Veď píšem, že v metre je max. 40‰, ale na omnoho dlhších úsekoch. Ečs nemali problém s tým, že by to stúpanie nezvládli ale s tým, že boli pomalé a tým zhoršovali priepustnosť.
ULF má dva trakčné motory v každom portále okrem prvého (u dlhého myslím aj aj posledného), každý so 60 kW myslím. Ale o pripravenosti ULF-a na 1000 mm pochybujem, lebo keď Siemens zožral SGP, tak dovolil ULF-y len pre Viedeň a inak všade pchá tie svoje Combiná nechutné. A že je ULF užší, to by v BA práve vadilo (nedočiahol by k ostrovčeku):-P.
Hej no dobre,zalezi ako to beries. Moja predstava o nizkopodlaznosti je asi trocha ina ako tvoja i ked suhlasim, 100% moze byt hocico, ale NENI, a my sa tu bavime predsa o kladoch metra vs bratislavska tram.
A s nizkopodlaznostou a vsetkym okolo toho aby to bolo fakt pre tych co to potrebuju a zaroven aby to bolo sikovne a nezdrzovalo to, tak u smradobusov v BA toto neplati, tak isto ani u trmky by som to asi tazko hladal aj keby boli v BA NP vozy, a to preto, ze:
u busov je to jasne,aj keby boli spravene ostrovceky vo vyske nastupnej hrany, bol by tam problem, ze by asi bolo prilis obtiazne a zdlhave aby vodič presne prisiel na zastavku tak aby to uplne perfektne sedelo, druha vec, ze busy maju moc pestry vozovy park, rozne typy a znacky na to, aby sa dali spravit akesi univerzalne ostrovceky, takze tu sa da pomoct iba vysuvnou plosinou, co je ovsem uz nie to uplne prave orechove a zdrzuje to.
U elektriciek by to mozno slo, ale zatial sa v tychto koncinach neobjavil taky pripad, a ani v cechach, to by museli prerobit asi vsetky ostrovceky, co sa mi nezda dake moc realne aj vzhladom napriklad na to, ze v centre by to asi mohlo sposobit jemne komplikacie, tak opat, bud je sice tramvaj nizkopodlazna vo vnutri, ale ostrovcek a podlaha tramky su dost mimo co sa tyka vysky a bohuzial aj co sa tyka vzdialenosti, takze opat mozme hovorit bud o dakej plosine alebo o pomoci dobrych ludi, co vsak v metre taketo problemy nie su.
#66754 Peon: "Dopočul som sa, že v Trnave sa má otvoriť nejaké nové nákupno-zábavné centrum"
Vedľa HM Tesco, názov som zabudol. Divná otázka na toto fórum.. ?
__________________
PRIPOMIENKA K STRÁNKE - chýba mi tu zoznam RRS kanálov. Napríklad kde teraz nájdem kanál "Flash"??? Toto niekto nedomyslel...
__________________
KLIMATIZÁCIA
Re #66761 Ike: Keď chce byť MHD alternatívou voči IGK, tak musí mať to, čo IGK. Ja vidím veľký rozdieľ v tom, či si nechať na seba hulákať vietnamské okná, alebo pokojne sedieť v klimatizovanom autobuse.
Za súčasného stavu u nás radšej poriadne okná, ale protestujem proti tomu, že klimatizácia je blbosť.
s tym prevysenim 60 promile sa mi to nezda. co viem tak v prahe je max 40 promile (to viem, bo aj s tym mali stare Esc problem)
Re #67112 hoppusmark: tak tak, ULF su super. ak si pamatam je tam tusim 6 alebo motorov nad napravami s vykonom bud 60 alebo 80kw. a hlavne su mega tiche. aj ked je fakt, ze znacnu cast ma na tom zvrsok, ktory je v lepsom stave ako u nas "nove" zrekonstruovane
inak to by bol sen mat ULF v BA ale hold trat, a hlavne $$$, lebo su pripravene aj na 1000mm rozchod, a ak sa nemylim je ULF dokonca o 10cm uzsi.
No, za vsetko co ma v nazve "metro" zasa fanaticky nebojujem ? A nieje vyhodou metra vyssia prevadzkova rychlost?Nemal si namysli prave tuto vec?Teda ak sa bavime o takejto stranke, pretoze kladov bude omnoho viac, napriklad 100% NP a pod. ?
Dokonca vo Viedni sú ULF-y premotorizované, čiže majú oveľa vyšší výkon, ako potrebujú, takže ak by bol problém prekonať nejaké stúpanie napr. na karloveskej radiále, nie je problém si zaobstarať električky s vyšším výkonom..
A dokonca ULF-y, ktoré prídu v nasledujúcej dodávke, budú ešte ľahšie ako tie terajšie (už si nepamätám, kvôli čomu presne.. ale kvôli menšej váhe niektorých komponentov), a preto bude musieť byť znížený výkon motora..
