Je to elina alebo ista forma metra?Skor by som povedal, ze od eliny to ma dost daleko. Na viacerych serveroch je to vedené ako system charakterizovany ako metro.
Mal som moznost sa popytat tu v BA a vies ako to dopadlo?Bez doprovodu sa v BA takym ludom velmi tazko zije, je to smutne, ale je to tak...a urcite si pochvaluju viac dake bezbarierove metro vo Viedni alebo v Prahe...
Inak k tomu metru, bol tu daky dotaz, myslim od Papyra, ze niekde pocul, ze elina je Dubravskej radiale porovnatelne rychla ci co alebo rychlejsia ako metro...problem je ze asi iba tam, tak a elina nikdy nebude moct byt taka rychla v prepchatom centre BA narozdiel od takeho metra ktore by behalo pod zemou, alebo ak chces podpovrchova elina co by chodila pod zemou. Bratislavska elina je v centre povrchova a preto lahko zranitelna doprava a s podpovrchovou sa neda v ziadnom pripade rovnat a ci to ma byt metro alebo podpovrchova elina, to by mi bol uplne jedno.
No hej... v tomto pripade sa tam fakt najdu "mudrci". To potom rozumiem ako si myslel.
Ale svedci to o tom, naco su tie psychotesty dobre... Len to zdrzuje cloveka a nic to nevyriesi.
Skús sa tých ľudí spýtať a neteoretizuj. Ja som to spravil. A vieš, aký je výsledok? Väčšina handicapovaných v Prahe uprednostňuje električku, dokonce aj keď nemá nízku podlahu, lebo im vždy ktosi pomôže a nemusia sa v metre zháňať po obsluhe výťahu, putovť kadejakými katakombami, mať kopu prestupov navyše, ak neleží cieľ priamo na trase diery...
Jasné, v BA NP tramvaje nie sú a preto to tak bude vždy a z toho treba vychádzať, zaťiaľ čo metro je, však? Fakt úžasná myšlienka, zabezpečovať bezbariérový nástup kopaním tunelov. Skús to navrhnúť na podboru z nejakého toho kohézneho fondu EÚ. Je to fest blbé, tak by sa to mholo presadiť ? .
Ano, to mas pravdu, to je problem pokial sa pozerame na to takto, ano. Ale musis uznat, ze okrem miernej straty casu pri cestovani na kratsie vzdialenosti metrom, je to pre takychto ludi asi lepsie, lebo je to fakt bezbarierove.
Zatiaľ čo úroveň ULICE a nástupná hrana metra sú v jednej úrovni, čo??? Metro je pre handicapovaných najnepriateľskejšia doprava, aj keby malo na každej stanici 8 výťahov.
Veď píšem, že v metre je max. 40‰, ale na omnoho dlhších úsekoch. Ečs nemali problém s tým, že by to stúpanie nezvládli ale s tým, že boli pomalé a tým zhoršovali priepustnosť.
ULF má dva trakčné motory v každom portále okrem prvého (u dlhého myslím aj aj posledného), každý so 60 kW myslím. Ale o pripravenosti ULF-a na 1000 mm pochybujem, lebo keď Siemens zožral SGP, tak dovolil ULF-y len pre Viedeň a inak všade pchá tie svoje Combiná nechutné. A že je ULF užší, to by v BA práve vadilo (nedočiahol by k ostrovčeku):-P.
Hej no dobre,zalezi ako to beries. Moja predstava o nizkopodlaznosti je asi trocha ina ako tvoja i ked suhlasim, 100% moze byt hocico, ale NENI, a my sa tu bavime predsa o kladoch metra vs bratislavska tram.
A s nizkopodlaznostou a vsetkym okolo toho aby to bolo fakt pre tych co to potrebuju a zaroven aby to bolo sikovne a nezdrzovalo to, tak u smradobusov v BA toto neplati, tak isto ani u trmky by som to asi tazko hladal aj keby boli v BA NP vozy, a to preto, ze:
u busov je to jasne,aj keby boli spravene ostrovceky vo vyske nastupnej hrany, bol by tam problem, ze by asi bolo prilis obtiazne a zdlhave aby vodič presne prisiel na zastavku tak aby to uplne perfektne sedelo, druha vec, ze busy maju moc pestry vozovy park, rozne typy a znacky na to, aby sa dali spravit akesi univerzalne ostrovceky, takze tu sa da pomoct iba vysuvnou plosinou, co je ovsem uz nie to uplne prave orechove a zdrzuje to.
