Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 81-71 #66988:
Milý priateľu, musím ťa jemne a decentne upozorniť, že ľahké gumposeudometro typu VAL má prepravnú kapacitu NIŽŠIU ako električková radiála so súpravami o dĺžke 30 metrov. A neveim, prečo by sa rovnako dobre ako tá gumová momotina nemohla zakopať električka.
Čo sa týka tvojho dementného príkladu s eskalátormi, doporučujem ti presťahovať sa do prahy a každodenne sa prepravovať výhradne metrom napríklad v takej relácii Nám. Míru - I. P. Pavlova, aby si pochopil, že vytrhávať veci z kontextu nemusí byť vždy celkom to pravé. Udeľujem ti prvú cenu dnešného dňa za demagógiu - veď električky na všetkých bratisalvských radiálach sa tak ukrutne vlečú preplnenými ulicami... A keby nejaký truľo nebol zaháčkovaný v Sie-mense, tak by sa mohli vliecť ešte viac.
Reakcia na: Sommelier #66986:
O všetkom.
Reakcia na: Sommelier #66984:
Len čo bude vybudovaná sieť radiál, som plne za budovanie aspoň dvoch okruhov. Stačí najprv dobudovať električky po Pražskej do Lamača, z Dúbravky do DNV, do Petržalky aspoň v dvoch vetvách, na Dolné hony, do Slovnaftu a na Zlaté Piesky po Trnavskej/Rožňavskej. Hneď potom môžeme začať budovať malý okruh spojkou žst. NM - Trnavská - Ružinovská.
Reakcia na: Sommelier #66989:
Vyriešiť tieto časti pred akýmkoľvek podzemným projektom je mojím prianím. - rozumej Vyriešiť tieto časti pred akýmkoľvek koľajovým projektom je mojím prianím.
http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=3868

Som nesmierne rád že sa k tejto generálnej oprave pristúpilo. Dúfam že čoskoro bude nasledovať aj jeden zo Sanosov.
Reakcia na: 81-71 #66988:

no ja mám výhrady voči spodzemneniu centra (ktoré by na viacerých miestach malo nahradiť povrchovú trať). Nevidím v tom želaný efekt, dokonca nepovažujem priepustnosť centra za kľúčovú. Došlo by k zásadnej zmene charakteru celej centrálnej oblasti.
Som všetkými desiatimi za výstavbu nových tratí (namiesto nahradzovania existujúcich novými).
Rád podotknem, že prípad toho, že by sa zachovali povrchové trate a zároveň by existovala podzemka sa mi nepáči (aj z viacerých dôvodov, ale som schopný diskusie - nakoniec sa ani moja vízia bez nejakej tej podzemky nezaobíde).
Osobne si myslím, že je v BA mnoho miest, ktoré si žiadajú koľajové riešenie - najmä Nivy, Pribinova, Mlynské Nivy, Vrakuňa, Biskupice. Vyriešiť tieto časti pred akýmkoľvek podzemným projektom je mojím prianím.
Rád by som len upozornil - že v tvojom ľahko metrovom príklade je potrebné nájsť 2 body, ktoré hodláš spojiť úplne novým systémom a vzhľadom na nekompatibilnosť vhodné prestupy na iné formy dopravy. Z môjho pohľadu by to šlo reálne na Bajkalskej - od Prievozskej po Račiansku - avšak po výstavbe súvisiacich električkových a vlakových projektov. ? Inak je to pridlhý horizont - a riešenie je potrebné do 10, 20 rokov. Ľahké metro možno o 30 - Bratislava na to nielen že momentálne nemá, ale fakticky nie je ani pripravená ho kdekoľvek postaviť.
Reakcia na: Sommelier #66985:
Pravda je taka, ze podla podkladov z poslednych dvoch patrocnic bolo evidentne, ze Bratislava sa mala do roku 2030 rozrast na mesto s 1 000 000 obyvatelov prostrednictvom viacerych sidelnych oblasti presahujucich velkost Petržalky, takze pri takomto rozvoji by to slo.
Moj nazor je:

1. metro v podobe akej sa tu zacalo a prestalo stavat tu uz nebude

2. dnesny pocet obyvatelov Bratislavy by urcite bol schopny vyuzit najma trasu B v useku Petrzalka - centrum a trasu A v useku Dubravka - centrum, myslim, ze podiel IAD a MHD by sa opat naklonil viac v prospech MHD aj vdaka tomu, ze doprava njma v centre by bolo podpovrchova, nezavisla na povrchovej doprave (co sa o klasickej elektricke neda povedat za akejkolvek preferencie) a aj kultura cestovania by bola lepsia vdaka lepsej prepravnej kapacite, o prevmavkovej rychlosti ani nehovoriac, neviem si totiz predstavit, ze by sa elektricka v centre rutila 70-80 km rychlostou...

