Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: fobust #63212:
Ano,to samozrejme ano, ved som to tam aj pisal v tom mojom dlhom prispevku, takze sa nemusime opakovat, ze? Len Igor mal problem s celkovym konceptom ako takym "Ešte stále pokladám Tvoju myšlienku za úplne debilnú. Len Ťa teraz chcem presvedčiť Tvojimi vlastnými argumentami" Takze tak.
Reakcia na: deafboy 2v1 #63211:

Odlož si platný lístok a choď sa súdiť.
Reakcia na: 81-71 #63209:

Najprv treba prebudovať súčasnú pomaloelektričku na niečo výkonnejšie - zakopať Račíšmýto (a iné) pod zem, prelinkovať, vybudovať prestupné terminály. Potom môžeš písať o tom že autobusy SAD ukončíš na Vinohradoch a ľudí budeš cpať do tramvají. Všetko má svoj čas. A aj potom sa ešte uvidí...
Ludia hrozne Vas prosim, pomozte mi? ... Chytil ma revizor. Na tom neni nic zvlastne, ale na listok o tom ze mam zaplatiti pokutu do 30 dni, atd. je zly cas... v tom case co tam napisal, som bol uplne niekde inde... tak sa pytam. Je to platne alebo sa mozem sa tym ohradit ? ?
Reakcia na: 81-71 #63209:
spoplatnenie vstupu do centra (alebo prinajmensom platene parkovanie vsade na ulici s vynimkou obyvatelov danej oblasti, ako som to videl napr. v Mnichove) by nebolo na skodu, zacina to tu byt neunosne... lenze teoreticka priechodnost takehoto nariadenia je zial miziva...
Reakcia na: fobust #63208:
Neviem, 99% ludi je tu elektrickofilov, takze asi patris medzi nich,ze?Potom bud precenujes zvysenie prepravnych narokov alebo ides sam proti sebe a teda co vsetci elektrickofilovia tvrdia, ze aj keby boli peniaze, ze by sa tu metro neuzivilo, a ze by sa prevazal vzduch, co jasne tvoje tvrdenia popiera. A to som este nezacal spominat system P+R pri terminaloch a teoreticke spoplatnenie vjazdu aut do centra na londynsky sposob...
Reakcia na: 81-71 #63207:

Ale Metro má v prahe kapacitu 40 tisíc osôb za hodinu, to je viac ako akákoľvek tramvaj v BA, aj potenciálne. Rýchlodrážnou tramvajou sa dá dosiahnúť tak možno 25 - 30 tisíc osôb, vyššie už nemá zmysel ísť cestou tramvaje, to už chce metro (najmä kvôli staničeniu). Neviem či sa ti podarí zredukovať zastávky na súčasných radiálach do takej miery, ako ich má metro. Navyše, to že tramvaj ide zo ŽST Vinohrady relatívne "prázdna" je pravda, ale už na Riazanskej a Pionirskej je narvatá. A najkritickejší úsek Ursínyho - Račišmýto predstavuje sardinkáreň. Neviem neviem kam by sa tí ľudia pocpali, keby v tých vozoch boli aj cestujúci zo SAD autobusov.
Reakcia na: fobust #63206:
Ja som presne napisal dovody preco to tam tak je a preco by to takto malo byt aj tu.
Reakcia na: 81-71 #63204:

V Prahe to riešili preto tak, aby to metro, ktoré sa tam stavalo, aj bolo využité a aby nejazdili spolu s ním paralelne prímestské autobusy.

