Keď to tak bude, tak nedostanem depku, ale auto nebudem používať.. Ja nechcem jazdiť nutne autom, nechcem jazdiť nutne MHD, ja chcem jazdiť tak, ako mi to bude najlepšie.
"mimo BA, kde regionálna doprava je minimálna, takže mimo BA už tak či tak každý ide autom"
- Tak to je tiež "chyba zlej hromadnej dopravy". Podľa mňa nieje nemožné, aby bola prímestská doprava použiteľná, aby išiel do nejakého Kalinova s pár desiatkami obyvateľov mikrobus 4x denne vrátane víkendov, aby boli železnice a diaľkové busy (verím v skorý príchod niečoho typu SA) konkurencieschopné voči IAD čo sa pohodila a rýchlosti týka. Potom môžme autá zahodiť úplne, ty dostaneš depku, lebo precitneš z tej hlboko zakorenenej predstavy že i-gumokol je nenahraditeľný výdobytok a odsťahuješ sa do USA. ❤ ?
"A je mnoho miest, kde nie sú rozšíriteľné, pokiaľ neposunieš - cestu, chodník, osvetlenie a plot + nekúpiš pozemok."
- Aha, takže posunúť chodník a plot je drahšie ako stavať úplne nanovo. ?
PAPALÁŠI - No ja až tak nepotrebujem, aby došli z Bratislavy do Košíc 4 autá so psami na hľadanie výbušnín a aby počas cesty pána Papaláša vlakom aj tak celá jeho kolóna miliónových vozidiel išla súbežne s vlakom pre prípad poruchy... ?
Väčší problém ako papaláši je pre VHD podľa mňa to, že nie je silná "spoločenská objednávka" na riešenie VHD, predpokladám, že ty také niečo tiež nevidíš. Keby sa toho ľudia dožadovali, tak je to dávno vo volebných programoch. Ktovie čím to je... možno preto, že kvalitná VHD v našich zemepisných šírkach nikdy nebola, nepoznajú to, alebo musíme klesnúť až na samé dno...
__________________________
Inak na ten náter tých nowych plynowych komôr som si už zvykol, zas taká katastrofa to nieje. ?
"Tedy nikoliv to, co chceš zavést v bratislavských podmínkách, t.j., že se má DOPRACE SNAŽIT!"
- to som netvrdil! Keď nie je potreba a je spokojnosť so súčasným stavom MHD tak potom nič. ? Ale keď prídu na magistrát uvedomelejší ľudia, tak je podľa mňa "tenderovanie" dobrá vec. (Je vecou ďaľších úvah v akom rozsahu by prechádzali výkony na súkromníkov a koľko by zostalo DPB.)
MHD/IAD - Ono aj keby MHD bola super, tak tu vzniká druhý problém - keď cieľ mojej cesty je mimo BA, kde regionálna doprava je minimálna, takže mimo BA už tak či tak každý ide autom, aj v úseku po meste, a MHD nevyužije, aj keby chcel.. A to už nie je chyba zlej hromadnej dopravy, ale vlastnosť samotnej hromadnej dopravy. No a napr. keď už idem autom z regiónu do BA a už idem cez mesto, tak prečo nevybaviť ďalších pár vecí rovno tým autom..
Len ak by tam poslali IK280 a skoncilo by to fiaskom /najlepsie by bolo, ak by sa pocas jazdy po moste Apollo zlomil Ikarusu ram ako je to normalne v beznom provoze/ tak by z toho mohli novinari pekne rozmazat v mediach a mozno by si aj ti debili uvedomili, jak strasne kaslu na celu MHD.
No pokial by sa s MHD daco robilo, nemas dovod taketo veci tvrdit.
Tak ale veľa vecí sa bez toho "klamstva" (to nie je klamstvo, je to len neukázanie skutočnosti) nedá urobiť s najlepším výsledkom.
Pozri, čo tej IAD/MHD sa týka, tak v prvom rade potrebujem cestovať rýchlo, v druhom rade efektívne, a až potom je nejaká ekológia, a podobne. A v tých prvých dvoch veciach vyhráva (z pohľadu podpory MHD bohužiaľ) IAD.
