Reakcia na: m@rtin #66667:
Opäť ste si vzali za cieľ Francúzskych vinárov (a mnoho nepotrebných krávovín). Chcem len upozorniť, že víno z ďaleka nie je tak zaťažujúcou komoditou a rastlinou. V rámci poľnohospodárskej politiky by som sa zastavil pri dvoch veciach:
Jednak existujú plodiny, ktoré sú technologicky oveľa menej náročné na pestovanie a spracovanie, ktoré je možné v dohľadnej dobe presunúť do minimálne rozvinutých krajín (ktoré na to len čakajú - a do ktorých sypeme ďalšie peniaze - za nič). A to najmä väčšinu obilnín a cukrovej repy, v druhom rade ovocie.
Na druhej strane stojí víno, ktoré je Európskou úniou (aj keď nevhodne) chránené. Celosvetovo existuje neskutočná nadprodukcia - hovorí sa až o 10 % navyše - čo je enormné množstvo. Výsadbové práva v nových členských štátoch sa rovnajú nule.
Je potrebné pri víne rozlišovať, že určité druhy disponujú solídnou známkou pôvodu, postavením a cenou. Tieto vína budú existovať - dotácia - nedotácia. Nehádžte všetko do jedného vreca.
Poľnohospodárska politika EÚ sa bude musieť zmeniť - a to rapídne, inak budú následky (celosvetovo) nedozierne. Aj keď svojím pesimistickým pohľadom si myslím, že predvčerom bolo veľmi neskoro a prakticky už budeme len tlmiť.
V prípade, že by sa plochy nevyužili na pestovanie energetických surovín - izoglukóza a iné plodiny, je možné plochy zalesňovať tak ako to bolo v (dávnej stredovekej) minulosti - a takéto využitie by som finančne podporoval. Výhody lesa sú všetkým snáď známe, zoznam by čítal desiatky stránok.
Vinič hroznorodý ako (každá drevnatá) plodina schopná zadržiavať nebývalé množstvo vody (povodne,...) a rastie (aj) na pôdach, na ktorých prakticky nie je možné pestovať nič iné - štrk, bridlica, piesočnaté,...
Nebrojte proti vínu - toho dobrého je málo, začnite tým, čo je možné dosiahnuť v nezmenenej kvalite mimo EÚ - a to v prípade vína rozhodne neplatí.
Všetkým sorry za sommelierov offtopic. ☺
A vlasne aj flame.
Sommelier
Máte pravdu - železnice by mohli dostať zadosťučinenie - lenže vzhľadom na totálnu neexistenciu (ani náznak) (vhodného) prepojenia železníc s metrom, či električkou je vskutku veľmi optimistické uvažovať nad S-Bahn v Prahe, ktorý by za slušný peniaz vedel byť prijateľne napojený na ostatnú koľajovú sieť (v pešej dostupnosti).
Okrem toho sa radní naplno dištancujú od dráh ako takých a ich využitia v MHD a oveľa širšieho využitia v PID. Je to smutné, ale je to tak.
Čiste zaujato a vecí neznalý, by sa mi páčilo okružné prepojenie (aspoň čiastočné) Letňany - Háje. Ale zástavbu a vzťahy neovládam, tak to berte s rezervou. ?