Potvrdzujem dlhovekost tohto planu. Dokonca pred x rokmi bol urceny na trat Ba-Vychod az Ba-Filialka novy vlak. Jeho spusteniu vraj zabranil nejaky vysokopostaveny zamestnanec zeleznic z Kosic. Bolo to v obdobi tesne pred strajkom zelezniciarov v roku x, predtym ako boli zrusene niektore tzv. lokalky.
no to je dobrá správa, tak budeme cestovať vlakom po celej BA a možno to bude rýchlejšie ako MHD, hehe ?
Ako teoreticky to vychádza, len potom by sa musela na vybraných staniach obmedziť vlaková doprava ŽSR a to asi nepôjde.
Ale len tak pre srandu si predstavte:
" Rýchlik do podunajských biskupíc odchádza z 1-ej kolaje, ukončite nástup!" ?
čo sa týka vlakov, tie majú väčšiu zábrzdnú vzdialenosť ako autá alebo električky (dokonca na Filiáku chodia/posunujú aj nákladné vlaky), t.z. že potrebujú dlhší úsek na zastavenie, keby sa mali zosynchronizovať železničné návestidlá a cestné semafory (a závory) museli byť mať vlaky asi prioritu... t.z. že keď by išiel vlak, semafory na ceste by sa nastali na zelenú smere Račianska od Rače do centra a podobne na strane od Jarošovej a závory by uzavreli prejazd medzi Račianskou a Jarošovou...
pokiaľ viem, tak linka 155 je skutočne prechodné riešenie, trvajúce len počas uzávery železničného priecestia v Rači pri Šajbách, ale pokiaľ viem, kedysi dávnejšie sa o takejto linke na Filiálku uvažovalo, dokonca na konci Filiálky pri Titaniku urobili aj násyp... čo sa týka "koľajového" prepojenia, tak z Východného sa dá ísť cez Predmestie na BA-Nové Mesto a P. Biskupice/BA-Petržalka a cez BA-Vinohrady na BA-HL.ST. (dokonca sa dá ísť aj do Vajnor oboma smermi ? a tiež do Rače; z Východného sa skrátka dá ísť všade... ? )
predovšetkým sa to nikdy tak nerobilo, a cestujúci by to nepochopili, keby sa do riadenia dvoch ci kolkych zeleznicnych semaforov zapojila signalizacia z nejakych svetelnych krizovatiek, ze by vlak stal na svetlach ako povedzme elektricka (to nemoze byt ziadny problem spravit, ak to nerobi korupcne vybrata firma).
Kde je vola, tam je cesta, napisal raz jeden, a myslim ,ze v tomto pripade je to podobne.
nuž máš celkom pravdu, aj tak si mýslím, že "motoráčik" je len dočasné riešenie a aj napriek predpokladanému úspechu si myslím, že ho zrušia úplne alebo ho nejak nahradia niečim iným čo však nebude také rýchle ako teraz. Inak neviem ako sú koľajnicoco pospájané biskupice, predmestie a vinohrady, resp. filiálka, lebo 155-ka by mohla chodiť odtiaľ...fakt neviem to ma len teraz napáda, kedže MHD nechodím....
nejak tak ako to plánujú s vlakom vraj TGV z Viedne do BA po kolajách viedenskej električky zo starých dobrých časov...(myslím, že to písali v staromestských novinách)
teraz to nemám pri sebe, ale ten obrazok si pamätám, a nedávno som mal obrázok zo Švajcu a ten niekde doma na kompe hádam nájdem, neviem. Ak najdem pošlem ?
správne, zamyslime sa ako by motorák cvičil so závorami pri Zváračáku... povedzme, žeby chodil z Filiálky 3x za hodinu, to znamená žeby musel prísť na Filiálku a asi po 10 minútach by šiel opačným smerom na Východné; to je 2x asi počas 10 minút, krát 3 za hodinu, to je dokopy 6x za hodinu a to je v priemere každých 10 minút čo by závory cvičili a vznikal by tu chaos a to nielen v dopravnej špičke; pri Zváračáku bola dávnejšie upravená križovatka, odbočovací pruh doprava na Pioniersku bol zrušený, zostal jeden pruh rovno a keďže bola zvýšená záťaž smerom na Jarošovu, boli spravené dva odbočovacie pruhy doľava... o tom ako to cvičí so závorami sa dá presvedčiť napr. na Predmestí na železničnom priecestí na Nobelovu, samozrejme, že tam chodia aj iné vlaky... na Filiálke sa asi 3-4x za deň posunuje a aj to stačí na vytvorenie zmätku pri Zváračáku... s tou synchronizáciou to nie je asi jednoduché, nie je to lacné, a najmä, kto by to zacvakal? keď územný plán obsahuje nejaké iné riešenie a úvahy s Filiálkou, len ani sám teraz neviem aké? ?
správne, zamyslime sa ako by motorák cvičil so závorami pri Zváračáku... povedzme, žeby chodil z Filiálky 3x za hodinu, to znamená žeby musel prísť na Filiálku a asi po 10 minútach by šiel opačným smerom na Východné; to je 2x asi počas 10 minút, krát 3 za hodinu, to je dokopy 6x za hodinu a to je v priemere každých 10 minút čo by závory cvičili a vznikal by tu chaos a to nielen v dopravnej špičke; pri Zváračáku bola dávnejšie upravená križovatka, odbočovací pruh doprava na Pioniersku bol zrušený, zostal jeden pruh rovno a keďže bola zvýšená záťaž smerom na Jarošovu, boli spravené dva odbočovacie pruhy doľava... o tom ako to cvičí so závorami sa dá presvedčiť napr. na Predmestí na železničnom priecestí na Nobelovu, samozrejme, že tam chodia aj iné vlaky... na Filiálke sa asi 3-4x za deň posunuje a aj to stačí na vytvorenie zmätku pri Zváračáku... s tou synchronizáciou to nie je asi jednoduché, nie je to lacné, a najmä, kto by to zacvakal? keď územný plán obsahuje nejaké iné riešenie a úvahy s Filiálkou, len asi sám teraz neviem aké? ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
jandro