Len čo bude vybudovaná sieť radiál, som plne za budovanie aspoň dvoch okruhov. Stačí najprv dobudovať električky po Pražskej do Lamača, z Dúbravky do DNV, do Petržalky aspoň v dvoch vetvách, na Dolné hony, do Slovnaftu a na Zlaté Piesky po Trnavskej/Rožňavskej. Hneď potom môžeme začať budovať malý okruh spojkou žst. NM - Trnavská - Ružinovská.
Vyriešiť tieto časti pred akýmkoľvek podzemným projektom je mojím prianím. - rozumej Vyriešiť tieto časti pred akýmkoľvek koľajovým projektom je mojím prianím.
no ja mám výhrady voči spodzemneniu centra (ktoré by na viacerých miestach malo nahradiť povrchovú trať). Nevidím v tom želaný efekt, dokonca nepovažujem priepustnosť centra za kľúčovú. Došlo by k zásadnej zmene charakteru celej centrálnej oblasti.
Som všetkými desiatimi za výstavbu nových tratí (namiesto nahradzovania existujúcich novými).
Rád podotknem, že prípad toho, že by sa zachovali povrchové trate a zároveň by existovala podzemka sa mi nepáči (aj z viacerých dôvodov, ale som schopný diskusie - nakoniec sa ani moja vízia bez nejakej tej podzemky nezaobíde).
Osobne si myslím, že je v BA mnoho miest, ktoré si žiadajú koľajové riešenie - najmä Nivy, Pribinova, Mlynské Nivy, Vrakuňa, Biskupice. Vyriešiť tieto časti pred akýmkoľvek podzemným projektom je mojím prianím.
Rád by som len upozornil - že v tvojom ľahko metrovom príklade je potrebné nájsť 2 body, ktoré hodláš spojiť úplne novým systémom a vzhľadom na nekompatibilnosť vhodné prestupy na iné formy dopravy. Z môjho pohľadu by to šlo reálne na Bajkalskej - od Prievozskej po Račiansku - avšak po výstavbe súvisiacich električkových a vlakových projektov. ? Inak je to pridlhý horizont - a riešenie je potrebné do 10, 20 rokov. Ľahké metro možno o 30 - Bratislava na to nielen že momentálne nemá, ale fakticky nie je ani pripravená ho kdekoľvek postaviť.
Pravda je taka, ze podla podkladov z poslednych dvoch patrocnic bolo evidentne, ze Bratislava sa mala do roku 2030 rozrast na mesto s 1 000 000 obyvatelov prostrednictvom viacerych sidelnych oblasti presahujucich velkost Petržalky, takze pri takomto rozvoji by to slo.
Moj nazor je:
1. metro v podobe akej sa tu zacalo a prestalo stavat tu uz nebude
2. dnesny pocet obyvatelov Bratislavy by urcite bol schopny vyuzit najma trasu B v useku Petrzalka - centrum a trasu A v useku Dubravka - centrum, myslim, ze podiel IAD a MHD by sa opat naklonil viac v prospech MHD aj vdaka tomu, ze doprava njma v centre by bolo podpovrchova, nezavisla na povrchovej doprave (co sa o klasickej elektricke neda povedat za akejkolvek preferencie) a aj kultura cestovania by bola lepsia vdaka lepsej prepravnej kapacite, o prevmavkovej rychlosti ani nehovoriac, neviem si totiz predstavit, ze by sa elektricka v centre rutila 70-80 km rychlostou...
3.Kedze Bratislava vyhladovo v tak kratkom case uz nenabere take pocty obyvatelov ako bolo planovane by asi bolo realnejsia stavba lahkeho metra, pokial sa uzivi vo francuzkych mestach mensich alebo porovnatelych ako Košice, tak v tom skutocne nevidim problem.
4.O kapacite a vyuzitelnosti teda myslim, netreba debatovat, NDS vo forme lahkeho metra by teda by bol skor problemom financnym s cim plne suhlasim, ale aby niekto hovoril, ze by nebolo vyuzite...
