Co sa tyka trate zst vinohrady - hlavna stanica, len tak mimochodom, s tym mam osobne skusenosti. Ked idem z Trnavy vlakom, a vystupim na zst vinohrady (jednak aj usetrim na cestovnom) a som na Racianskom myte rychlejsie nez ako keby som isiel vlakom na Hlavnu stanicu a odtial niecim na Racianske myto. Takze asi tolko, ani ked som v tom vlaku, tak sa mi neoplati ist na Hlavnu stanicu - a to vratane prestupov a cakania na elektricky (mam to viac krat odskusane oboma sposobmi, kedze tak cestujem dost casto). Vlak spravi tu vzdialenost za 6 minut a elektricka za 9 minut (racianske myto je priblizne tak vzdialene od zst vinohrady elektrickou ako hlavna stanica vlakom).
mesto BA do toho nemusi dat ani jednu korunu, je to investicia ZSR.
elektrickova trat pod dunajom zrejme kvoli neschopnosti magistratu (jedno kto tam je) najblizsich 100 rokov aj tak nepojde, takze toto ta trapit nemusi
videl si vobec ako vyzera projekt filialka ? zjavne nie.
navyse ak by mesto nebolo sproste a uvedomilo si ze ozaj nema na tunel pod dunajom, tak riesi elektricku cez stary most v definitivnej variante. ako som uz pisal, aj vo viedni, ktora ju "kusok" bohatsie mesto su vedene premostenia troch liniek metra cez dunaj mostom
ohladne dvoch tunelov pre elekticku a zeleznicu. este pred par rokmi ked to bolo ozaj len vo vzdusnych zamkov ZSR viac krat chceli iniciovat SPOLOCNY postup pri budovani dvoch tunelovych rur. ale mesto na ziadne spolocne rokovanie nereflektovalo, doslova ich bojkotovalo a az po zasahu ministra sa mesto uracilo stretnut.
jedine na co sa mesto zmohlo bolo na konstatovanie, ze oni chcu svoj tunel a projekt filialka ich nezaujima.
Re #64603 Sommelier: bez urazky, ale trepes. skus si zistit detaily. nie je to hura system. ten projekt je tu uz nejaky ten piatok, akurat neboli na to $$$.
navyse sa presunie zejme aj hlavna stanica na filialku. resp vykony. bude to proste ala s-bahn.
ak neviete ako to funguje, skocte si na wien mitte a uvidite ako velmi osozny dokaze byt aj taky s-bahn.
Lenže 17 miliárd nie je suma za vybudovanie tunela popod Dunaj!! Táto suma zahŕňa prepojenie bratislavského letiska s existujúcou žel. sieťou, elektrifikáciu trate do Marcheggu, modernizáciu Viedeň - Bratislava Petržalka a napokon spojenie Filiálky s Petržalkou.
Ano, par ludi sa najde (kolko??? kolko ludi ma BID elektricenku???) a vydel tym poctom ludi 17 miliard!!! 17 miliardova investicia nemoze pomoct par ludom, ale mal by vela, velmi vela ludom!!! A co ma spolocne prepojenie letisk s tym tunelom, pokial viem, ak sa vybuduje pripojka na letisko z trate medzi pristavnym mostom a zst nove mesto, su letiska prepojene!!! Nechapem, ved do toho tunela sa ani nebude dat dostat z ba letiska nejakym rozumnym sposobom!!!
Vždy sa nájdu ľudia, ktorým sa to neoplatí a vždy sa nájdu aj ľudia, ktorí to využijú. A už aj vďaka ním sa nedá povedať, že táto ivestícia, ktorej podstatou je mimochodom spojenie bratislavského letiska s viedeňským a nie vybudovanie nosného koľajového systemu v Ba, je zbytočná...
Interval je jedna vec, to je pravda, ale prestup vôbec nie je zložitý. Ak ma cestujúci električenku s BID, tak nemusí ani kupovať lítok, stačí mu pepraviť sa na nástupište a nasadnúť do vlaku.
Len ide o to, ci sa to CASOVO OPLATI. podla mna neexistuje, aby sa aspon niekomu, okrem par jednotlivcov, ktori byvaju v okoli, oplatilo vyuzivat trasy vlakov, ci uz zst vinohrady - hlavna stanica, ci transke myto - zst petrzalka, najma pri intervale a zlozitosti prestupu na vlak.
Treba sa však zamyslieť nad tým, že tento tunel nebude slúžiť iba regionálnej doprave, ale bude súčasťou nového prepojenia Bratislavy s Viedňou a Schwechatom! A keď sa vezme do úvahy, koľko ľudí cestuje do svojich destinácii práve z viedeňského letiska, potom táto investícia určite bude prínosom.
