Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: pepo #68301:
normálne som zneistel, ale našťastie mám externú RAMku, voľne citujem z časopisu Horizonty dopravy 4/1999: v oblasti rozraďovania a zriaďovania nákladných vlakov je žst. BA-Východ na Slovensku bez konkurencie, jej výkonnosť je 4000 až 4500 vozňov za 24 hod., to je 90 až 100 vlakov denne, jej max. kapacita nebola zatiaľ dosiahnutá (tiež jedna megalostavba); čo sa týka tovaru, tak v BA sa ročne preloží asi 6 až 6,5 mil. ton tovaru (na rôznych vlečkách), čo predstavuje výkon najväčšej železničnej prekládkovej stanice ČNT... to sa písalo v roku 1999;
Reakcia na: mrcheef #68312:
Ale na zastavku Slovany by to bolo omnoho lepsie - prestup na 50, 51, 98 je na par krokov a aj prestup na elektricky je tu blizsie v porovnani s Predmestim. V podstate jedine, co tomu branilo, bolo to, ze by sa rano ten kratkodoby 20 minutovy interval nevybehal s jednym motorom.
Reakcia na: Martin Fundárek #68319:
Tie trzby su samozrejme teraz take, ked to vozi ZSSK.
Reakcia na: Ike #68307:
linka 155 by mohla končiť aj v inej stanici ako Filiálka, mohla by chodiť cez Predmestie až na Nové Mesto, alebo cez Vinohrady na HL.ST., potom by sme nemuseli riešiť závory pri Zváračáku... ? treba si uvedomiť, že ten vlak chodí len vďaka tomu, že žsr neúčtuje zssk poplatok za železničnú dopravnú cestu...
Reakcia na: ufo #68183:
Ja som to počul od zamestnanca BRKS, a nie práve radového.
Vo Vysokej sa za jedno ráno zarobí 5000 Sk TERAZ? Alebo aj v poslednej epoche BRKS, keď už jazdili len do Zohoru? Predávali vari lístky platné aj na ZSSK? Alebo ako dosiahli také tržby?
Reakcia na: intony.sk #68313:
vďaka za link, stiahol som si ten pdf materiál; nejaké základné údaje tam sú aj s víziami ako by to malo vyzerať...
Reakcia na: Ike #68310:
"vsetkym smerom by skocil signal stop, az na smer, ktoremu jazda nebrani (teda od Racka k Figaru a od Figara k Racku)... na opacnej strane ludia od Tehelnej k Slimaku a od Slimaku k Tehelnej... a nebol by ziadny chaos"
Tak sa skús pozrieť niekedy poobede na Pioniersku, aké rady áut sa tam tvoria. Aj bez motorákov.
Reakcia na: Fyodor xXx #68297:
Ano podla povodnych reci mala ist od incheby.. potom to zmenili na pozemnu lanovku od podhradia a novy zupan povedal ze kraj take nic robit nebude lebo nema prachy ani na ine.. take ak to neurobi nejaky sukromnik v dohladnej dobe aj tak nic nebude..
Reakcia na: Nick #68305:
myslim, ze sme sa uz o tom bavili na vlaky.net, pri projekte filialke by samozrejme az po nejaku kukucinovu bolo vsetko pod zemou, teda aj ta spominana exponovana krizovatka by bola vlastne z obliga.

tak ci tak by sa nedala realizovat urovnove krizovanie, kedze sa tam pocita so severnou tangentou povyse hlavnu stanicu.