5. Elektricka nikdy nebude mat take prepravne rychlosti a kapacity ako metro, v centre nikdy, jedine ze by sa zakopala pod zem, ale to uz demagogovia neberu v uvahu pri ich financnych porovnaniach s metrom, vzdy uvadzaju iba sumu za petržalsku radialu.
6. Pokial niekomu vadi, ze by mal stracat cas na eskalatoroch a podobne, ide o uplny nezmysel, podzemne systemy funguju na celom svete a povedzme si to na rovinu, vzdy radsej pojdem eskalatorom a aj tak budem skorej na danom mieste ako sa vliect s elektrickou preplnenymi ulicami o polovicu pomalsie...
kedy sa počítalo s 130 miliardami ? Je rozdiel od 1980, 1990, 1995, 2000 aj 2006... Je to ale nakoniec jedno, pretože aj keby - už sa v tom nemá (ani nebude mať) kto voziť.
len kôli tomu, že Ty všetko cpeš do radiál, aj v tom chceš pokračovať ešte tĺk niesom. Je to len zásadný názorový rozpor.
A máš pravdu - čo sa rozvoja radiál (do nepostačujúcich a neperspektívnych podôb) týka - to sa so mnou nedohodneš. Nakoniec podobne - pretože z Tvojej strany som v živote nepočul aspoň polohlasnú podporu jedinej okružnej cesty.
Odkial?Metro sa tu rieši uz asi 30 rokov, na projekty boli vynalozene neskutocne stá miliony Sk, projekty existuju takze aj cenovy odhad je. Ide o to, ze je nehorazne a prinajmensom nekompetentne a detinske aby dakto povedal, ze za 5-7 miliard, ktore su potrebne na petržalsku električku sa dosiahne to iste ako za 130 miliard v pripade metra. Totiz suma 130 miliard je suma, a ktorou sa pocitalo pre cely dvojtrasovy system metra! Nejdem tu teraz hovorit, ze rychloelektricka sa ani z daleka neda parametrami a prepravnou kapacitou porovnat s tazkym metrom, ide mi len o to, aby tu luadia nepisali taku demagogiu...je to nechutné a klamlivé
ja som narážal na (tvoju) balkanizáciu ! A to, že si ten balkán dovolil takú parádu je fakt, ktorý je porovnateľný.
Odkiaľ dostali sumu za metro v celom meste ? Z krištálovej gule ? ?
Ešte nie, ja som len chcel poukazat na to, ze je nefer porovnavat neporovnatelne, par dni dozadu tu zasa niekto porovnaval sumu za elektricku do Petržalky a sumu za metro v celom meste, proste toto neznasam , pokial niekto na presadenie svojich myslienok pri absencii rozumnych argumentov napise takuto blbost...ja rad debatujem ale prosim nemiesajme tu dve na tri, Bratislava neni Bukurešt a Bukurešt neni New York.
prečo ale Balkanizuješ ? Zmohli sme sa aspoň na 1/5 toho, čo si presadili v Bukurešti pred vstupom do EÚ ? V tomto prípade by mal byť balkán príkladom a nie odtrašujúcim príkladom...
Nastuduj si uzemny plan, nastuduj si, ake projekty sa v danej lokalite ralizuju a prosim, nepis tu dementnosti typu "kto by chodil elektrickou na operu...". Zda sa ze patris k tym, co takto malomyselne uvazuju uz cele roky na magistrate, si vobec OK?MHD by mala pokryvat vsetky vyznamne institucie v meste, nie vsetci maju auto alebo na taxika...a aj ak si horlivy cyklista, taketo dementnosti tu proste nepis ?
Občas si kreslím a mám rád farby... Skrátka tu sú možnosti, ako (okrem iného) možno riešiť Nivy koľajnicami. Ale budem to celé prerábať a privítam názory a kritiku...
Je tam náznak klopenia tej slávnej trate od Petržalky... Budem ju musieť do toho zahrnúť, pôvodný tunel z filiálky si moc nevšímaj.
Je to kombinácia električiek a železníc, jediné čo je jasné je prestupná stanica Tučkova.
Rozchody, trakcie a podobné halušky tam nemám - sú to len náčrty - kadiaľ by mohli ísť koľajnice.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023