Chcel by som vediet, kto moze zo zst vinohrady ist vlakom na hlavnu stanicu. Elektrickou 3 to trva 18 minut (keby sa vsak investovalo par miliard do nej, a nechodila by obchadzkou, tak by aj ten cas bol o inom). Vlakom je to zst vinohrady - hlavna stanica 6 minut. Samozrejme ale, ak cestujuci nahodou nebyva pri zst vinohrady, tak si musi priratat prestup - 5 minut priblizne. Kdezto pri trase linky 3 byva podstatne viac ludi. A este interval, aky interval maju vlaky z vinohradov? O 7 a 8 hodine pracovneho dna je to 5 za hodinu (www.cp.sk), cize aj cakanie, priblizne 6 minut (polocica z intervalu 12 min, pritom ale rozdelenie 5 spojov na hodinu nie je rovnomerne!) A este vystupovanie na Hlavnej stanici - 5 minut? a to ide na Hlavnu stanicu, alebo odtial este niekam prestupuje? Lebo prestup - opat cakanie, presun...
Mesto nepovie NIE, už dlhodobo vraví ÁNO a je to správne. Ten železničný tunel pomôže riešiť regionálnu dopravu, a keď EÚ zaplati 80% z neho, tak to treba využiť. Vôbec nie je paralelný s tramvajou, smerovanie tunelu zodpovedá možno 18% prepravných vzťahov medzi brehmni Dunaja. To je väčšina? NDS sa buduje pre väčšinu v mestskom rozsahu. Ten tunel NIE JE náhradou za nosný systém, kto to kde videl? Možno Pacherová z denníka Krivda popísala nejaké haluze, ale pravda je niekde inde. Určite nie je v denníku, ktorý dehonestuje to samotné slovo.
"tymto minutim 17 miliard sa zastavia akekolvek nadeje na funkcny kolajovi system v Bratislave, lebo ta trat bude mozno dobra pre zeleznice, pre dochadzajucich z Pezinka, Trnavy, Galanty... ale urcite ju vobec nevyuziju Bratislavcania."
A to kde si prosím Ťa zobral? Už v súčastnosti viacero ľudí použáva BID na území Bratislavy, takže si myslím, že niečo podobné uvítajú. Ľudia, ktorých poznám a cestujú na hlavnú stanicu tiež radšej použijú zo žst Vinohrady vlak, ako by sa mali trepať MHD.
Presne tak tu ZSR (ci ZSSK???) + EU pridu s niecim ako s hotovou vecou a obyvatelia sa maju len prizerat a samozrejme platit (lebo peniaze EU sa daju pouzit aj na nieco zmysluplnejsie, a dalsie ocakavat asi nemozno, plus plati to zcasti i vlada)??? Pokial viem mesto nesuhlasi ani len s novou stanicou na Filialke (co by zase nebolo podla mna naskodu, ale ako terminalnu stanicu).
Vyuzitie pre BA - naozaj si neviem predstavit kto by vyuzil trasu trnavske myto - parickova - pribinova - zst petrzalka. Interval pol hodiny ci hodina☠ ? Len dostat sa na tie stanice a nastupit a kupit si listok ☠ bude trval viac nez cesta autobusom na danej trase, neviem si predstavit, ze by niekto z okolia isiel autobusom na tranvske myto, potom prestupil a cakal (pri intervale pol hodina) na vlak, potom vystupil z vlaku na zst petrzalka, ci na pribinovej a este samozrejme, ak nejde prave tam, prestupil na dalsi autobus...
Vyuzitie primestske BA - to si viem predstavit, ze by niekto z Pezinka nevystupil na Hlavnej stanici, ale keby isiel do centra, tak vystupi na Pribinovej, ci Parickovek, to podla mna prinesie uzitok.
Ale 17 miliard je trochu prilis moc, najma ak to obyvatelom BA neprinesie vobec nic. Za to moze byt cela Petrzalka, a vsetky radialy elektriciek prebudovane na rychlodrahy s mimourovnovymi krizovaniami, ci elektricka v centre zakopana aspon na najziaducejsich miestach...
Sú to vyhodené prachy.
Je to robené hurá systémom (nieže by som považoval územný plán za záväznú genialitu, ale ako môže niekto prísť a postaviť niečo tak ohromné len tak ??? A je jedno či je to sám veľký Eurobolševik. Kde je diskusia ?)
Na využitie pre BA, aj prímestskú BA môžme zabudnúť.
Ten tunel je zlý, zlý a zlý.
17 miliárd, 17 miliárd, prostoto !
To by bolo jazvečíkov, karos, škodovek a ja neviem čoho všetkého ! So zväzom Európskych socialistických republík na večné časy !
Komu a načo je železničný tunel pod BA ? Na čo ???
uz len cisto technicky - problem moze nastat pri krizovani tunelu tejto zeleznice a tunelu pre rychlodrahu v petrzalke, ktory sa planuje a stary most je len docasne riesenie. To vobec nie je trivialny problem vyriesti tieto dva tunely, a zrejme sa budu musiet krizovat! podla ich trasovanie je to nevyhnutne. Ak sa bude stavat elektrickovy tunel po tom zeleznicnom, bude musiet ist znacne hlbsie a to o dost ☠ , dufam ze to bude jeden z argumentov preco mesto povie NIE, alebo ANO, ak nam pomozete s elektrickovym tunelom - to by bolo priam idealne riesenie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fobust