No ani ja tu nechcem to fórum zamoriť mojími myšlienkami s ktroých sú zrealizovateľných len 20% a možno aj menej. No necestujem lebo podla mňa načo budem sa tlačiť v malom autobuse v tomto horku keď domou prídem o 2 minúty skorej než peši. Podla mňa by MHD mali používať tý ktorý to majú ďaleko alebo cez zimu keď je zima... ?
No áno ale aj tieto lístky sa dajú lahko sfalšovať stačí získať reflexnú oranžovú farbu a je to. Nikdy sa revízor nepozerá či je tam tá vodotlač či čo je to tam v tom papiery. Aspoň vždy keď ma kontroluje. Ale ja si kupujem lístky.
je rozdiel medzi ziskom lanovych drah a medzi ziskom dpb
"A systém by vedel aké kódy použil a aké boli čiarové kódy vytlačené. NAPR niekto urobi kód 36735476437s474d ale taký systém nepozná takže ho nezaregistruje. ALe bola by tam i päťová vrstva farby ktorá sa používa na kartách na vlek a lanovku..."
cize de facto cestovne listky, akurat ze tie su lacnejsie na vyrobu...
Teraz jedan zásielková služba testu čiarový kód z ochranou ktorý sa nedá tak lahko sfalšovať a uý ho vlastne aj používa. A prečo len raz by sa dal využiť jeden čiarový kód. A systém by vedel aké kódy použil a aké boli čiarové kódy vytlačené. NAPR niekto urobi kód 36735476437s474d ale taký systém nepozná takže ho nezaregistruje. ALe bola by tam i päťová vrstva farby ktorá sa používa na kartách na vlek a lanovku...
Nehovorim ,že je nevládny ale starší už je....
Karty by sa dali dobiť len kde sa vydávajú električenky ale jednorázová 190 minútová čipová karta sa dá kúpiť v stánkoch v hypermarketoch a tak ďalej. Ale bola by papierová len z čiarovým kódom ktorý sa musí ručne ozačiť ale aj potom deaktivovať. A takže by nevyužívala automatiku. Karta by bola z tvrdého papiera.....
Plastové by boli len nekonečné to znamená ,že sa dajú dobiť.
a co ak by sa mi minul kredit? resp. mhd nevyuzivam ale rano sa mi pokazi auto a rad by som mhd isiel... kde si kupim cipovu kartu a kde si ju dobijem?
56 rocny clovek je stary a nevladny? no to ma podrz
Je to sice nezmysel, ale tiez je to na zamyslenie sa, ci by mali ludia tolko isto platit za odvoz IK280 alebo dajme tomu Solarisom alebo Skodou 25Tr...
Dobijali by sa tam kde sa robia električenky. A starých ľudí som myslel nie tych čo sú oslobodený ale napríklad tých čo majú okolo 56 rokov. A čidlá by boli inštalované v navŕtanej diere ktorá by mala priemer necelých 6 Cm. A nedali by sa tým pokaziť. A boli by nenápadné vo farbe interiéru. ČK by sa dala ako doplnková služba potom by bola miesto lístkov ale až po nejakom roku.
takze...
cestujuci teraz
- cestuje na elektricenku alebo na listok, ktory behom 3 s zasunie do strbiny a oznaci sa
- stary ludia a postihnuti su oslobodeni od platenia cestovneho
- vsetko sa rychlo vybavi, tarifa je riesena relativne dobre (ked neprestupujes a meska ti bus - tak ti plati listok podla cp)
dpb
- cestovne listky su trosku predrazene - zaraba
- elektricenky maju fixnu hodnotu a teda rovnako plati ten co za 3 mesiace cestuje 3 dni a ten co cestuje 20x za den - zaraba
ani v jednom pripade nevidim nejake podstatne nevyhody
cestujuci potom
- musel by byt o systeme (komplikovanom) nalezite informovany
- mnohi cestujuci doteraz nevedia pochopit zastavky na znamenie a dopytove tlacitka na busoch, myslis si ze by pochopili tvoj kyberneticky system?
- prilozenie karty je rovnaka cinnost ako strcenie listka do strbiny (kus papiera je lacnejsi ako cipova karta)
dpb potom
- senzory moc drahe - stratove
- kradli by sa, rozbijali a bola by podstatne vacsia skoda ako na oznacovacoch - stratove
- nakup pristrojov, ktore by informovali pomaly o velkosti topanky cestujuceho - stratovy
- nakup cipovych kariet oproti listkom - stratovy
neodpovedal si..
- pre koho by tie cipove karty boli, ci pre vsetkycha alebo by nahradili len listky, alebo by to bola alternativa
- ako a kde by sa dobijali
Ako? Ja som to myslel tak ,že za tie zvyšné minúty na čipovej karte sa dá kúpiť lístok ak by nebol označovač v každom autobuse. potom cestovať 30 minútovým lístkom len tých 30 minút....
Takže cestujúci: DNES Musí si cvikať lístok. Nepohldný systém pre postihnutých a pre starých.
POTOM: Pri nástupe ak by sa vymysleli tie čidlá vo dverách žiadne označovanie poprípadne priloženie karty na čítačku pri nefunkčnej dverovej čítačky.
DPB Dnes Plnenie náplni na označenie lístka. Výmena nefunkčných či násilne pokazených označovačov.
POTOM: Výmena náplne na označenie lístka sa zmenší asi o 50% kvôli tomu ,že sa viac začne používať ČK. Návratnosť investície pri týchto prepravných kapacitách do 7 rokov.
radšej by som si prečítal tarifu na tvojom mieste, cestujúci má aj ďalšie povinnosti, napr. ak stojíte, držte sa! a pod....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike