ano, ZSR ma peniaze za poskytnutie dopravnej cesty ZSSK, a ta ma peniaze za prepravu cestujucich z dotacii z dani. Nakladna doprava - jedina ziskova, tam premavat nebude, ak tak, to musi byt niekto naozaj nahlavu. Ale ved aj v clanku je, ze 80% hradi EU, teda su to verejne zdroje, presne tak isto ako rozpocet mesta Bratislavy, nie je v tom ziadny rozdiel - minimalne v tych 80%, a aj zvysnych 20% je prevazne hradenych z dotacii ZSR a dotacii ZSSK na osobnu dopravu.
no ved hej,ale zabudol si na mini detail:kedze ripmav sa chce dostat na racko,tak usetri iba v pripade,ak chce ist na hlavnu,ale vlak na hlavnu (ako hovoris) je 8 Sk + 14Sk na nejaky spoj z hlavnej na racko...
ŽSR ma peniaze za poskytovanie dopravnej cesty pre ostatné spoločnosti (čiže za ich použitie železnice) a nie je tajomstvom, že sú to nemalé peniaze...
Odkial ma peniaze ZSR???
- EU - danovy poplatnici - verejne zdroje
- dotacie vlady SR - danovi poplatnici - verejne zdroje
- cestovne cestujucich??? hmmm, no neviem, ci na cestovnom zarobi ZSSK viac nez su prevadzkove naklady a to co plati ZSSK ZSR za prejazd vlakov su prevazne statne dotaci
Odkial ma peniaze mesto Bratislava???
- dane - verejne zdroje, tie iste dane, tych istych ludi!!!
Aky je teda rozdiel, ci to plati ZSR, alebo Bratislava??? Ziadny. Keby to platitl nejaky sukromny dopravca na trase Bratislava - Vieden, ci keby to platitl majitel letiska, tak potom su to ine zdroje.
Neviem, ako môžeš ušetriť (ak neberiem do úvahy, že máš električenku) , keď vlak z Vinohradov na hlavnú stojí 8 Sk a 10 - minútový lístok z Vinohradov na Račko stojí 14 Sk...
Ja NEROZLISUJEM PENIAZE ZSR, MAGISTRATU, EU,... VSETKO SU TO VEREJNE ZDROJE VYBRATE Z DANI DANOVYCH POPLATNIKOV (Myslim ze ZSR je znacne napojena na statny rozpocet, pochybujem ze tych 17 miliard ma za vybrate peniaze od cestujucich, jedine ziskove je nakladna doprava a mam pocit ze ten tunel pre nakladnu dopravu urcite NEBUDE). Je len chyba nasho systemu, ze ZSR ma peniaze na rozhadzovanie - 17 miliard a mesto Bratislava ma cely svoj rocny rozpocet menej nez tretinu z toho - 5 miliard!!! Peniaze EU tiez nepadli z neba, ale odniekial su, niekto musel zaplatit dane, a uz aj ked to neboli slovaci, ale napriklad nemci, tak tie peniaze sa daju vyuzit na nieco ine, ci suhlasis s logikou, nie su to nase peniaze, tak nech sa minu na hocico???
Co sa tyka trate zst vinohrady - hlavna stanica, len tak mimochodom, s tym mam osobne skusenosti. Ked idem z Trnavy vlakom, a vystupim na zst vinohrady (jednak aj usetrim na cestovnom) a som na Racianskom myte rychlejsie nez ako keby som isiel vlakom na Hlavnu stanicu a odtial niecim na Racianske myto. Takze asi tolko, ani ked som v tom vlaku, tak sa mi neoplati ist na Hlavnu stanicu - a to vratane prestupov a cakania na elektricky (mam to viac krat odskusane oboma sposobmi, kedze tak cestujem dost casto). Vlak spravi tu vzdialenost za 6 minut a elektricka za 9 minut (racianske myto je priblizne tak vzdialene od zst vinohrady elektrickou ako hlavna stanica vlakom).
mesto BA do toho nemusi dat ani jednu korunu, je to investicia ZSR.
elektrickova trat pod dunajom zrejme kvoli neschopnosti magistratu (jedno kto tam je) najblizsich 100 rokov aj tak nepojde, takze toto ta trapit nemusi
videl si vobec ako vyzera projekt filialka ? zjavne nie.
navyse ak by mesto nebolo sproste a uvedomilo si ze ozaj nema na tunel pod dunajom, tak riesi elektricku cez stary most v definitivnej variante. ako som uz pisal, aj vo viedni, ktora ju "kusok" bohatsie mesto su vedene premostenia troch liniek metra cez dunaj mostom
ohladne dvoch tunelov pre elekticku a zeleznicu. este pred par rokmi ked to bolo ozaj len vo vzdusnych zamkov ZSR viac krat chceli iniciovat SPOLOCNY postup pri budovani dvoch tunelovych rur. ale mesto na ziadne spolocne rokovanie nereflektovalo, doslova ich bojkotovalo a az po zasahu ministra sa mesto uracilo stretnut.
jedine na co sa mesto zmohlo bolo na konstatovanie, ze oni chcu svoj tunel a projekt filialka ich nezaujima.