3.Kedze Bratislava vyhladovo v tak kratkom case uz nenabere take pocty obyvatelov ako bolo planovane by asi bolo realnejsia stavba lahkeho metra, pokial sa uzivi vo francuzkych mestach mensich alebo porovnatelych ako Košice, tak v tom skutocne nevidim problem.

4.O kapacite a vyuzitelnosti teda myslim, netreba debatovat, NDS vo forme lahkeho metra by teda by bol skor problemom financnym s cim plne suhlasim, ale aby niekto hovoril, ze by nebolo vyuzite...

5. Elektricka nikdy nebude mat take prepravne rychlosti a kapacity ako metro, v centre nikdy, jedine ze by sa zakopala pod zem, ale to uz demagogovia neberu v uvahu pri ich financnych porovnaniach s metrom, vzdy uvadzaju iba sumu za petržalsku radialu.

6. Pokial niekomu vadi, ze by mal stracat cas na eskalatoroch a podobne, ide o uplny nezmysel, podzemne systemy funguju na celom svete a povedzme si to na rovinu, vzdy radsej pojdem eskalatorom a aj tak budem skorej na danom mieste ako sa vliect s elektrickou preplnenymi ulicami o polovicu pomalsie...
Reakcia na: S499.1023 #66979:
jop. Mea culpa.
Reakcia na: S499.1023 #66980:
45 % - keď sa o autobusoch bavíme.
Reakcia na: 81-71 #66981:
kedy sa počítalo s 130 miliardami ? Je rozdiel od 1980, 1990, 1995, 2000 aj 2006... Je to ale nakoniec jedno, pretože aj keby - už sa v tom nemá (ani nebude mať) kto voziť.
Reakcia na: S499.1023 #66982:
len kôli tomu, že Ty všetko cpeš do radiál, aj v tom chceš pokračovať ešte tĺk niesom. Je to len zásadný názorový rozpor.
A máš pravdu - čo sa rozvoja radiál (do nepostačujúcich a neperspektívnych podôb) týka - to sa so mnou nedohodneš. Nakoniec podobne - pretože z Tvojej strany som v živote nepočul aspoň polohlasnú podporu jedinej okružnej cesty.
Reakcia na: 81-71 #66974:
Ale však to je nejaké decko...
Reakcia na: Sommelier #66971:
Ty si väčší tĺk, ako som si myslel. Ale diskutovať s tebou už nebudem, lebo to je ako rozprávať sa s hluchým
Reakcia na: Sommelier #66977:
Odkial?Metro sa tu rieši uz asi 30 rokov, na projekty boli vynalozene neskutocne stá miliony Sk, projekty existuju takze aj cenovy odhad je. Ide o to, ze je nehorazne a prinajmensom nekompetentne a detinske aby dakto povedal, ze za 5-7 miliard, ktore su potrebne na petržalsku električku sa dosiahne to iste ako za 130 miliard v pripade metra. Totiz suma 130 miliard je suma, a ktorou sa pocitalo pre cely dvojtrasovy system metra! Nejdem tu teraz hovorit, ze rychloelektricka sa ani z daleka neda parametrami a prepravnou kapacitou porovnat s tazkym metrom, ide mi len o to, aby tu luadia nepisali taku demagogiu...je to nechutné a klamlivé
Reakcia na: Sommelier #66968:
A koľko percent vozového parku Bukurešti to je?
Reakcia na: Sommelier #66969:
No, zase neblúzni. Zo Šafka to NIE JE rýchlejšie 50+210, aj keby si na ASMN nemusel behať cez cestu a tá 210 ti šla hneď.
Reakcia na: samuliak #66964:
Len žiadne občasné zachádzky. Buď stále alebo vôbec.
Reakcia na: 81-71 #66976:
ja som narážal na (tvoju) balkanizáciu ! A to, že si ten balkán dovolil takú parádu je fakt, ktorý je porovnateľný.
Odkiaľ dostali sumu za metro v celom meste ? Z krištálovej gule ? ?
Reakcia na: Sommelier #66975:
Ešte nie, ja som len chcel poukazat na to, ze je nefer porovnavat neporovnatelne, par dni dozadu tu zasa niekto porovnaval sumu za elektricku do Petržalky a sumu za metro v celom meste, proste toto neznasam , pokial niekto na presadenie svojich myslienok pri absencii rozumnych argumentov napise takuto blbost...ja rad debatujem ale prosim nemiesajme tu dve na tri, Bratislava neni Bukurešt a Bukurešt neni New York.
Reakcia na: 81-71 #66972:
prečo ale Balkanizuješ ? Zmohli sme sa aspoň na 1/5 toho, čo si presadili v Bukurešti pred vstupom do EÚ ? V tomto prípade by mal byť balkán príkladom a nie odtrašujúcim príkladom...

PS: aj Teba niekto dnes naštval ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.