čakám na reakcie (no poďte, všetci... 🙂 )
V popise vozidiel chýba #7109 informácia o reklame na Renault
Reakcia na: Sommelier #63201:
Ja sa s tvojim nazorom v dost veciach stotoznujem. Neviem co ma Igor proti, ved byva v Prahe, mohol by vediet, ze napodobne sa to tam tak tiez zacina riesit.Preco neodlahcit uz aj tak dost preplnene centrum a nezlepsit tym MHD?
Vsetci hovoria ako metro netreba, ze by sa neuzivilo a tak, tak vychadzajme z elektrickarskeho predpokladu, ktory tu ma hojné zastúpenie, ze elektricka pre Bratislavu staci. Potom nevidim najmensi problem v tom, aby sa niekde na okraji vybudoval terminal pre danu oblast na podobu napriklad pražského Černého Mostu alebo budovaného terminálu Radlická. Prečo to asi takto v Prahe riešia? Prečo nenatiahnu regionalnu autobusovu dopravu az do centra?Prečo sa buduju prestupne terminaly na okrajoch mesta pri metre? (v pripade BA by to bol NDS v podobe električky).Odpoved je pomerne jodnoducha, nepretazovat uz aj tak pretazene centrum. Naviac v BA by to bolo o moznom zlepseni MHD v ramci uspory zo SAD-ky, MHD by bola vyuzitejsia, uz len ked sa kuknem ako prazdne elektricky mame dakde na Komisarkach alebo na Zlatych Pieskoch...aky problem?Ved vsetci tu svorne tvrdia, ze pri spravnej preferencii a dalsich upravach moze byt elektricka plnohodnotnou nahradou metra v bratislavskych pomeroch...
ASMN by som ak tak, tak ponechal pre ucely medzinarodnej dopravy,maximalne pre niekolko dialkovych liniek, podobne ako pražsky Florenc. Lokalne spoje od Modry, Chtelnice, Senca, Dunajskej Stredy a pod by som sustredil na terminaloch vybudovanych na konečnych NDS.
Reakcia na: S499.1023 #63190:
celé Trnavské mýto má veľký potenciál - dotianuť trať, či už električková, hybridná, podzemná
- v prvom rade od Račianskej - a napojenie na existujúcu - smer mesto, Ružinov,
následne od Kutuzovovej (pokračovanie Bajkalská, ÚNS a ďalej) od Trnavskej, prepojenie Rožňavská - Trnavská - Račianske Mýto - Hlst - v neskorších fázach projektu - zrejme riešené nákladným tunelom.
Reakcia na: S499.1023 #63189:
jo čísla... Ani pri jednej sadke som nevedel nájsť niečo také, ako výročnú správu, ani koľko im prišlo v dotáciách, takže sa musím opierať o jednoduchý poznatok - ako tu niekto poznamenal, množstvo autobusov jazdiacich z ASMN, ktoré chcem nahradiť vozidlami MHD.

Nejedná sa ani o to, koľko korún získam - nezískam nič, len ich presuniem do rozpočtu MHD s tým, že túto dopravu bude DPB zabezpečovať.

Prestupné terminály by som nechal na zvážení - buď pre súkromného investora, ktorý ich bude následne prevádzkovať alebo financovanie z úveru a následným zvolením prevádzkovateľa.
Ako stimuláciu by som videl nejakú win - win kombináciu - stavbu administratívneho centra podmieniť spolufinancovaním terminálu (...podobne ako na Bajkalskej), prevádzku terminálu čiastočne hradiť z prenájmu prietorov pre obchody a služby, resp. platieb od súkromných dopravcov za jeho využívanie - vytvorenie samostatnej akciovky - Terminály a.s., prípadne Terminál Zlaté Piesky a.s.
http://imhd.sk/ba/fotky/_00005/e208b01.jpg
Nepripomína vám to logo Jednoty na strešnej reklame súčasné logo londýnskeho underground? ?
Prečo si tu ludia nadavaju a su k sebe odporni? ?
Reakcia na: KVKV #63196:

1) Ak ma vedomosti neklamu, seria so stahovacimi oknami u nas (okrem prototypu) nejazdila, prve seriove vozy prisli v 1959-tom, a mali uz vyklopne okna...

2) GO s vymenou svetiel sa zacali robit v r. 1972, ked nechali voz 225 zgeneralkovat v Brne, ostatne robili nasledujuce roky uz u nas, a dostali ich vsetky vozy, ktore nestihli byt dovtedy vyradene... nakoniec, tu je to podrobne: http://imhd.sk/ba/index.php?w=3329302f30eff2212c24293a2f36ef1f&id=18
Ešte jeden dotaz.
Od ktorého roku sa na T2 montovali 2reflektory ,mali ich všetky vozy?
Mal by som dotaz k bratislavskym T2. (inšpirovaným posledným príspevkom do fotogalerie).
Jazdili v Bratislave T2 tzv. prvej série, ktoré mali sťahovacie okná na klučku (ako T1) a vnútorný okenný rám drevený? (myslim okrem pražského prototypu)
Pokial áno ,kolko ich bolo?
Reakcia na: David #63194:
Po obchodnej od júla - augusta ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.