Ešte drobnosť ma napadla - zo Zličína na Kačerov nemusíš pešo cez Václavák. Prestupný bod je Florenc. A ako dobytok je to tam hodinu v rannej špičke a dve v poobednej.
1) Ako čo myslíš, či bude kapacitne stačiť? Električky alebo prímestská doprava? Pokiaľ hovoríš o električkách, odpoveď znie - áno, budú kapacitne stačiť.
2) Nie,. nie je lacnejšia ani lepšia. Kritérium "lacnejšia" si vylovil ty, a toto kritérium je LEN a LEN o peniazoch. A peniaze na ten tvoj variant nemáš a nebudeš mať.
3) a) Nemusíš. Linka 136. Tie ostatné neviem, nejazdím,m ale odpoveď znie: Túto reláciu pohodlne vykryje malokapacitná autobusová linka. A moja otázka znela: Bol by okruh metra vhodným riešením NAMIESTO trasy C? Nie, nebol. Otázka neznela, či by nebolo vhodné postaviť okruh ako doplnok k stávajúcej sieti metra. Na takúto otázku by odpoveď znela - áno, bolo by to vhodné, až bude hotové niečo v trase D (nemyslím si, že by to muselo byť práve metro), až bude železnica na letisko, až bude x iných priorít.
Služby DPP využívam stále, nebuď metrovagón Brill a nepredpokladaj blbosti.
4) Jedno cez druhé pletieš ty. Proste smerovanie dopravy v Bratislave aj v PRahe je väčšinovo radiálne, okruh je v n-tom poradí prorít.
Dosah okruhu samozrejme NIE JE oveľa väčší. Už viudím, ako predlžuješ okruh niekam k novovznikajúcemu sídelnému celku.
Vieš mne to pripada ako veci z čias socialistických, načo si budeme klamat?Prečo sa nepozrú realite do očí? Podľa mna primator ani nevie aký je stav vozového parku, inak by sa s tým dačo dialo a SYSTÉMOVO, nie ako sa to teraz deje v podobe predvolebných šaškárni.
Most Apollo aj s vyvolanými investíciami stál cca 5 mld SK
Co sa týka IAD, nemám slov,proste ten kto ma takýto názor je vrah MHD!
Kolik lidí se přepravuje z jednoho velkého sídliště do druhého? Já si myslím, že není potřeba si volat taxíka na KAŽDOU takovouto cestu. A každopádně ta Tvá relace není nesmyslná, ale sólo Karosa by byla kapacitně předimenzovaná, takže souhlasím se zřízením minibusové linky Kajetánka - Modřany:-P.
1. Budú kapacitne stačiť ? Ťažko.
2. v konečnom dôsledku nielen lacnejšia, ale aj lepšia. Nemusí stáť len na peniazoch (sú aj iné hodnoty). ?
3.
Ako príklad uvediem tri cesty - vždy na Kačerov.
Prečo musím z Vinohrad a Žižkova na Muzeum ?
Prečo musím z Řep na Pavlák ?
Prečo musím z B od zličína pešo cez Václavák a od ČM ako dobytok na Florenci ?
Lebo sa vždy musím hnať do centra, pretože okruh metra neexistuje a v takýchto prípadoch (a je ich dosť) by bol viac ako vhodným riešením - a hlavne šetrením času (ale predpokladám, že využívaš služby DPP sporadickejšie...)
Pretože je to postavené tak, ako s tým cca súhlasíš pre Bratislavu.
4) Pletieš jedno cez druhé - súčasné radiály žijú ďalej svoj preferenčný život - jediné čo by som nevidel rád sú ďalšie kolosy typu mierko, či prievozská - bajkalská, ktoré doničia celú oblasť.
Pri dobrých preferenciách a pri nezvyšovaní intenzity dopravy by sa na súčasných radiálach, ktoré väčšinou vedú v obytných zónach nemuselo vymýšľať s podjazdami.
