Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: eripmav #62779:
Tak iny pripad. Presov dotuje MHD sumou priblizne 100mil Sk rocne. V Bardejove by sa dala slusna MHD dosiahnut pri dotacii 10mil rocne. Bardejov je 3x mensi ako Presov.
Podla tvojich rovnych prepoctov by mali byt dotacie asi 20mil pre BJ a 60mil pre PO. Myslis si, ze by to bolo spravne? (koho by tie spoje navyse v BJ vozili? Ako by sa ludia zo zrusenych spojov v PO dostali do prace?)
Reakcia na: eripmav #62782:

a kolko pretazenych nakladakov Ti tadial chodi ?
aky je pristup zelůeznice ?
Odfusoval zakazku predosly stavitel, alebo ju spravil tak, že tu cestu budu pamatat deti bradatych deti ?

V takom Hong Kongu, v 200 metrovych barakoch, kde je hustota mrte vyssia ako v Amsterdame,
v mestách, kde je totálne iné podložie, mosty, pracovná sila, dane,...

to nemá s poctom obyvatelov nic spolocné

Apropo - náklady na udrzbu komunikacii sa aj tak pocitaju na tolko - na kolko je a podla stávajúcich priorít.

VÚC, štát, mesto, MČ, ObÚ - títo všetci maú v dopravnom rozpočte peniaze, ktoré musia čo najefektívnejšie minúť a rozhodne nepočítajú s počtami obyvatelov.
Reakcia na: eripmav #62774:
Nevyberáš si tak trochu extrémne prípady? Napríklad s tou Stupavou, ktorá je na hlavnom ťahu a "zbiera" všetky prúdy zo Záhoria smerom do Bratislavy.
V tom prípade DPB poskytuje ešte silnejšiu dopravu, veď aj si účelovo vyberieme, že bývame akože v blízkosti uzla SAV / Kooperativa, istotne máme viac ako 14 spojov za hodinu.

Keď tak bažíš po SAD, vyber si koncovú obec, kam ide autobus ráno, naobed a večer...
Reakcia na: eripmav #62765:
Ešte raz. Nie že niektorým mestám dopravu dotuje ten a iným zase ten... Mestskú dopravu si dotuje mesto, medzimestskú dotuje kraj.
O stupavskej MHD sa nerozprávajme. Hovorme o tom, čo je v pravom slova zmysle MHD.

Re #2766 S499.1023: Áno, lenžne obávam sa, že tragika stavu autobusového parku je neospravedlniteľná. Tak, s prepáčením, úboho nevyzerajú ani autobusy v Nitre, kde sú dotácie na MHD nie nižšie alebo výraznejšie nižšie, ALE NEPOROVNATEĽNE nižšie. Stav autobusov v BA nie je o peniazoch, je o pristupe. Preto nemôžem nad súčasným stav vyroniť slzu, akurát len vyjadriť zhnusenie.

Re #62768 eripmav: Tak je to centralizované prerozdeľovanie a čo? Hrajeme sa na slovíčka? Hlavne že je to logickejšie a spravodlivejšie ako si sám napísal, ak som správne pochopil.
Reakcia na: eripmav #62781:
to je krávovina. Nalial by si do systému zbytočne veľa zbytočných peňazí, ktoré by sa stratili v nezábudkove...
Bratislava sa nemá čo starať o dopravu (vzdialenejších) okolitých miest a dedín.
V konečnom důsledku je na to mnoho dôvodov. Hromadná doprava pravdepodobne nebude nikdy zisková.

MHD prepravuje pacientov na perifériu - kde sa draci - súkromní dopravcovia cenovo pobijú o klienta, ktorého tam DP uráčil doviesť - to je celé a to je všetko.

Tvojim zlučovaním a centralizáciou budovaniu socialistického zriadenia česť.
Reakcia na: Sommelier #62780:
OK, naklady na udrzbu komunikacii PRERATANE NA JEDNEHO OBYVATELA zavisia od hustoty obyvatelov - je predsa jasne, ze cesta iduca k 10 ludom ma ine naklady na jedneho ako cesta iduca k 1000 ludom. opotrebenie, pocasie su predsa faktory ktore sa nedaju ovplyvnit...
Reakcia na: Sommelier #62778:
Idealne riesenie podla mna by bolo zlucit SAD Bratislava a DPB Bratislava, co by bolo vyrazne ulahcene napriklad zlucenim Bratislavy a Bratislavskeho VUC. Zlucenie SAD a DPB by bolo naozaj najlepsim riesenim, automaticky by bola jednotna tarifa a dotacie... Problem je samozrejme, ci by majitelom toho zluceneho DPB+SAD bola Bratislava, VUC alebo nejak spolocne... mozno idealne by bolo zlucenie aj VUC a mesta Bratislavy, s tym, ze okolite obce by sa mohli rozhodnut (referendom) ci chcu ist pod jednotnu Bratislavu, alebo pod Trnavu napriklad, som si isty, ze vacsina inteligentnych volicov, ktory najma cestuju do bratislavy kazdy den za pracou by privitalo jednotne SAD+DPB a aj urad radsej v bratislave ako trnave... Neskor by sa mohli pridat regionalne trate na zelezniciach...
Reakcia na: eripmav #62779:
čo to tliachaš bratranče ???

Naklady na udrzbu komunikacii zavisia od
hospodarnosti obstaravatela
miery opotrebovania
druh a povaha komunikacie
počasie a podobné aspekty

a nie od nejakej hustoty obyvatelstva !
Reakcia na: pete #62777:
Naklady na udrzbu komunikacii zavisia hlavne od hustoty obyvatelov. Ano da sa najst taky priklad, kde mesto s menej obyvatelmi ma vacsiu hustotu a tym aj nizsie naklady ako mesto s viacej obyvatelmi, ale vseobecne platne pravidlo, je, ze cim vacsie mesto, tym vyssia hustota obyvatelstva. Vranov ma vyssiu hustotu obyvatelstva a tak pravdepodobne nizsie naklady, ale vacsina velkych miest ma vysoku hustotu obyvatelov. A navyse pochybujem, ze taky obyvatelia Vranova pracuju len vo svojom meste, ale tiez aj Nitra a ine mesta, k nakladom na dopravu samozrejme patria aj komunikacie mimo miest, to tiez musi niekto platit...
No, dlhotrvajúcu predošlú debatu o vyrazení tých sadkárskych biznismanov z ASMN rozvíjať nechcem, ale nenájde sa mnoho rozumných dôvodov, prečo by DPB nemal prevziať výkony SAD z periférií do mesta.
Na začiatok stačí spoločná tarifa (SADky, ZSSK, DPB a trebars aj SKY) a ten, kto bude nakupovať vozidlá nebudú SADky, ale DPB.
To si myslíte, že prerozdeľovanie dotácii podľa počtu obyvateľov je správne ?
A je správne rozdeľovať podľa výkonu ?
Reakcia na: eripmav #62768:
No podla tvojich prispevkov mam pocit, ze si toho este vela nepocul, ale OK.