na tejto linke najdes vsetky dostupne dokumenty

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=1011

je tam dokonca aj video ako by to malo vyzerat a kde sa planuju zastavky (mimo filialky aj zastavky nivy, karadzicova, dostojevskeho a einsteinova)

cize by to kludne mohlo plnit aj ciastocnu funkciu NDS pri trocha vole od mesta a rozumnom takte od ZSSK a samozrejme vhodnych garnitur 😉
ohladom diskusie k potiahnutiu motoraka na Filialku si myslim ze je to blbost pretoze od Predmestia smerom k Filialke je povolena tratova rychlost len 10 km/h takze myslim ze by to bolo v sucasnom stave trate nevyhovujuce a porovnatelne s elinou aj ked ta nejde na trnavske ale na racianske myto
Reakcia na: hefo #68304:
To, aby motorák nemal prioritu považujem za absurdné.
Reakcia na: S499.1023 #68308:
napad elektrickove semaforu nebol moj napad ale niekoho odtialto, len som ho rozoberal...
osobne by som tuto krizovatku risil tak, ze po spusteni vystraznych svetiel by sa krizovatka neuviedla do stavu krizovatky bez svetelnej signalizacie, ale vsetkym smerom by skocil signal stop, az na smer, ktoremu jazda nebrani (teda od Racka k Figaru a od Figara k Racku)... na opacnej strane ludia od Tehelnej k Slimaku a od Slimaku k Tehelnej... a nebol by ziadny chaos, akurat dlhsie cervena pre urcity smer, ktory by sa opakoval 4x za hodinu
Reakcia na: S499.1023 #68306:
ked nemas cas neprispievaj, motorak je autobus na kolajach a nie matematika ale ked tak tak informatika a fyzika... a myslienka je to vklude realizovatelna, otazne je ci je to efektivne... podla mna az tak nie, po Predmestie to staci...
Reakcia na: Ike #68286:
Prosím nehlásať absolútne bludy. Motorák nie je električka a princípy riadenia železničnej dopravy sú iné ako princípy riadenia cestnej dopravy.
Reakcia na: Nick #68303:
no bolo by treba reorganizaciu celej stanice, a na kolaji, po ktorej by chodil motorak by nebolo zavorove spustacie zariadenie ale klasicky elektrickovy semafor.. na trati kadial chodia tie traktory a rosnicky tlaciace nakladne vagony by to bolo klasicke.... len enviem do akej miery sa tam ktore kolaje vyuzivaju
Reakcia na: hefo #68281:
Pozri, nemám čas na dlhé teoretizovanie. Tak, prosím ťa, prijmi ako fakt, že myšlienka riadiť vlak semaformi ako autá je úplne nezmyselná. Bráni tomu matematika a fyzika, nie korupčná firma.
Reakcia na: hefo #68304:
ideálne riešenie je mimoúrovňové križovanie; ak sa bude stavať nová stanica Filiálka tak železničná trať v týchto miestach už pôjde v podzemí a aj celá nová stanica Filiálka má byť pod povrchom...
Reakcia na: Nick #68303:
ved by sa to mohlo spravit tak, ze brzdili by len motoraky... pri posunovani by sa prepla funkcia zavor na klasicku a bolo by to tak ako doteraz, po skonceni posunu by sa znova pouzival spojeny synchronizovany system.
A vlaky by nemuseli mat teoreticky prioritu (aspon tie, co by premavali ako MHD), aj ked je to trochu zvratene riesenie...
Reakcia na: Ike #68286:
neviem ako by zastavil rušňovodič nákladného vlaku, ktoré tu niekoľkokrát denne posunujú v smere na Filiálku, keď pred sebou tlači niekoľko nákladných vozňov, opačným smerom, teda aby ich ťahal sa to nedá, pretože zhlavie na opačnej strane je "seknuté" hneď za výhybkami, takže vykonávať nejaký posun tam nejde... jednoducho by z rušňa na taký "električkový semafor" ani nedovidel... keby tu aj bol nejaký "semafor" aj tak si myslím, žeby vlaky mali prioritu, takže by sa automaticky spustili rampy a je v podstate jedno, či v takom prípade svieti na semafore na Račianskej zelená alebo bliká žltá, pretože je to hlavná ulica, takže v priamom smere môžu autá tak či tak ísť, obdobne je to aj na druhej strane od Jarošovej, z toho vyplýva, že nejaký spoločný riadiaci systém pre cestu aj železničnú trať by bol aj tak zbytočný...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.