Re #64603 Sommelier: bez urazky, ale trepes. skus si zistit detaily. nie je to hura system. ten projekt je tu uz nejaky ten piatok, akurat neboli na to $$$.
navyse sa presunie zejme aj hlavna stanica na filialku. resp vykony. bude to proste ala s-bahn.
ak neviete ako to funguje, skocte si na wien mitte a uvidite ako velmi osozny dokaze byt aj taky s-bahn.
Lenže 17 miliárd nie je suma za vybudovanie tunela popod Dunaj!! Táto suma zahŕňa prepojenie bratislavského letiska s existujúcou žel. sieťou, elektrifikáciu trate do Marcheggu, modernizáciu Viedeň - Bratislava Petržalka a napokon spojenie Filiálky s Petržalkou.
Ano, par ludi sa najde (kolko??? kolko ludi ma BID elektricenku???) a vydel tym poctom ludi 17 miliard!!! 17 miliardova investicia nemoze pomoct par ludom, ale mal by vela, velmi vela ludom!!! A co ma spolocne prepojenie letisk s tym tunelom, pokial viem, ak sa vybuduje pripojka na letisko z trate medzi pristavnym mostom a zst nove mesto, su letiska prepojene!!! Nechapem, ved do toho tunela sa ani nebude dat dostat z ba letiska nejakym rozumnym sposobom!!!
Vždy sa nájdu ľudia, ktorým sa to neoplatí a vždy sa nájdu aj ľudia, ktorí to využijú. A už aj vďaka ním sa nedá povedať, že táto ivestícia, ktorej podstatou je mimochodom spojenie bratislavského letiska s viedeňským a nie vybudovanie nosného koľajového systemu v Ba, je zbytočná...
Interval je jedna vec, to je pravda, ale prestup vôbec nie je zložitý. Ak ma cestujúci električenku s BID, tak nemusí ani kupovať lítok, stačí mu pepraviť sa na nástupište a nasadnúť do vlaku.
Len ide o to, ci sa to CASOVO OPLATI. podla mna neexistuje, aby sa aspon niekomu, okrem par jednotlivcov, ktori byvaju v okoli, oplatilo vyuzivat trasy vlakov, ci uz zst vinohrady - hlavna stanica, ci transke myto - zst petrzalka, najma pri intervale a zlozitosti prestupu na vlak.
Treba sa však zamyslieť nad tým, že tento tunel nebude slúžiť iba regionálnej doprave, ale bude súčasťou nového prepojenia Bratislavy s Viedňou a Schwechatom! A keď sa vezme do úvahy, koľko ľudí cestuje do svojich destinácii práve z viedeňského letiska, potom táto investícia určite bude prínosom.
Chcel by som vediet, kto moze zo zst vinohrady ist vlakom na hlavnu stanicu. Elektrickou 3 to trva 18 minut (keby sa vsak investovalo par miliard do nej, a nechodila by obchadzkou, tak by aj ten cas bol o inom). Vlakom je to zst vinohrady - hlavna stanica 6 minut. Samozrejme ale, ak cestujuci nahodou nebyva pri zst vinohrady, tak si musi priratat prestup - 5 minut priblizne. Kdezto pri trase linky 3 byva podstatne viac ludi. A este interval, aky interval maju vlaky z vinohradov? O 7 a 8 hodine pracovneho dna je to 5 za hodinu (www.cp.sk), cize aj cakanie, priblizne 6 minut (polocica z intervalu 12 min, pritom ale rozdelenie 5 spojov na hodinu nie je rovnomerne!) A este vystupovanie na Hlavnej stanici - 5 minut? a to ide na Hlavnu stanicu, alebo odtial este niekam prestupuje? Lebo prestup - opat cakanie, presun...
Bože môj, ako sa asi kružujú tunely metra? HM? Alebo tunely vlaku a metra? HMMM???
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
eripmav