Takmer také isté prevýšenia sú aj v metre (pri Brestovke je 60‰ a v metre je na omnoho dlhších úsekoch 40‰) a výkonová hmotnosť električky je možno aj lepšia ako metra a vďaka kratšiemu sprvodovaniu dynmaické vlastnosti sú ešte lepšie. Metro má aj jednu výhodu ale tú ti neprezradím, musíš na ňu prísť sám.
Takže ak chceš bojovať za metro, tak okrem fanatického nadšenia pre všetko, čo má v názve "metro", musíš trošku zvládnuť aj technické fakty.
hm...no tak to je zaujimavé, to som nevedel, i ked sa mi to zda dost otazne, ak by to aj bolo na Dubravskej radiale, tak jedine v smere do centra, pri takom prevyseni sa mi moc nezda, ze by sa to mohlo rovnat s metrom
Nepresnost. Pokial by sa jednalo o trestny cin, a bol by si predvolany ako svedok, svedcit musis. Nemusis len vtedy, ak by tvoja svedecka vypoved poskodila teba sameho alebo osobu tebe blizku. Ale revizor a cierny pasazier nie je problem trestneho cinu, ale priestupku.
Nechcem kecat, ale kdesi sa tu uz pred rokmi rozoberala zaujimavost, ze priemerna rychlost elektriciek na ktorejsi radiale (myslim na Dubravskej) je vyssia, ako priemer prazskeho metra linky A... takze, preco by to nebolo v ich silach?
Chápem, že si vecí neznalý, ale svedkov zabezpečiť nemôžeš ! To si vyhoď z hlavy, také niečo neexistuje. Svedectvo je na dobrovoľnosti, nikto ťa doň nútiť nemôže.
v reále by som bol za, aby DP disponoval policajnou zložkou - podobne ako železnice, ktorý by sa venovali trestným činom a priestupkom spáchaným na majetku či v súvislosti s DP. Ich pôsobenie by mohlo byť cielenejšie a hlavne - niekto by bol reálne zodpovedný.
Na druhú stranu si myslím, že je zbytočné situáciu hnať do LA extrému - situácia ohľadom bezpečnostných (aj represívnych) zložiek je diametrálne odlišná.
ved co som bol v LA tak tam cestovne listky kontroluju len policajti - to je jedine riesenie - revizor to je neviem co - jeho svedectvo pred sudom, a jeho pravomoci su asi take ako moje... Cestovne listky maju kontrolovat policajti, a ma sa to spisat ako pri kazdom inom priestupku ci trestnom cine, zabezpecit svedkov pre dalsie konanie...
A keď sme pri tom, je na rozhodnutí cudzinca, či prepravné zaplatí.
V praxi má kontrolór 2 možnosti (pokiaľ navymôže peniaze).
Vypísať si zápis - s údajmi z pasu - he, budeš sa s niekým súdiť v Ekvádore, alebo vymáhať 3000 Sk z Holandska - Koľko stojí strana úradného prekladu ?
Druhá možnosť je zavolať políciu - a rovno cudzineckú, ktorá sa (ak sa) dostaví za hodinu, tak dobre. (nehovoriac o tom, že cestujúci musí byť stále vo vozidle). Následne sa zúčastniť procedúry s cudzineckou. Čo je pre revízorov čistá časová strata.
Takže prakticky, pokiaľ máte cestovný pas, (doklad, ktorým sa preukážete) nikto na Vás tie peniaze vymáhať nebude.
ja len dodám, že...
Náklady na riešenie vecí súdnou cestou sú vysoké a presahujú sumu, ktorú DPB môže reálne vymôcť.
Takže, aj v mojom prípade, som poslal svojho právneho zástupcu na súd, kdežto zástupcovia DPB sa k pojednávaniu nedostavili ? A od tej doby je pokoj.
2. - Tá suma, ktorú vymáhajú sa vyšplhá do 6000,- Sk, kdežto súdne trovy a právnici vyjdú na x krát toľko takže...
Dôkazové konanie býva irelevantné a v takýchto prípadoch sa k nemu nepristupuje.
Pri náznaku prvého odporu (ochota čeliť súdnemu konaniu) sa na to advokátska kancelária vykašle (od tej doby mám od nich pokoj).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
ULF má dva trakčné motory v každom portále okrem prvého (u dlhého myslím aj aj posledného), každý so 60 kW myslím. Ale o pripravenosti ULF-a na 1000 mm pochybujem, lebo keď Siemens zožral SGP, tak dovolil ULF-y len pre Viedeň a inak všade pchá tie svoje Combiná nechutné. A že je ULF užší, to by v BA práve vadilo (nedočiahol by k ostrovčeku):-P.