Zo zväzu európskych socialistických republík by región na stavbu tohto typu mohol dostať časť koruniek.
Súčasný rádovo vyšší pohyb je iný od toho budúceho. Pokiaľ chceš meniť dopravné prúdy a rozvíjať mesto trochu inak - je okruh ideálnym riešením, pretože jeho dosah je oveľa lepší.
Neviem kde je napísané, že smerovanie nových dopravných trás (napriek tomu, že väčšina v meste prestupuje a električiek je tam dosť) je podmienené zaužitým ?
ja hovorím o kompatibilnosti so železnicou aj s tramvajkami.
O riešení akútnych problémov musia diskutovať v DPB a.s. Toto nie je fórum DPB a.s., ani magistrátu, ani VÚC.
Riešim to teraz preto, lebo nič neporiešim a chcem si obhájiť to čo považujem za zlý nápad - výhľadovo postaviť bratislavskú dopravu na existujúcich radiálach.
A nešel by ten "městský okruh" ve vzdálenější budoucnosti řešit kompatibilně s tramvajemi? Určitě něco takového v dlouhodobém horizontu potřebujete, co ale rozhodně nepotřebujete je řešit to TEĎ a NOVÝM SYSTÉMEM!!!
My jsme si v Praze dopravu do centra celkem uspokojivě vyřešili (a to více méně před dvaceti lety), takže teď je nejvyšší čas začít řešit další podstatné přepravní vztahy, vy ale v té situaci NEJSTE!! Nejdřív vyřeště Petržalku, nakupte nové autobusy (při rozsahu a stavu vaší autobusové MHD i to bude grandiózní úkol), zaveďte preferenci (to vše může sekundárně řešit i "necentrální" přepravní vztahy) a pak můžete uvažovat o řešení dalšího. A řekl bych, že vyřešit výše zmíněné vám dá v nejlepším případě 20 let dost zabrat a nikdo neví, kde bude Bratislava v roce 2025 ekonomicky a jaké budou v té době technologie, tedy nemá cenu takové věci řešit teď.
A ještě k té "posvátné krávě", abychom to uzavřeli: já nemám absolutně nic proti metru jako takovému, ale musí zůstat součástí systému, nikoliv tím, čemu se systém podřizuje. Je jasné, že jsou v Praze relace, kde je přepravní proud tak velký, že není nutné omezovat nesouběžnou povrchovou dopravu, typická je třeba linka C z JM do centra, B z Jihozápadního města do centra atd. Ovšem jiná věc je, pokud je nutné kvůli metru rozvazovat zažité přestupní vazby (to se stalo teď u Depa Hostivař), fakticky omezovat dopravu (to se stalo v Kobylisích, když prodloužili metro- došlo fakticky k oslabení dopravy do Bohnic o 1 linku ze 3, protože 102 zůstala v původní trase a nemá společnou zastávku s ostatními linkami u metra v Kobylisích), nutit lidi k dlouhým objížďkám (dříve jezdila z Proseka linka 187 necelých 10 minut až do Holešovic, kde byla kromě metra i tramvaj, teď to jezdí odklonem na Ládví, což je cca. 5+4 minuty, ale je to vzdálenostně delší a na Ládví nic než to metro není) a tak by se dalo pokračovat ještě dlouho.
A další věc je, že Praha by v současné době potřebovala něco okružního po předměstích (zhruba v trase městského okruhu), je nakonec jedno jestli autobusy (ale ty jako nouzové řešení po nějakou dobu každopádně), tramvaj, metro, železnice nebo nějaká kombinace. Ale je prostě neudržitelné, když se postavila infrastruktura pro auta, aniž se cokoliv měnilo na dopravě hromadné.
A pokud jde o Bratislavu, tak by mi nevadilo metro jako takové (Petržalka by ho kapacitně naplnila, o to strach nemám), jako spíš toho, že byste dělali výše zmíněné obstrukce (vaši papaláši asi uvažují podobně jako naši) a třeba by zrušili autobusy přes mosty nebo něco podobného- to by v konečném důsledku vedlo paradoxně ke snížení kvality MHD...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
81-71