U elektriciek by to mozno slo, ale zatial sa v tychto koncinach neobjavil taky pripad, a ani v cechach, to by museli prerobit asi vsetky ostrovceky, co sa mi nezda dake moc realne aj vzhladom napriklad na to, ze v centre by to asi mohlo sposobit jemne komplikacie, tak opat, bud je sice tramvaj nizkopodlazna vo vnutri, ale ostrovcek a podlaha tramky su dost mimo co sa tyka vysky a bohuzial aj co sa tyka vzdialenosti, takze opat mozme hovorit bud o dakej plosine alebo o pomoci dobrych ludi, co vsak v metre taketo problemy nie su.
#66754 Peon: "Dopočul som sa, že v Trnave sa má otvoriť nejaké nové nákupno-zábavné centrum"
Vedľa HM Tesco, názov som zabudol. Divná otázka na toto fórum.. ?
__________________
PRIPOMIENKA K STRÁNKE - chýba mi tu zoznam RRS kanálov. Napríklad kde teraz nájdem kanál "Flash"??? Toto niekto nedomyslel...
__________________
KLIMATIZÁCIA
Re #66761 Ike: Keď chce byť MHD alternatívou voči IGK, tak musí mať to, čo IGK. Ja vidím veľký rozdieľ v tom, či si nechať na seba hulákať vietnamské okná, alebo pokojne sedieť v klimatizovanom autobuse.
Za súčasného stavu u nás radšej poriadne okná, ale protestujem proti tomu, že klimatizácia je blbosť.
s tym prevysenim 60 promile sa mi to nezda. co viem tak v prahe je max 40 promile (to viem, bo aj s tym mali stare Esc problem)
Re #67112 hoppusmark: tak tak, ULF su super. ak si pamatam je tam tusim 6 alebo motorov nad napravami s vykonom bud 60 alebo 80kw. a hlavne su mega tiche. aj ked je fakt, ze znacnu cast ma na tom zvrsok, ktory je v lepsom stave ako u nas "nove" zrekonstruovane
inak to by bol sen mat ULF v BA ale hold trat, a hlavne $$$, lebo su pripravene aj na 1000mm rozchod, a ak sa nemylim je ULF dokonca o 10cm uzsi.
No, za vsetko co ma v nazve "metro" zasa fanaticky nebojujem ? A nieje vyhodou metra vyssia prevadzkova rychlost?Nemal si namysli prave tuto vec?Teda ak sa bavime o takejto stranke, pretoze kladov bude omnoho viac, napriklad 100% NP a pod. ?
Dokonca vo Viedni sú ULF-y premotorizované, čiže majú oveľa vyšší výkon, ako potrebujú, takže ak by bol problém prekonať nejaké stúpanie napr. na karloveskej radiále, nie je problém si zaobstarať električky s vyšším výkonom..
A dokonca ULF-y, ktoré prídu v nasledujúcej dodávke, budú ešte ľahšie ako tie terajšie (už si nepamätám, kvôli čomu presne.. ale kvôli menšej váhe niektorých komponentov), a preto bude musieť byť znížený výkon motora..
Takmer také isté prevýšenia sú aj v metre (pri Brestovke je 60‰ a v metre je na omnoho dlhších úsekoch 40‰) a výkonová hmotnosť električky je možno aj lepšia ako metra a vďaka kratšiemu sprvodovaniu dynmaické vlastnosti sú ešte lepšie. Metro má aj jednu výhodu ale tú ti neprezradím, musíš na ňu prísť sám.
Takže ak chceš bojovať za metro, tak okrem fanatického nadšenia pre všetko, čo má v názve "metro", musíš trošku zvládnuť aj technické fakty.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
81-71
Inak k tomu metru, bol tu daky dotaz, myslim od Papyra, ze niekde pocul, ze elina je Dubravskej radiale porovnatelne rychla ci co alebo rychlejsia ako metro...problem je ze asi iba tam, tak a elina nikdy nebude moct byt taka rychla v prepchatom centre BA narozdiel od takeho metra ktore by behalo pod zemou, alebo ak chces podpovrchova elina co by chodila pod zemou. Bratislavska elina je v centre povrchova a preto lahko zranitelna doprava a s podpovrchovou sa neda v ziadnom pripade rovnat a ci to ma byt metro alebo podpovrchova elina, to by mi bol uplne jedno.