Len jeden priklad. Zober si taky Vranov nad Toplou, ktory ma asi 30tis obyvatelov a tvori ho asi 5 ulic. A zober si taku Nitru ktora ma 3x viac obyvatelov, a je to rozlahle mesto kde je plno ciest, plno uliciek atd. Myslis si, ze rocna udrzba vsetkych mestskych komunikacii v Nitre stoji len 3x viac ako vo Vranove?
Reakcia na: S499.1023 #62773:
Co sa tyka lepsich rieseni: napriklad Bratislava ako samostatne VUC (ale to neriesi problem komplexne a systemovo), riesi to, ze financie na dopravu v Bratislave by naozaj boli na dopravu v Bratislave. Komplexne riesenie je napriklad naozajstna decentralizacia - peniaze na obyvatela pre kazdu obec - a samostatne urcenie a dotovanie dopravcu.
Reakcia na: S499.1023 #62773:
Aha, takze elektricka iduca na Astronomicku nie je elektricka iduca a obsluhujuca napriklad Zahradnicku, uz tomu rozumiem ? ? ?
Reakcia na: S499.1023 #62771:
Ja by som bol celkom rad keby v Bratislave bol standard dopravy ako v Stupave - miesto na sedenie najst je urcite realnejsie, ikarusy 280 uz velmi tiez SAD nema, interval na tak male mesto ako Stupava je vcelku dobry - rano medzi 7 a 8 : 9 spojov, medzi 6 a 7: 14 spojov za hodinu!!! Ked si predstavim ze by taketo SAD chodilo do Petrzalky, s takym intervalom a kvalitou (samozrejme umerne poctu obyvatelov...)
Reakcia na: eripmav #62772:
Nieee, nie je to tak, to sú autobusy do Borinky, do Rohožníka, do Malaciek, ktopré idú CEZ Stupavu. A idú aj cez Záhorskú.
Ale dobre, vymysli to lepšie.
Reakcia na: S499.1023 #62771:
Nie, nerozumiem. Ty si myslis, ze zo stupavy chodi autobus 10 krat za den??? pozri si napriklad www.cp.sk a potom zistis, ze zo Stupavy chodi autobus do Bratislavy castejsie nez zo Zahorskej Bystrice... ?
Reakcia na: eripmav #62769:
Tak proste budeš mať v Bratislave rovnaký štandard MHD ako v Stupave, nepríklad autobus zo Záhorskej do centra trebárs aj desaťkrát za deň. Už rozumieš?
Reakcia na: S499.1023 #62767:
medzi dopravou V obci a DO obce nie je ziaden rozdiel!!! Akoze keby sa teraz bratislava rozdelila na 17 mestskych casti, co aj rozdelena je, a mestke casti by boli obce, tak razom by sa nieco zmenilo ? ? ?
Reakcia na: S499.1023 #62767:
Aha, tak toto ja NECHAPEM!!! Aky je rozdiel ak osoba ide zo Stupavy na Racianske myto pouzitim SAD, a ked ide zo Zahorskej Bystrice na Racienske myto pouzitim DPB??? Alebo ked ide z Ruzinova na Racianske myto pouzitim DPB, alebo ked ide z Malaciek na Hlavnu Stanicu pouzitim ZSSK??? Prosim si vysvetlit ten rozdiel. Z hladiska cloveka iduceho do prace, ani z hladiska dotacie, ani z hladiska nijakeho NEVIDIM ROZDIEL ABSOLUTNE ZIADNY!!!
Reakcia na: pete #62761:
? ze velke mesta by nemali ani na osvetlenie a male by sa topili v peniazoch ? ? ? tak vacsi nezmysel som vzivote nepocul!!! Vsade vo svete kazdy vie, ze prevadzka velkeho mesta je ekonomickejsia, cim vacsie mesto, tym su jednoducho naklady po preratani na obyvatela nizsie, a je to vcelku logicke - ved vetu pred tym nezmyslom to sam hovoris - napriklad len doprava - je rozdiel vozit desattisice obyvatelov na kratke vzdialenosti ako par desiatok ludi na par desiatok kilometrov medzi malymi mestackami.

S tou hustotou som sa pomylil a hned som sa aj opravil, ked to nechapes ?

Hovorim o mestach aj o VUC, hovorim o oboch, lebo vsetko spolu suvisi...

No a k tym tvojim prikladom - je mi jasne, ze male dediny maju vacsie naklady na dopravu na obyvatela - a preto maju dostat viac? to je decentralizacia? Nie, to je centralizovane prerozdelovanie a nie decentralizacia. Ja nehovorim ze na dopravu nepotrebuju viac, ale ze ak aj viac dostanu, tak to je centralne prerozdelovanie, diskriminacia a nie decentralizacia.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.