8me to asi tak... V každom prípade by som nemal ani najmenší záujem čokoľvek nahradzovať.
Vždy sa na radiálach (a ich niektorých neracionálnych predlžovaniach) budeme potýkať s tými istými nevýhodami tohto systému vedenia.
Nesmieš sa na mňa hnevať, ale pochovávaš aj tie chabé snahy o integráciu dopravných subjektov. Na čo je potrebné tvrdo rozdeľovať MHD od Tranzitu nechápem.
Dnes, keď MHD zachádza do všetkých dedín v okolí BA, SADisti tiež, železnice... tak cestujúci z Pezinka do Lozorna je tranzitný a Biskupice - DNV už tranzit nie je ? Na čo je to dobré ? Na čo mrhať prostriedkami na vykonávanie dvoch druhov dopravy - tranzitnej aj mestskej, keď vedú podobnými trasami ?
Tá tvoja teória funguje lan na tom, na čom staviaš svoj dopravný pohľad - ľudí dostať len do centra...
A fyziku som vyťahoval v súvislosti s preťaženiami radiál, ktorým budete čeliť.
Ako som už raz písal, príjem z daní nie je adresný a prerozdeľuje sa mechanizmom štátneho rozpočtu, čiže sa NEDÁ definovať, kam ide spotrebná daň (platia všetci) a daň z motorových vozidiel (platia len podnikateľské subjekty).
A je to tak správne, ak by ste to chceli spochybniť, môžeme zrušiť dane, solidaritu a každý si zaplatí to svoje v plnej výške.
Takže, ako som už raz, úplne vážne a dobre mienené, napísal: nerýpte do toho, na akékoľvek pokusy o zavedenie trhu doplatí VHD omnoho viac ako IAD!!!
Nerob, prosím, krok bokom, nie je to teba dôstojné.
Bavili sme sa o tom, že akoukoľvek tangentou MHD nikdy nenahradíš radiálnu linku. Diametrálnu áno, radiálnu nie.
A fyziku si tu vytiahol ty, tak som sa snažil ti vysvetliť, že cestná sieť plní trošičku iné úlohy, keďže po nej premáva aj tranzit, preto je pre ňu okruh dôležitý.
MHD tranzit nevykonáva, preto môže po okruhu odviežť len cestujúcich diametrálnych a tangenciálnych smerov.
podľa mňa VUC-ka neprispela finančne na Račiansku kvôli návrhu zákona o Bratislave, ktorý pripravil primátor, a ktorý šiel istým spôsobom aj proti súčasnej VUC-ke, jednoducho revanš, na ktorý doplácajú obyčajní ľudia... ?
jasne Matusek... tak sa volal ten nas sofer.... nas s tym vozil po orave... vravim ze z plastovych kochlikov mal spravene ozdoby na vnutornych rozhanacoch vzduchu...
JJ: Jaro Matušek v tom vozil aj účastníkov superstár 1. na svojej tour, tušim po Afrike? ? Preto mal na zadnom skle tú reklamnú nálepku "Slovnesko hľadá superstar"
Nás vozil vlani v máji na exkurzii po Spiši v tom buse. ☺
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Nick