Kedže ako uvádzajú, do Avionu to trvá 15 min., do Senca to odhadujem tak cca na pol hodiny, ale samozrejme ako vždy všetko závisí od dopravnej situácie.
Všimol som si, že je dosť problém, keď na zastávke zastaví nejaký iný autobus za cyklobusom, keď chce závozník vykladať alebo nakladať bicykel (hlavne ak pred cyklobusom je ešte nejaký iný autobus a nie je miesto). Hm, ale to sa asi nedá nejak riešiť (jedine, že by cyklobus všetkých pustil pred seba, čo si v praxi neviem celkom predstaviť). ?
Hoppusmark: Zdielam ten isty nazor... ja sa len smejem na tych smiesnych ludoch ktory si veria ze 22 NP novych autobusov im zmeni cestu do prace a zabezpecia vsetko tak ako 18m autobusy... je to smiesne ale ludia pochopia az za par mesiacov ze 15m Solaris sa kapacitou na stary Ikarus vobec nechyta... ? ?
Treba kupovat 18m postupne... staci ked kvapká nemusi hned prsat... a nieco mi hovori ze dalsie 15m Solarisy uz nebudu... a Ikarusy 435 uz pomali a iste budu po zivotnosti... ?
Nečítaš prešovské fórum. Len pred pár dňami som pete-ovi vytkol, že zabudol v tejto súvislosti na nitrianske Citaro 220BY, ktoré má tiež elektrickú plošinu.
I keď používa sa málokedy. Keď je dobre spravená nástupná plocha, autobus dobre pristaví a vozíčkar má sprievodcu, ľahko si poradí aj bez vysunutia plošiny.
Btw. z môjho pohľadu ak je celá linka bezbariérová, je možné na to nadviazať, a na trase tej linky prerobiť zastávky a okolie na bezbariérové.
Pri nákupe ďalších nových NP autobusov by sa postupovalo podobne aj pri ďalších linkách. Najprv nasadenie NP vozov na všetky poradia linky, potom úprava zastávok a okolia.
Takto to môže mať oveľa väčší efekt ako roztrúsené NP vozy, s neupravenými nástupišťami po trasách liniek..
Nehovorím o tom, že už dávno mali mať aj električkové linky NP vozy, až potom by sa dalo hovoriť o garantovaných poradiach. Z celkového počtu električiek, trolejbusov a autobusov v BA, ak zagarantuješ NP spoj raz za hodinu na pár autobusových linkách, je to skôr výsmech ako koncepcia.
V BA tie garantované spoje práveže moc nefungujú. A garantovaná linka je iba autobusová, o trolejbusovej linke s garantovaným NP poradím som ešte nepočul. Ak myslíš 6401, tak ten garantovaný nie je.
Tie NP vozy (15m) by boli viac narvané, pretože nielen že majú menšiu kapacitu, ale ešte by sa ti tam narvali vozíčkári.
"Ved by sa mohli dat na take linky, kde nieje nutnost klbovych vozov" -práve na takých linkách teraz Solarisy sú! Viac kĺbových liniek, kde by bola taká kapacitná rezerva, už nie je. Na sólo linky o 15m voze by som už moc nepremýšľal, ak chceš riešiť NP spoje koncepčne, tak ich treba zagarantovať na NOSNÝCH linkách. Ale na to treba 18m NP vozy, ako píše KLF.
Preto si myslím, že Solarisy, ktoré tu už jazdia, sú nasadené na najlpešie možné linky, a skôr je treba baviť sa o nákupe nových 18m NP vozov, ako "šachovať" s tými pár Solarismi, ktoré tu máme.
A preco by mali byt natrepane tie nizkopodlazaky ktore by chodili na vybranych linkach ako garantovane spoje? Ved by sa mohli dat na take linky, kde nieje nutnost klbovych vozov. Zasa pochybujem, ze by sa naslo az tak vela imobilnych spoluobcanov raz za hodinu ze by to vadilo, a aj keby tak povedzme by mohli byt zabezpecene pol hodinove garantovane spoje a to uz si myslim, ze by slo. BTW, v KE maju kolko NP elektriciek? Ako casto jazdia? Su precpane vozickarmi?Ja som s tym isiel a nezdalo sa mit, podobne to chodi aj v Ostrave, apropo, ved v BA takto uz funguje myslim jedna trolejbusova a jedna autobusova linka. ?
Nie, to je totálna blbosť. Aspoň pri takom počte NP autobusov ako máme teraz sa to absolútne neoplatí. Nepokryl by si väčšinu liniek, a tam kde by Solarisy jazdili, by si mal ten NP spoj totálne natrepaný..
Mimochodom na niektorých linkách by 15m voz jazdiť nemohol ani ak by bol iba jeden(napr. 93, 39 atd)
Myslím, že to čo urobili teraz, že Solarisy jazdia iba na týchto troch linkách (s výnimkami), je najlepšia vec akú urobiť mohli.
Nebolo by lespie, ak by boli Solarisi nasadene na viacero liniek s tym, ze by na danych linkach bol povedzme raz za hodinu garantovany nizkopodlazny bus?
Ja sa nehádam, že je tam chladnejšie, ja som len reagoval na tvoju vlastnú vetu: "(aj ked to mozne je, lebo okrem DPB neviem kto by setril par desiatok tisic z desat milionoveho autobusu, a tak je celkom mozne ze velke okna sa na Solarisy nevyrabaju... nuz potom sa treba zamysliet, kde je chyba...)"?
Niektoré majú poruchy a ešte dva neprišli do BA, tak keď prídu, potom by to malo byť už lepšie dodržiavané.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
I keď používa sa málokedy. Keď je dobre spravená nástupná plocha, autobus dobre pristaví a vozíčkar má sprievodcu, ľahko si poradí aj bez vysunutia plošiny.